Mijn lieve oude konijntje is er niet meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eefste

Mijn lieve oude konijntje is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 14:52

Twee weken geleden plaatste ik het volgende topic over mijn lieve oude konijntjes: [BB-ITP] Mijn (hoog)bejaarde konijntjes.
Vanaf die dag is Mimi (11jaar) achteruit gegaan.. ;(
In een paar dagen werd ze heel erg dun. Ze bleef goed eten en was heel vrolijk en bewegelijk. (ik wist dat ze kanker had.. daarvoor was ze al onder controle bij de DA)
Ik ben weer bij de dierenarts geweest, deze dacht ook dat ze nog nergens last van had. Ik voerde haar bij (met spuitjes) voeding voor zieke konijnen, en gaf haar extra vitamines.. helaas mocht dit alles niet baten.
Gisteravond ging het heel hard achteruit. Ze werd steeds slechter en had geen zin meer in eten.
Vanmorgen met een brok in mijn keel de dierenarts gebeld om haar uit haar lijden te laten verlossen.
Vurig hoopte ik dat ze uit zichzelf zou gaan.. Gewoon omdat ze dan niet meer opgetild moest worden, in de auto moest zitten enz..

En het gebeurde!! Mimi is vanmorgen, een half uur voordat we een afspraak hadden bij de dierenarts, uit zichzelf rustig overleden. Niet benauwd, niet paniekerig, gewoon gestopt met ademen.
Ik ben heel verdrietig, maar ook heel dankbaar en rustig doordat het zo vredig en uit zichzelf gebeurd is. Ze is maar een weekje ziek geweest. Waarvan alleen gisteravond vanaf een uur of 21.00uur erg ziek (dat ik dacht; nu is ze niet meer levenslustig en heeft ze misschien ook pijn)

Nu zit haar vriendje Walter (9jaar) in zijn eentje.. Ik heb een knuffel in zijn kooi gelegd waar hij nu tegenaan ligt.. Zo sneu :(:) Ik ga maar weer naar de konijnenopvang om het oudste vrouwtje te halen wat ze hebben.. Hij kan toch niet zijn laatste jaren alleen blijven!?! (Walter heb ik daar ook als oud mannetje vandaan gehaald toen mimi alleen achter bleef)

Ik ben net in het tuincentrum geweest en heb prachtige bloemen gehaald.. Ik ga Mimi zo begraven en de nieuwe bloemen daarop planten..
Zucht.. huisdieren hebben is geweldig.. afscheid nemen is vreselijk..
Ik moest dit even kwijt.

Vaarwel lieve mimi :evaw:
Afbeelding

Walter en ik zullen je missen... ;(
Afbeelding

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:36

Heel veel sterkte! Het is altijd naar, al zijn ze nog zo oud....
Wel heel mooi dat ze uit zichzelf is gegaan, dat scheelt inderdaad weer veel stress enz.
Arme walter, ik vind het wel mooi dat je een vriendin voor hem erbij gaat halen, dan hoeft hij in ieder geval niet zijn oude dag alleen te slijten.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:44

Wat jammer dat je prachtige konijnendame overleden is, sterkte.

Eefste

Re: Mijn lieve oude konijntje is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 07:57

Dank jullie wel.. Ja.. het blijft gewoon rot.. al moet ik zeggen dat ik nu ook wel 'opgelucht' ben. Naar een zieker wordend dier kijken is zo naar. Walter is nu heel sneu. Ik heb meerdere konijnenopvangen gemaild. Ga maar voor de oudste dame die ze hebben zitten.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:09

Die opluchting herken ik wel ja. Ik ken dat van de oude katjes die wij geadopteerd hadden en ook je hoop dat je nijn er zelf voor kiest om ervoor te gaan. Dat is toch een stuk prettiger. Gelukkig heeft de nijn niet lang hoeven lijden.

Heel veel sterkte met dit verlies en hopelijk vind je snel een geschikte dame voor Walter!

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:28

Och wat triest! Zeker na 11 jaar! Sterkte met t verlies!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 19:48

ja... ik heb haar ongeveer 4 of 5 jaar gehad (weet niet meer precies) Maar in die tijd heeeeel erg aan haar gehecht geraakt..