Puppie wil snachts niet slapen...TIP'S...???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

urbanmove

Puppie wil snachts niet slapen...TIP'S...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 08:17

HELP!

We hebben sinds zaterdag een puppy, niet de eerste.
Maar deze pup (pierre--> Grand basset griffon vendeen) is wel erg actief snachts.
Hij ligt in zijn benche met kruik t-shirt van mijn moeder dekentje van de fokker kranten op een gedeelte.
Voor die gaat slapen wordt hij uit gelaten eten doet hij om 22.00u nog daarna pakken we alles weg.

Zaterdagnacht van 3 tot 4 gejankt --> valt nog wel mee
Zondagnacht van 12 tot 4 gejankt --> uhm minder
Vanacht --> de helenacht gejankt

Ik heb ook gelezen dat het wel eens helpt om een boos op de slaapkamer te zetten en daar de pup in te doen.
Maar wanneer stop je hier mee?

Wie heeft tips?

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Re: Puppie wil snachts niet slapen...TIP'S...???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:24

Zet de bench maar lekker naast je bed. De ene pup heeft meer moeite met het verlaten van het nest dan de andere.
Ze weten niet beter dan dat moeder en broertjes en zusjes altijd in de buurt zijn en nu zijn ze in een vreemde omgeving met o.a. vreemde geuren, vreemde geluiden en zonder moeder en broertjes en zusjes.
Als hij snachts jankt zeg je niks, maar hang je even je hand in of door de bench.
De pup zal dan ontspannen en hopelijk weer verder slapen.
Geef je pup geen speeltjes in de bench waar hij in slaapt, dit zal hem uitnodigen om snachts te gaan spelen.
Zet de bench, als het goed gaat, steeds een stukje verder bij je bed vandaan en steeds een stukje dichter bij de plek waar je hem snachts eigenlijk wilt hebben. Bouw dit heel rustig op.
Suuk6 ermee. Als je nog vragen hebt, pb me dan gerust.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:28

En zo'n griffon kan herrie maken!
Wat tips:
Vind de laatste maaltijd erg laat,zou om uiterlijk 20.00 nog eten geven . Nu krijgt hij eten en gaat niet meer uit(of lees ik dat verkeerd?)
Zet een radio heel zachtjes aan.
Heb je er een nachtlampje aan?
Loop je meteen weg als je hem in de bench doet of wacht je even totdat die rustig is?
Lees eens het boek de vrouw die naar honden luisterd er staan veel huis tuin en keuken problemen in met een oplossing.
Succes !

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:37

Vraag me niet hoe en waarom: Maar een klein wekkertje (lopend uiteraard) mee in de bench schijnt wonderen te doen...!

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 08:40

kohtje schreef:
En zo'n griffon kan herrie maken!
Wat tips:
Vind de laatste maaltijd erg laat,zou om uiterlijk 20.00 nog eten geven . Nu krijgt hij eten en gaat niet meer uit(of lees ik dat verkeerd?)
Zet een radio heel zachtjes aan.
Heb je er een nachtlampje aan?
Loop je meteen weg als je hem in de bench doet of wacht je even totdat die rustig is?
Lees eens het boek de vrouw die naar honden luisterd er staan veel huis tuin en keuken problemen in met een oplossing.
Succes !

Hihih herrie maken kunnne ze inderdaad :)
Hij gaat voor het slapen gaan nog ff naar buiten :)

Thanks voor jullie tips, t boek is misschien wel n moederdag kado idee, mijn moeder kan er totaal niet tegen dat die zo jankt en neem hem het liefst in bed -O-

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:41

Adil schreef:
Vraag me niet hoe en waarom: Maar een klein wekkertje (lopend uiteraard) mee in de bench schijnt wonderen te doen...!

Geeft het idee van hartslag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:02

hier gaan de puppen ook in bed,niets geen gejank..lekker slapen...

zoiets onnatuurlijks en idioots dat puppen tegenwoordig in een kooi moeten slapen...helemaal alleen en dat als roedeldiertje.... ;(

wie ooit die idiote kooi heeft uitgevonden :n ,echt ik kan helemaal niets met die dingen.

mijn advies neem hem nog even bij je,hondje is zo klein en zo jong,het is een baby....die zoekt nog naar zijn moeder en broertjes en zusjes...naar de warmte naar het bewegen van hun,het horen van de hartslag..alles wat een jong hondje geborgenheid geeft,dat doet zo'n ijzer hok niet...

dus bv in doosje naast je bed waar hij jou kan horen ademhalen,jou hoort rommelen,jou kan ruiken,en bij eenzaam zijn kan je je hand in het doosje doen,hondje is over een paar weken wat zelfstandiger,dan kan ie altijd die kooi nog in...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:04

urbanmove schreef:
Thanks voor jullie tips, t boek is misschien wel n moederdag kado idee, mijn moeder kan er totaal niet tegen dat die zo jankt en neem hem het liefst in bed -O-

Dat is het beste advies dat ik kan geven, je moeder moet hem lekker mee naar bed nemen.

Helemaal met Kimmie261 eens, het is een baby, die moederziel alleen in een kooi gestopt wordt, waarom toch?

