Honden vraagje!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

Honden vraagje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:25

hoi hallo,

wij hebben iets langer als een maand een hondje uit het asiel gehaald.. haar naam is lola..
lola zat in het asiel omdat ze bij het vorige gezin (waar ze vanaf geboorte af aan zat) het andere hondje had gegrepen en die mensen waren bang van haar geworden.. maar we hebben het idee dat er meer aan de hand was aangezien ze ook nooit geent was en helemaal in elkaar krimpt als we een bozere stem op zetten..

nu hebben wij al 14 jaar onze oude trouwe vriend hier lopen en dat is natuurlijk de man des huizes.. met zijn 14 jaar ging het allemaal super goed en ze kunnen echt niet zonder elkaar.. Lola lag bij ons altijd vast omdat we het NOG niet vertrouwen met snachts en overdags loslopen.. STEL dat.. afgelopen weekend hebben we dan eindelijk geprobeerd om haar dag en nacht gewoon lekker los in huis te laten lopen.. en met zn 2e ging dit super goed.. lekker samen op de bank slapen en wachten tot wij weer terug kwamen..
ze hebben in de afgelopen maanden (1 a 2) geen enkele aanvaring gehad omdat het al snel duidelijk was dat de oude gewoon hier al langer is dus zijn plek..

nu vanavond met het eten vloog Lola opeens uit het niets de oudere hond van 14 aan.. ik ben me kapot geschrokken.. gelukkig had hij niks.. nu net ongeveer kwartier geleden flikt ze het nog een keer dit maal resultaat een scheur in het oor.. we hebben haar gelijk haar plek weer gewezen..

de oudere hond ligt gewoon lekker in zijn mandje en opeens duikt ze er zo bovenop..
in het asiel zeiden ze dat ze in het vorige gezin het hondje had gegrepen omdat ze loops was en daardoor niet veel kon/kan hebben.. maar ze is pas loops geweest en toen was er niks aan de hand en eind deze maand word ze gesteriliseerd.. wat kan ik hieraan doen? ik wil haar NO way terug brengen naar het asiel.. :s

Iris82

Re: Honden vraagje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:27

Een goede gedragstherapeut erbij halen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:37

Hond terugbrengen. Dit gaat van kwaad tot erger, en die van 14 kan daar echt niet tegenop.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:40

ehmm :s dat is wel heel drastisch.. dan inderdaad een gedrags therapheut.. en niet opgeven maar doorzetten.. er zit een heel verhaal achter dit hondje dus terug brengen gaan we niet "zomaar" doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:50

Je moet doen wat je zelf wilt, hoor :)

Dit is alleen wat ik persoonlijk zou adviseren.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 00:44

Mijn vorige hond was ook na de loopsheid opvliegend. Het probleem wat je hier schetst bestaat, zo te lezen, al veel langer. Het is abnormaal gedrag dat het hondje jouw oude hond aanvalt als dat dier ligt te slapen. Sterilisatie kan echter het gedrag ook negatief beïnvloeden, dus dat ze er scherper van worden. Ik hoop dat je een oplossing vind. Je oude hond, die al zo lang bij je is, zijn laatste tijd door een dergelijke nieuwe hond, zijn oude dag te laten vergallen is ook niks. Misschien een nieuw baasje vinden met veel overwicht en die verder geen andere honden heeft?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:09

ik denk dat Lola de positie van de oudere inmiddels niet meer weerbare hond wil overnemen. En dat gaat van kwaad to erger. Ik zou ze apart houden of wat Yamcha zegt.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:15

na veel na denken en een DA bezoek vanmorgen is mevrouw Schijnzwanger!!! NOOIT aan gedacht.. ze krijgt wat medicatie en we gaan haar veel afleiding geven en veel proberen te wandelen..

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:26

Zelf zou ik ze zonder toezicht, dus ook 's nachts, niet bij elkaar doen. Niet los. Haar opsluiten in een bench. Schijnzwanger of niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:05

eerlijk? Terug brengen. Had zelf de hond al nooit genomen! HEt verhaal was bekend en je hond van 14 jaar kan deze hond niet aan.
Uiteraard heeft ze zich een maand gedeisd gehouden. Alles was vreemd voor haar en nieuw. Genoeg te ontdekken. Inmiddels heeft ze haar plaats gevonden en is alles bekent in huis en rond het huis en dus tijd voor andere dingen. En ja, dat is dus ook tijd om te maken dat je andere hond weg gaat want die past niet in het plaatje.

Lola lijkt mij wel een sociale hond als ik het zo lees maar dan sociaal als ze andere honden tegen komt op straat. NIet zo sociaal dat ze ermee in huis kan leven. Zeker niet met een zwakker exemplaar die zich niet kan verweren.

Stel dat jullie even een paar minuten de honden uit zicht hebben en ze pakt jullie 14 jarige hond even aan terwijl die lag te slapen. Die gevolgen kunnen enorm groot zijn.................. (ligt er dan ook nog aan welk ras ze beiden zijn uiteraard. Is je 14 jarige een sint bernard en lola een chihuahua zal de schade misschien meevallen).

De laatste hond die hier gekomen is kan ook niet bij elke hond. Dat werd mij verteld. Leefde samen met 3 andere honden en was de underdog zeg maar en sommige honden kan hij niet hebben en anderen gaat geweldig. HIj klikte met mijn hond geweldig. En in de 2 jaar dat ik hem heb ben ik 1 hond tegen gekomen waar hij niet mee samen kan. Valt bij hem dus enorm mee maar ben er altijd heel voorzichtig mee of ik hem wel/niet laat kennis maken bij een bepaalde hond.

Overigens, sterilisatie kan je doen maar waar reuen door castratie rustiger worden, worden teven door castratie heel vaak veel feller!! Let daar goed op! Maar idd ook voor loopsheid en tijdens loopsheid kunnen het krengen zijn.