Hoe kat met voerbal leren spelen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moi22

Hoe kat met voerbal leren spelen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:13

Omdat onz kat te dik is hebben we hem op dieet gezet om hem af te laten vallen. Behalve dagelijks afgewogen voer wil ik hem ook lichaamsbeweging geven. Tot nu toe doe ik dat door zijn voer brokje voor brokje door de kamer te gooien zodat hij wat meer meters maakt. Maar dit is voor mij erg tijdrovend waardoor ik dit niet consequent kan doen.

Een paar jaar geleden heb ik een voerbal voor hem gekocht maar deze snapte hij toen niet. Inmiddels ben ik een nieuwe poging aan het ondernemen om hem met die bal te laten spelen maar tot nu toe staart hij er n paar minuten na om vervolgens weg te lopen. Ik laat hem nu een tijdje in de kattenvoerton liggen zodat hij naar kattenvoer gaat ruiken (heb m voorheen voor mijn cavia's gebruikt, die zijn wat slimmer :') )
Iets lekkerders in de bal doen kan niet. Hij is nogal kieskeurig en eet alleen harde brokken en vleeswaren.

Is er iemand die zijn kat heeft moeten leren hoe die bal werkt en zo ja hoe is dit toen gedaan?

Het is een bijna dichte bal met een gat erin. Als dat gat over de grond rolt vallen er een paar brokjes uit de bal.

Nou ik hoop dat ik zo duidelijk ben en dat jullie goede tips hebben :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:19

gewone voer weghalen en stukje vleeswaren in de bal doen. op zo'n manier dat het er net een stukje uit steekt. hongerige kat bij zetten en vleeswaren aanwijzen en neusje erbij houden. dan zal hij het vast wel op eten. dit een paar x doen. dan het eten gewoon in de bal doen. kat erbij en zelf de bal een stukje wegrollen zodat er wat eten uitvalt. denk dat als die kat echt honger heeft, hij wel in de buurt van die bal blijft. hij zal toch op een gegeven moment het voer ruiken en er proberen bij te komen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:28

stukje kaas of worst in de bal doen moet je zien hoe ze er achter aan gaan
onze kat maakt zelfs de prullenbak open om eten eruit te halen wat wij weg gooien
maar goed die is ook niet wijs :D