Vorige week hebben mijn vriend en ik een hond overgenomen van avalonnacy@bokt.
Een reutje van 6 maanden en verschrikkelijk lief. Door omstandigheden kon zij hem zelf niet houden, en hebben wij hem overgenomen.
Sammy heeft voor dat hij bij avalonnancy (Nancy) kwam niet zo'n leuk leven gehad, hij zat voornamelijk in zijn bench en had ook geen flauw benul wat hij met een speeltje moest of hoe hij netjes aan de riem moest lopen.
Dit is nu allemaal verleden tijd en heeft hij een leuk leventje samen met nog 2 honden.
Maar nu komt het probleem, Sammy heeft verlatingsangst als er iemand thuis is. Op het moment dat hij weet dat je er nog bent maar hij ziet je niet meer begint hij eerst te piepen om daarna te gaan blaffen. Als je dan een brul geeft om te laten weten dat je er gewoon bent heeft dat geen zin, hij gaat gewoon door. Pas als hij je weer ziet is het goed. Dit doet hij ook op stal,gisteren moesten de paarden geent worden en moest hij even aan de longeerlijn vast. Hij heeft al die tijd als een dolle zitten blaffen ondanks dat ik een andere hond er bij had gezet. Als mijn vriend om 5 uur 's ochtends de deur uitgaat begint hij ook te loeien. Nu kan iedereen zeggen dat ik hem moet negeren maar om dat tijdstip wordt het wel een beetje lastig
Hij zit gewoon bij de andere honden en wordt niet anders behandeld als die 2.
Als mijn vriend en ik samen de deur uitgaan, dan blijven we aan het eind van de straat even luisteren en dan horen we hem niet.
Toen we hem net hadden blafte hij ook als we naar bed gingen, maar dit was na 2 dagen helemaal over, nu alleen s'ochtends nog
verder is het ene schat van een hond en leert hij supersnel, alleen dat stukje wil hij nog niet echt snappen...
Wie weet hier een oplossing voor?