Wij hebben nu een pup van 14 weken, vanaf 8 weken (toen we hem ophaalden dus) heeft hij bij ons in bed geslapen (heerlijk ,dat puppelijfje tegen je aan), hij heeft nooit gejankt.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:08

Wij hebben onze hond destijds ook altijd in de bench naast het bed gehad. Maar ze heeft ook bij ons in bed geslapen. Eigenlijk hebben we het een beetje afgewisseld. Ze is nu 1,5 jaar, en slaapt de ene keer in de mand naast het bed, de andere keer op bed, en ook vaak gewoon in de woonkamer. Net hoe het uit komt eigenlijk.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:10

geef het dier een heerlijke borrel :+

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:12

Dekentje van de fokker zal haar steeds maar blijven herinneren aan het nest. Dus dat zou ik weghalen.
Mijn pup heb ik in een grote doos naast het bed laten slapen in het begin. Als ze wakker werd/ging piepen was een aai voldoende om haar weer gerust te stellen en verder te laten slapen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:16

Ik heb nog nooit een pup of een volwassen hond in bed gehad,zou het ook niet willen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:20

Onze puppen sliepen de eerste tijd ook naast bed in een doos. Als er dan wat was konden mijn ouders ze ook meteen mee nemen naar buiten of even geruststellen. In bed nemen moet ik niet aan denken eerlijk gezegd, brr geen hond in mijn bed, hoe lief ik ze ook vind. Maar dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk.

Misschien is het wel een idee om een lekkere warme kruik bij je pup te leggen TS, kan hij dan lekker tegen aan liggen.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:23

Wij hebben sinds vorige week ook een jonge pup van 8 weken. De eerste 2 nachten was deze ook erg luidruchtig, janken,blaffen,etc. Ze zit gewoon in de bench in de bijkeuken naast onze "oude" hond, maar dit hielp niet genoeg. De 3e nacht heb ik een "surrogaat" mama opgezocht in de vorm van mijn bontmuts!!
Dit werkt als een speer, pupje gaat er tegenaan liggen en slaapt de gehele nacht door.

Zal niet altijd werken maar het is het proberen waard! Succes met de kleine!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:24

Mijn pup sliep de eerste 3 weken ook bij mij in bed. Daarna de bench naast het bed gezet en haar daarin laten slapen. Toen de bench op de overloop en uiteindelijk beneden. Hier heb ik wel ruim 8 weken over gedaan. Jij hebt je ras ook niet mee. Bassets zijn meutehonden, een pupje van een ander ras vindt het al geen pretje om alleen te slapen maar een Basset ervaart dit helemaal als dramatisch.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:43

onze pup sliep de eerste nachten ook naast het bed, in een bench :j

dit hebben we langzaam afgebouwd door hem elke nacht een beetje verder van het bed te schuiven.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:46

in/bij bed is iets waar je voor kiest of niet..
Ik vind dat een hond niet in de slaapkamer thuis hoort.

compleet negeren en het stopt vanzelf !
en niet eerder aandacht geven dan wanneer hij helemaal stil is,
anders beloon je verkeerd gedrag.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:50

Nou, mijn pup was te klein toen ik haar kreeg en die heeft ook in bed op de deken bij ons geslapen hoor. En nu slaapt ze 9 van de 10 keer gewoon op de grond op d'r kussen. (ze is nu 8 maanden). Heel soms klimt ze er 's nachts nog is bij. Maar dat is zo makkelijk af te bouwen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:26

BelgenGek schreef:
in/bij bed is iets waar je voor kiest of niet..
Ik vind dat een hond niet in de slaapkamer thuis hoort.

compleet negeren en het stopt vanzelf !
en niet eerder aandacht geven dan wanneer hij helemaal stil is,
anders beloon je verkeerd gedrag.

maar vind je dan wel dat een groepsdier helemaal alleen ergens in een kooitje gelegd moet worden???

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:28

Bij ons slapen ze de eerste week ook gewoon in de slaapkamer :), en als die langer nodig heeft langer.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:30

@Kimmie261 ja en nee, ze moeten je wel kunnen horen
maar vind niet dat ze op een slaapkamer thuis horen.

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:31

Ben het met Kimmie eens.
Meer kan ik er gewoon niet van maken! :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:34

onze pup kreeg een 'surrogaatmama' in de vorm van een knuffel leeuwtje, beest was zijn grootste vriend, en piepen heeft hij eigenlijk bijna nooit gedaan :')

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:35

loulou schreef:
onze pup sliep de eerste nachten ook naast het bed, in een bench :j

dit hebben we langzaam afgebouwd door hem elke nacht een beetje verder van het bed te schuiven.

deze methode hebben wij ook al met succes gebruikt :j

en of het nu een bench is, of een doos waar hij niet uit kan, dat maakt toch geen verschil? :o?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:39

Toen de mijne nog een pup was sliep hij vanaf nacht 1 in de woonkamer. Let wel hij heeft 2 andere honden bij zich, dus hij slaapt toch binnen een roedel. 3 nachten was het piepen en janken en daarna nooit meer ergens last van gehad.
Nu moet je je hond wel steeds opnieuw iets aanleren eerst in het bed dan naast het bed dan op de gang dan in de woonkamer? Dat is ook lastig voor een pup hoor. Maar ik heb altijd meerdere honden gehad omdat ik vind dat ze niet solitair horen te leven dus ik zou niet weten hoe ik het zou doen als ze geen soortgenoten hadden.