kat bevalt maar niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

kat bevalt maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 14:01

toch even een topic aan wagen;
onze stalkat bleek de laatste weken steeds dikker te worden, en zuslief ( dierenarts) dacht 3 weken geleden toch echt wat te voelen bij haar.
ondanks de poezenpil toch "geluk" gehad dus :+

nu was het zo dat de poes zaterdag ineens flink bloedde, en er een bloedprop naar buiten kwam.
ze werd ook ineens extreem aanhankelijk, wilde veel liggen en leek er echt last van te hebben.
helemaal super dus, de bevalling was begonnen! enkele lekkere plekjes voor haar klaargemaakt, en maar afwachten.

maar ja.. nu.. 3 dagen later.. nog steeds geen kittens :(:)
mevrouw is nog steeds erg aanhankelijk, wil het liefst de hele dag op haar buik geaaid worden ( normaliter grijpt ze je dan :+ ) en is echt absoluut hoogzwanger nog. de bloedplekken bijd e achterkant zijn inmiddels opgedroogd,maar we weten 100% zeker dat de boel nog niet bevallen is, je voelt de kittens ook echt in de buik zitten.

Hoelang duurt een bevalling gemiddeld? m'n zus gaf aan dat zodra de bloedprop eraf was, het tot 36 uur kon duren eer de bevalling intreed. dit punt zijn we toch al wel voorbij. we maken ons wel wat zorgen over hoe en wat, ondanks dat mamma zich wel lijkt te vermaken.

nadeel; de stalkat is officieel gezien van de buren ( maar woont permanent bij ons }:0 ), deze gaven haar ook de poezenpil ( ondanks ons aanbod om haar tegen inkoopkosten medicatie door mijn zus te laten helpen).
we zijn zondag avond al wel langsgeweest om het uit te leggen en dat ze misschien toch naar de dierenarts moet,maar ze willen het nog afwachten :n

wie ooh wie heeft er ervaringen mee?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:03

Is ze inmiddels al bevallen? Anders zou ik toch de dierenarts even bellen ondanks dat ze niet van jullie is.. dat beestje moet er niet de dupe van worden. Al vraag je alleen even gratis telefonisch advies.

Anoniem

Re: kat bevalt maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:12

Het kan natuurlijk zijn dat de kittens al zijn overleden en dat het daarom zo lang duurt,
Ik zou even iemand die er verstand van heeft (DA, eigenaar, kattenfokker uit de buurt?) raadplegen ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 16:22

tot nu toe nog steeds geen kittens :n

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:23

Wat zegt je zus ervan dan? En kan die niet even komen kijken?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:25

zou ook ff je zus bellen...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:53

da bellen, wat raar dat de kittens nog niet geboren zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:39

ik begrijp dat poezel niet van jullie is? Ik zou wel per omgaande de DA vragen want dit is niet normaal, kunnen jullie haar temperaturen, heeft ze geen koorts? Voelen jullie nog beweging in dr buik, vloeit ze nog?
Afwachten is niet zo slim, als het foute boel is kan poezel er aan overlijden. Met dode kittens in haar buik die gaan ontbinden kan ze vreselijk ziek worden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:58

Cynt, was het de slijmprop die ze verloor? Voel je de kittens ook nog echt bewegen, of dat niet? Hoe voelt de dame in kwestie zich verder? Heeft ze geen verhoging, wil ze gewoon eten, is ze alert?

Na het verliezen van de slijmprop komt de bevalling doorgaans binnen 24-48 uur, maar dat is, zoals ik al schreef, doorgaans...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 11:32

@suusw: mijn zus werkt in Brabant, dat is zo'n 2 uur enkele reis bij ons vandaan. we hebben haar al wel enkele malen gesproken en informatie gevraagd.
we blijven continue de buik voelen, maar echt beweging kunnen we niet voelen omdat we niet echt mogen voelen van de poes.

@ Leonoor: ja, dat is 100% zeker de bloedprop geweest. ze eet verder prima, heeft zelfs heel veel honger, en ligt ook erg veel op haar zij te slapen in de zon de laatste dagen.

helaas zitten we met de rug tegen de muur qua instanties bellen. :n
ze weten dat we ermee zitten, en als er iemand op de stoep staat, weten ze ook dat ik het was.
helaas huur ik m'n weide van ze, en ik wil het niet riskeren dat ik deze kwijt raak, er is geen optie tot huren ergens anders in de straat namelijk.
denk zelf dat de jongen ondertussen niet meer kunnen leven, gisteren weer langs de buren geweest,maar ze zijn er erg nonchalant over :n

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:34

Ok, lastige situatie...zit de poes bij jou thuis?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:22

