Hoe meeuwen 'bestrijden'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Hoe meeuwen 'bestrijden'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 21:49

(weet niet of het hier thuis hoort of bij Leven Zonder Paarden)

Ik word hier de laatste tijd echt gek. En niet alleen ik, maar ook de andere mensen in huis.
Constant horen we weer het gebonk op het dakraam door de meeuwen, of het geblèr van ze.
Het lijkt ook steeds harder te worden! Iedere keer komen ze weer terug, jaar in jaar uit.

We hebben al een periode gehad waarop mn broertje via een dakraam in zijn kamer met een ladder naar boven ging, en dan met een blaaspijp schoot hij papieren pijltjes naar de meeuwen om ze af te schrikken (wel diervriendelijk en niet scherp natuurlijk, 9 van de 10 keer raakte hij ze ook (bewust) niet, maar ze schrokken wel)

Ook hebben we wel eens gedacht om nep eieren neer te leggen ipv de echte eieren, en die te schudden zodat ze niet meer uitkomen. Maar dit mocht niet ofzo. (ook begrijpelijk) Dus wij weten er geen raad meer mee.

Net vroeg mijn moeder ook nog: *naam broertje* wat ben je allemaal aan het doen?!!
Ik: ehh mam? Dat zijn de meeuwen op t dakraam. :7
(en dat terwijl dat een verdieping lager is)

Om even een beeld te schetsen van het kabaal wat ze maken, heb ik het net even opgenomen:

Bij 11 seconden en aan het eind ergens hoor je het.

Als iemand tips heeft? Graag!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:50

Ik moest wel lachen toen ik zag waar je woont, in Scheveningen :D Denk niet dat je daar echt ontkomt aan de meeuwen?? := (ik heb daar ook gewoond, en tja...ook altijd meeuwen...maar hoorde erbij).
Vrees dat er niet echt wat aan te doen is, misschien de gemeente bellen? (hoe is het met huisvuil geregeld etc).

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:54

ik vind dit niet als meeuwen klinken,meer als iemand die ergens op bonkt of geesten :P

ik zou ook even de gemeente bellen als je er echt zoveel last van hebt.
ik heb een kraaiennest in de dakgoot,daar zitten soms wel 10 kraaien,soms is het vervelend maar ook wel intressant om naar te kijken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:28

Marye78 schreef:
Ik moest wel lachen toen ik zag waar je woont, in Scheveningen :D Denk niet dat je daar echt ontkomt aan de meeuwen?? := (ik heb daar ook gewoond, en tja...ook altijd meeuwen...maar hoorde erbij).
Vrees dat er niet echt wat aan te doen is, misschien de gemeente bellen? (hoe is het met huisvuil geregeld etc).

haha nou op 9 van de 10 daken zitten de meeuwen niet hoor :P
En het vuil wordt hier altijd zo laat mogelijk buiten gezet, en wanneer mogelijk in vuilnisbakken zodat ze er niet bij kunnen.
Zitten hier niet direct aan het strand. Wel worden verderop bij een bruggetje vaak meeuwen gevoerd door oude omaatjes of zwervers :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:35

Marye78 schreef:

haha nou op 9 van de 10 daken zitten de meeuwen hier niet hoor :P
En het vuil wordt hier altijd zo laat mogelijk buiten gezet, en wanneer mogelijk in vuilnisbakken zodat ze er niet bij kunnen.
Zitten hier niet direct aan het strand. Wel worden verderop bij een bruggetje vaak meeuwen gevoerd door oude omaatjes of zwervers :=

Het zijn wel echt meeuwen :j
Als je via het dakraam van mn broertjes kamer kijkt, zie je ze zitten. Maar is dubbelglas dakraam daar boven de trap (op t filmpje) .
weet niet wat voor materiaal het is wat erop ligt. Maar daar bonkt het aardig door!