Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als het maart was dan ben je wat aan de late kant (of heel erg vroeg dat kan ook
)
Zaterdags zijn we aan de beurt, en jij dan ook met je labs, misschien zien we elkaar nog 
Maar die zouden nog moeten komen dus
Maar ik zie dat voor jullie nog niet eens de keurmeester bekend is? lekker handig
Wij zitten in ring 12 in ieder geval, kom gerust even langs
Met Marit v. Odijkershof doe ik mee in de tussenklasse en met Power v. Odijkershof in de open klasse 
Als ik het goed zie zijn er 4 teven in de tussenklas en 8 in de openklas 

ben benieuwd, maar dat is alweer stof tot extra zenuwen
Jij hebt dus zowaar meer concurrentie dan dat je gewent bent haha
Of je moet iemand kennen die wél ingeschreven is en jouw hond bij diegene als bezoekhond te laten registreren.. Doe ik ook regelmatig, is vaak nog wel te regelen
Maargoed, dan moet je er wel 's morgens tegelijk zijn, en je mag pas na 2/3 uur 's middags weg...
Ja joh, onze eerste 2 keer jeugdklas hadden we slechts 1 concurrent (die dan meteen ook BOS (1e keer) en BOB (2e keer) werd, dus daar was eigenlijk geen lol aan
Nu hebben we nóg meer concurrentie, pff ik word al nerveus als ik er aan denk
Wel zo prettig als je meerdere honden hebt maar ze niet allemaal inschrijft, en ze ook niet de hele dag alleen thuis wilt laten 
)..
)
)
Voor degenen die al eerder geweest zijn: Mag je je eigen bench ook langs de ring oid zetten? Want zoals ik het nu begrijp is er maar in 1 hal benching, nou ik zit toch echt liever een beetje in de buurt van de ring
De catalogus (boek met alle deelnemende exposanten) kun je met je toegangsbewijs ophalen op de show zelf, die komt niet met de post 

Fijnzo, ik neem sowieso altijd m'n eigen bench mee, Ollie houdt zich niet zo goed in die stalen hokken die ze op shows neerzetten
Ik heb zelf zo'n nylon reisbench en daar kan ie beter tegen
Maar tis in ieder geval fijn dat we langs de ring mogen zitten 
Heb gisteravond 1 oor, een stuk nek, z'n staart, z'n hakken en twee voetjes gedaan en toen hadden we het wel weer gehad, dus ik ga zo weer verder
De voetjes zijn een beetje mislukt, niet mijn sterkste kant, maar de rest ziet er best toonbaar uit en ik ben erg tevreden over z'n ene oor, dus het moet wel goedkomen
Alleen die voetjes zijn echt een ramp zeg
Kattenvoetjes, wie heeft dat ooit bedacht
Jij durft!!
) dan kom ik kijken!
Maar jij bent er zondag toch? Ik zaterdag, dus dat werkt al niet 
Er staat geen vaste tijd voor. De keuringen beginnen om 10 uur, en dan werkt de keurmeester gewoon het rijtje af. Is er maar 1 hond is het makkelijk, die hond haalt een U (of niet) en wordt automatisch beste reu/teef én best of breed, want er is namelijk niemand anders
Bij meer honden hangt het er een beetje van af of ze in verschillende klassen of van verschillend geslacht zijn, hoe meer verschil, hoe langer de KM bezig is. Ik denk, als ik deze lijst zo zie, dat we rond het middaguur aan de beurt zijn, maar het is ook nog afhankelijk van hoeveel tijd de keurmeester neemt
Ter illustratie, in Amsterdam hadden we 30 Cockers voor ons, dus 1 ras, maar we waren echt pas om half 2 ofzo aan de beurt, omdat de keurmeester gewoon uitgebreid de tijd nam voor elke hond 
Welke klas sta jij?