Tips gevraagd verhuizen kat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustWendy

Tips gevraagd verhuizen kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:47

Hallo,

Aankomend weekend ga ik verhuizen. Ik ga samenwonen in een andere plaats 10 km bij mij vandaan. Kat lief verhuist uiteraard mee. Hij is ruim 1 jaar oud en gecastreerd. Mijn vriend heeft ook een kat van een jaar of 4 en die is gesteriliseerd.

Hoe kan ik de verhuizing zo goed mogelijk aanpakken voor mij kat? En dan bedoel ik met laten wennen aan nieuwe kat, omgeving en huis.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:54

eerste paar maanden uiteraard niet naar buiten laten. (zowieso eigenlijk alleen buiten laten in een afgeschermde tuin/balkon).
De introductie van een kat in het territorium van een andere kat gaat eigenlijk altijd wat heftig.
Hier zijn ook de meningen over verschillend, wat nu de beste methode is.
Ik kan je daarom het beste verwijzen naar het kattengedragsforum: http://kattengedrag.forumup.nl/, hier staat veel info over op, ook van kattendeskundigen.

vanLotje

Re: Tips gevraagd verhuizen kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:56

de ene kat reageerd heel anders op verhuizing dan de andere...geef ze de ruimte, zodat ze zich beiden ergens terug kunnen trekken.
Niet lokken of paaien, laat ze maar rustig wennen, ze komen vanzelf wel weer onder de kast vandaag :D

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 15:31

De dierenarts adviseerde minimaal 2 weken binnen laten.

Mijn kat is nu overdag van half 7 in de morgen tot 9 uur 's avonds buiten. Ik denk dat het nogal een crime wordt om hem langer in huis te houden. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik ben bang dat hij van alles gaat vernielen namelijk.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:55

Twee weken is echt niet lang genoeg! Zorg eerst dat je kat zich helemaal thuis voelt (een angstige kat naar buiten laten = die komt niet meer terug), en knoop er dan nog gerust een maand bij aan.
Er staat zo'n 6 weken voor.

Je kat zal zich heus wel aanpassen hoor, dat is denk ik het probleem niet zo.