Hondenshow Goes 14 en 15 mei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

Hondenshow Goes 14 en 15 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:27

Hallo allemaal,

Zijn er nog bokkers die met zijn of haar hond gaan deelnemen aan de hondenshow in Goes op 14 of 15 mei? Of erheen gaan om te kijken kan natuurlijk ook. Ikzelf heb met mijn twee labrador teefjes ons debuut, dus ben benieuwd.

Wat ik mij nog afvraag: ik heb via de mail wel een inschrijf bevestiging ontvangen, maar nog geen toegangsbewijzen, infoboekje enz. via de post gekregen. Krijg je dit altijd pas erg laat, of ben had ik deze al moeten hebben? Ik heb al gebeld naar de show, maar er wordt telkens niet opgenomen.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 03-05-11 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foutje aangepast op verzoek van TS.

chocobroodje

Re: Hondenshow Goes 14 en 15 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:36

Bedoel je nou niet mei :o Als het maart was dan ben je wat aan de late kant (of heel erg vroeg dat kan ook :P)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:57

Hihi ja dat moet mei zijn :P

Maar ik ben er ook dit keer weer :) Zaterdags zijn we aan de beurt, en jij dan ook met je labs, misschien zien we elkaar nog ;)

Uit 'betrouwbare' bron (hondenforum) heb ik vernomen dat de bevestigingen donderdag of vrijdag verstuurd worden, dus daar zijn ze rijkelijk laat mee :') Maar die zouden nog moeten komen dus :)

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:40

Haha ja bedoel uiteraard mei, zit een beetje te slapen geloof ik. Zal een mod even vragen of ze t willen aanpassen.

Neej, ok dan weet ik dat ik het nog kan verwachten bedankt! Ik denk inderdaad dat we elkaar wel zullen zien, ik val nogal buiten de boot met mijn superslanke field trial labradors. Beide zijn zwart en ik neem ook mijn blonde retriever kruising reu mee.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:43

Haha nou er lopen nogal wat labjes op zo'n show hoor ;) Maar ik zie dat voor jullie nog niet eens de keurmeester bekend is? lekker handig :+ Wij zitten in ring 12 in ieder geval, kom gerust even langs :D

DeLabrador

Re: Hondenshow Goes 14 en 15 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 19:15

Waar kan ik alvast kijken in welke ring ik moet en hoeveel honden er nog meer meedoen in de klasse van mijn teven? Of als jij anders zo lief zou willen zijn :o :D Met Marit v. Odijkershof doe ik mee in de tussenklasse en met Power v. Odijkershof in de open klasse

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:25

Ik was al zo lief haha ;)

De labjes worden gekeurd in Ring 7, en jullie zijn de enigen in die ring dus das makkelijk :) Als ik het goed zie zijn er 4 teven in de tussenklas en 8 in de openklas :j

Te vinden op dogshowgoes.nl en dan bij ringindeling en aantal ingeschreven honden :)

Ik doe met Ollie (forever texas from churchknights) weer mee in de jeugdklasse, en dit keer heeft ie zowaar 3 concurrenten, in plaats van 1 :Y) ben benieuwd, maar dat is alweer stof tot extra zenuwen :P

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:38

Ik ga waarschijnlijk kijken samen met mijn vriend. We gaan dan op zondag kijken bij de Dwerg pinschers en de Tervuerense Herders.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:10

let aub op anderen honden dan de ingeschreven honden NIET mee naar binnen mogen!!

Dus als je een andere hond mee neemt dan moet je die daar buiten laten en dat risico zou ik niet nemen zo lang in de auto met straks misschien nog warm zonnig weer.........

