Afgelopen zaterdag twee lieve baby konijntjes van bijna 8 weken oud opgehaald.
Een Leeuwenkopje, Pluisje is zijn naam

En een kruising Vlaamse Reus / Franse Hangoor, Flappie is zijn naam

Zaterdag middag hun hok netjes in orde gemaakt, de avond ervoor helemaal ontsmet, zodat hij mooi schoon is voor zijn nieuwe bewoners, een mooi ruim hok met twee verdiepingen en een nachthok.
Afgelopen zaterdag na het ophalen, waren ze beetje in de stress, wat logisch is, weg bij hun broertjes, in de auto, nieuw huis, nieuwe baasjes, nieuw hok, kortom genoeg nieuwe indrukken.
Maar al gauw hadden ze beide de voerbak ontdekt en het waterflesje, voldoende hooi in het hok neer gelegd, op verschillende plekken, voerbakje boven en eentje beneden, net als de waterflesjes voor het geval dat er eentje de weg naar boven niet zou weten. Aan alles gedacht.
Expres nog geen groenvoer gegeven, omdat die kleintjes toch al gauw gevoelig zijn voor diarree.
Zondag niks aan de hand, beide konijnentjes vrolijk en nieuwsgierig, net als gisteren ook flink in de weer in het hok en als je het hok open deed gelijk komen kijken.
Vanmorgen alles nog gecheckt voor dat we naar het werk gingen.
Vanmiddag bij thuis komst, zaten ze beide dicht tegen elkaar aan en kwamen ook niet kijken met het open doen van het hok.
Beide zaten onder de diarree en Pluisje zelfs met slijm erbij.
Dus beide konijnen met de bibs in een lauw badje gezet, kontjes schoon gemaakt.
Pluisje knapte heel snel op, alleen zat hij aan me handen te likken.
Flappie werd steeds zwakker en zwakker, had het vermoede dat hij iets uitgedroogd was, dus spuitjes met water gegeven, ook Pluisje dronk als een gek, wat wij erg vreemd vinden, omdat ze wel uit de waterflesjes hebben gedronken, hebben het zelf gezien dat beide konijnen er uit dronken.
Toch maar met beide naar de dierenarts geweest.
Flappie heeft een infuus gehad , ivm toch wat uitgedroogd en twee medicijnen mee gekregen om zijn darmen op gang te helpen, want die liggen nagenoeg stil. Met daarnaast ook dwangvoer.
Nu ligt hij op een kruik in zijn hok, samen met zijn vriendje Pluisje.
Er staat nu een mega konijnenhok wat twee etages hoog midden in me woonkamer.
Oh ik hoop zo dat hij de nacht haalt.
Nu voer ik hem elk uur een paar spuitjes dwangvoer en water en 3 keer per dag de medicijnen toedienen.
De dierenarts denkt aan een parasieten infectie , ivm de diarree. Ik hoop zo dat het kleintje er boven op komt.
Heeft iemand hier ervaring mee ? En nog tips om de kans op overleven te vergroten.
Zowel me dierenarts als ik zelf hebben het gevoel wel dat hij het zou gaan halen, anders waren we er niet aan begonnen.