om het topic daar niet te vervuilen dacht ik ik open een topic en eens kijken wat jullie vinden van het bench gebruik.
Om zelf dan maar even te beginnen.
Zelf heb ik een bench in de schuur staan, voor mijn rottweiler heb ik hem ooit moeten gebruiken in zijn jongere jaren.
Rond de 6 maand kreeg hij ontzettend veel last van verlatingsangst.
Dit uite hij door huilen ( als een wolf) en het hele huis onder plassen/poepen ook al was hij net uitgeweest, door dat bevuilen van het huis heb ik een bench aangeschaft, hier zat hij in als wij even weg moesten.
Moet zeggen het heeft niet geholpen want ook daar liet hij het gewoon lopen, dus na de training om die angst eruit te krijgen is er een 2de hond bij gekomen en toen was de angst ook weg
dus bench vertrok de schuur in.De bench word hier alleen nog gebruikt voor opvanghondjes.
dit omdat ze helemaal niks gewend zijn in huis en 9 van de 10 keer graag slopen.
Bench staat dan in de kamer in de buurt van mijn andere hond, of anders in de slaapkamer naast mij.
Waarom gebruiken jullie een bench? of waarom juist niet?

,ik kan er zo verdrietig om worden....en gekke is he,dat alle 4 de honden het echt prima doen zonder kooi,ze slopen niet,zijn zindelijk,waarom dan wel een hond in een kooitje opsluiten??
), maar de benach staat er wel voor als hij
.