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 21:17

Neej, dank je :D Jij hebt dus zowaar meer concurrentie dan dat je gewent bent haha

dierenfan: er mogen geen bezoekhonden naar binnen. Echter mogen er per geshowde hond, twee extra honden naar binnen (dit moet je aangeven bij je inschrijving en er moet extra voor betaald worden). Vandaar dat ik ook mijn reu kan meenemen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:23

Niet helemaal waar, als je bij inschrijving aangegeven hebt dat je een bezoekhond meeneemt dan is dat geen probleem :)

En voor degenen die echt alleen maar komen kijken, is het inderdaad verstandiger om de hond thuis te laten :) Of je moet iemand kennen die wél ingeschreven is en jouw hond bij diegene als bezoekhond te laten registreren.. Doe ik ook regelmatig, is vaak nog wel te regelen :) Maargoed, dan moet je er wel 's morgens tegelijk zijn, en je mag pas na 2/3 uur 's middags weg...

[edit] wat DeLabrador zegt dus :D Ja joh, onze eerste 2 keer jeugdklas hadden we slechts 1 concurrent (die dan meteen ook BOS (1e keer) en BOB (2e keer) werd, dus daar was eigenlijk geen lol aan :P Nu hebben we nóg meer concurrentie, pff ik word al nerveus als ik er aan denk :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:45

aha dat was eerst toch nog niet? Dit jaar voor het eerst deze mogelijkheid zeg maar? Vroeger ging ik namelijk ook weleens (al jaren geleden) en toen was het echt verboden en las van mensen die vorig jaar geweest waren dat het toen ook niet mocht.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:05

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat als je je inschrijft, je per ingeschreven hond 2 zgn 'bezoekhonden' mee mag nemen, is eigenlijk bij elke show zo.. Maargoed, ik loop nog niet zo lang mee in de showwereld, dus het kan best vroeger anders geweest zijn natuurlijk :) Wel zo prettig als je meerdere honden hebt maar ze niet allemaal inschrijft, en ze ook niet de hele dag alleen thuis wilt laten :)

Maar als bezoeker mag je je hond gewoon niet meenemen idd (ja, of je moet zoals ik hierboven uitlegde, smokkelen :P )..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:07

Misschien kom ik de zondag wel even kijken, als ik tijd en puf heb. Moet die dag ook wedstrijd rijden, dus kijken of we het kunnen inplannen somehow.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:35

heb ik net een topic geopend ben ik zo blond dat ik nog niet gezocht had op hondenshow (ik had alle variante op dogshow... behalve deze :+ )
op de site staat over honden mee nemen (sinds kort?) het volgende:

Toegangsprijs: € 6.00 per persoon, kinderen tot 12 jaar en 65+ gratis.

Honden van bezoekers worden toegelaten (€ 5,00 per hond).

Heb net maar een mailtje gestuurd over hoe het nu zit..
Ik ga zondag kijken samen met 2 klasgenoten (opl. dierenzorg)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:33

Heb een mailtje terug gehad.
Sinds kort hebben ze besloten honden van bezoekers toch toe te laten!! (voor 5 eruo ;) )

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:54

Oh dat is wel beter :)

Ik heb van het weekend m'n toegangsbewijs gekregen :) Voor degenen die al eerder geweest zijn: Mag je je eigen bench ook langs de ring oid zetten? Want zoals ik het nu begrijp is er maar in 1 hal benching, nou ik zit toch echt liever een beetje in de buurt van de ring :=

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 16:15

neej, ik neem aan dat je het hebt over de toegangsbewijzen die je digitaal hebt ontvangen? Die heb ik ook, echter per post heb ik niets binnen gekregen. Normaal gesproken krijg je toch ook een boekje waarin o.a. de namen enz staan van alle honden die meedoen. Wat de benching betreft was mij ook niet geheel duidelijk. Hoe ik het las was er inderdaad slechts 1 gedeelte waar de benches staan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:22

Ja dat ding via de mail :) De catalogus (boek met alle deelnemende exposanten) kun je met je toegangsbewijs ophalen op de show zelf, die komt niet met de post :)

Nee zie je, ik vond het maar een raar idee, ik ga toch niet m'n hond ergens achteraf bij een bench stoppen, dan kan ik helemaal niet kijken wat er bij de ring gebeurt.. Naja we zien het wel :+