Klinkt niet goed dit.. de kittens zijn ws dood en bij niet snel ingrijpen bestaat de kans moeder ook nog dood gaat
In dit geval een leugentje om bestwil.. anders is het dier de dupe
Zeggen dat de poes is weggelopen en vervolgens ermee naar de Dierenarts gaan
Na de bevalling komt ze ineens weer terug gesteriliseerd er al 8-)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 14:44

ondertussen is er vooruitgang, ik zag vanmiddag er wat uit bungelen en inmiddels is de eerste kitten (dood) geboren. buurvrouw opgehaald en ermee geconfronteerd,maar niets helpt :n
tip gegeven om de poes in ieder geval in de schuur te doen om haar in de gaten te houden,maar behalve " ik kom vanavond wel even kijken" kwam er weinig respons :n

we hebben de poes nu dus zelf maar gevangen en in een hondenbench in de zadel kamer gezet.
ze was echt door nat van de regen, lag gewoon vol in de regen te bevallen midden in onze voortuin.
ze lijkt zich ook niet goed te voelen, half in trance, erg aan het zwalken tijdens het lopen, en ze stinkt onwijs naar rotte eieren ( niet goed lijkt mij!).
nu zit ze in ieder geval lekker warm met wat eten en drinken, en kijken we elk half uur hoe het met haar haar.
ze lijkt zich wel wat rustiger te voelen zo binnen.
er zitten nog wel kittens in de buik,maar ik geef ze nul komma nul kans, onze zorgen gaan echt uit naar de moeder :n

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:48

o wat vreselijk :(:) Misschien niet wat je wil horen maar naar de DA gaan. De poes mag hier niet de dupe van worden.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:53

Ah wat sneu voor de poes. Vervelend dat je buren er zo nonchalant over zijn. Hopelijk worden alle kittens nu (dood) geboren en loopt het goed af met de poes. Zou ze naar rotte eieren stinken omdat de kittens al aan het ontbinden zijn?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 14:54

Bailey_4ever schreef:
o wat vreselijk :(:) Misschien niet wat je wil horen maar naar de DA gaan. De poes mag hier niet de dupe van worden.

en hoe rot ik het ook voor de kat vind, IK kan er ook niet de dupe van worden, want dan kan ik mijn paarden wegdoen wegens gebrek aan weiland.
we kennen de buren ondertussen relatief goed, en ik weet dat als we hier het hef op die manier in eigen handen zouden nemen, we niet bepaald een goede relatie eraan over zullen houden.
we doen dus voor de poes wat we kunnen binnen de grenzen die we hebben, maar hoe je het ook wend of keert, het is en blijft een hele nare situatie :n

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:55

en waarom ga jij niet naar de da ermee. zodat de kat dan kan herstellen.

dan kun jij aantonen dat jij om dieren geeft en hun niet.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:56

Lowara schreef:
Bailey_4ever schreef:

en hoe rot ik het ook voor de kat vind, IK kan er ook niet de dupe van worden, want dan kan ik mijn paarden wegdoen wegens gebrek aan weiland.
we kennen de buren ondertussen relatief goed, en ik weet dat als we hier het hef op die manier in eigen handen zouden nemen, we niet bepaald een goede relatie eraan over zullen houden.
we doen dus voor de poes wat we kunnen binnen de grenzen die we hebben, maar hoe je het ook wend of keert, het is en blijft een hele nare situatie :n

pff wat lastig dit zeg...ik weet het ook allemaal niet. Vanaf hier roep ik arme kat maar ik zou ook niet in jouw schoenen willen staan want omwille van zoiets kan jij natuurlijk niet riskeren om je paarden kwaijt te raken..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:57

Heftig joh! Komt er niet "toevallig" een veearts vandaag langs bij jullie op stal om te kijken naar de paarden en die dan ook gelijk naar de poes kan kijken?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 15:00

Ketaki schreef:
en waarom ga jij niet naar de da ermee. zodat de kat dan kan herstellen.

dan kun jij aantonen dat jij om dieren geeft en hun niet.

en dan? geef ik zoveel om dieren dat ik mijn paarden weg moet doen en mijn baan niet meer kan uitvoeren omdat ik geen voldoende land meer heb om mijn eigen dieren in te zetten?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:00

@Lowara
Zwalken en ze stink naar rotte eieren...
ben bang dat de moederpoes het zonder hulp niet gaat redden en jij staat erbij en kijkt er naar :n
Breng em dan naar de opvang en zeg dat ze is weggelopen!!
Ze geven toch niets om dat dier
Dit is in en in triest

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:03

Wij hebben een keer een poes gehad, had allemaal bloed aan de kont.
Een uurtje later zagen we een dood mini-kitten op de grond.
We wisten wel dat ze drachtig was, maar het was nog veeeeellll te vroeg.

We denken dat de kitten dood is gegaan in de moeder, en dat de moeder het er heeft uitgegooid.

Veelsuc6 en hopelijk komt alles goed.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:04

unamie schreef:
@Lowara
Zwalken en ze stink naar rotte eieren...
ben bang dat de moederpoes het zonder hulp niet gaat redden en jij staat erbij en kijkt er naar :n
Breng em dan naar de opvang en zeg dat ze is weggelopen!!
Ze geven toch niets om dat dier
Dit is in en in triest

Moet toch met je meegaan hierin. Zorg dat je anoniem blijft en dan kan niemand jou de schuld geven toch. Als je maar iets doet. Dit is voor het arme beest een marteling.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:18

Ik kan eerlijk gezegd mijn ogen niet geloven. Dat dier moet toch geholpen worden? Waarom lever je haar niet gewoon af bij een DA en zeg dat je haar zo hebt gevonden?

Ik zou dit niet over mijn hart kunnen verkrijgen.... :n

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:25

Lekker hoor. Een dier laten lijden terwijl je er zelf naast staat te kijken.

Inderdaad, breng het arme dier naar een opvang! Tegen de buren kan je zeggen dat ze is verdwenen. Op deze manier breng je de poes ook nog om het leven. Kun je dan 's nachts nog slapen??

Echt hoor, zoveel moeite is het toch niet?