Ik ga trouwens zometeen Ollie maar eens aan een trimbeurt onderwerpen. Voor het eerst helemaal alleen, spannend :P

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 19:27

En, is Ollie nog een mooie hond, of heb je hem ''verknipt'' :P

Ik heb zojuist even gebeld met het secretariaat over de benches. Het is toegestaan om eigen benches mee te nemen en deze mogen ook bij de ring geplaatst worden. De benches die daar aanwezig zijn, daarvoor geldt wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Er hoeft niet voor betaald te worden.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:55

Oh wat goed :D Fijnzo, ik neem sowieso altijd m'n eigen bench mee, Ollie houdt zich niet zo goed in die stalen hokken die ze op shows neerzetten :P Ik heb zelf zo'n nylon reisbench en daar kan ie beter tegen :+ Maar tis in ieder geval fijn dat we langs de ring mogen zitten :)

Nou, hij is half mooi en half lelijk :') Heb gisteravond 1 oor, een stuk nek, z'n staart, z'n hakken en twee voetjes gedaan en toen hadden we het wel weer gehad, dus ik ga zo weer verder _O- De voetjes zijn een beetje mislukt, niet mijn sterkste kant, maar de rest ziet er best toonbaar uit en ik ben erg tevreden over z'n ene oor, dus het moet wel goedkomen :P Alleen die voetjes zijn echt een ramp zeg :') Kattenvoetjes, wie heeft dat ooit bedacht _O-

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:40

@ neej,, oeii en dat net voor een show je eigenhond (ver)knippen _O- Jij durft!!
Is het nog goed gekomen?? Weet je al hoelaat je de ring in moet (heb geen flauw idee hoe het met de honden werkt.. word m'n eerste show :P ) dan kom ik kijken!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:40

Leuk :D Maar jij bent er zondag toch? Ik zaterdag, dus dat werkt al niet ;)

In principe wordt je ras in een ring ingedeeld, vaak samen met een stapel andere rassen. Zo delen wij ring 12 zaterdag met 1 Sussex Spaniel, 3 Clumbers, 5 Engelse Springers, 3 Field Spaniels en 12 Amerikaanse Cockers. En daarna komen wij een keertje. Erg vroeg zijn we dus niet aan de beurt :P Er staat geen vaste tijd voor. De keuringen beginnen om 10 uur, en dan werkt de keurmeester gewoon het rijtje af. Is er maar 1 hond is het makkelijk, die hond haalt een U (of niet) en wordt automatisch beste reu/teef én best of breed, want er is namelijk niemand anders :P Bij meer honden hangt het er een beetje van af of ze in verschillende klassen of van verschillend geslacht zijn, hoe meer verschil, hoe langer de KM bezig is. Ik denk, als ik deze lijst zo zie, dat we rond het middaguur aan de beurt zijn, maar het is ook nog afhankelijk van hoeveel tijd de keurmeester neemt :P Ter illustratie, in Amsterdam hadden we 30 Cockers voor ons, dus 1 ras, maar we waren echt pas om half 2 ofzo aan de beurt, omdat de keurmeester gewoon uitgebreid de tijd nam voor elke hond :j

Zo heel verhaal haha :P

Ollie is trouwens niet echt verknipt geraakt hoor, hij is redelijk toonbaar.. Heb net nog even wat tipsjes gekregen dus kan morgen nog 1 keer met de schaar aan de slag :P

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:43

Ik ben er de zondag in ring 14 bij de dalmatiër. Denia mag weer mee doen, het is alweer lang geleden. De laatste was de kerstshow in wijchen.
Dit keer iets verder weg van nijmegen hahaha

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 00:04

Oh ja dan moet je wel een eindje rijden :)

Mijn trainster van de hondenschool is er zondag ook, met haar dalmmatenmeisje :) Welke klas sta jij?