6000 knaagdieren in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

6000 knaagdieren in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:03

1500 knaagdieren zoeken onderdak

Papegaaienpark Veldhoven is op zoek naar een veilig onderkomen voor zo’n vijftienhonderd hamsters en andere kleine knaagdieren.

De beestjes waren in het park geplaatst nadat ze gered waren uit de handen van een dierenhandelaar die ze verwaarloosde. Het ging oorspronkelijk om een kleine zesduizend knaagdieren, maar een deel daarvan is al gedood. Dat waren zieke of agressieve dieren. Knaagdierliefhebbers hebben een actie opgezet om zo veel mogelijk diertjes te redden. Knaagdieropvang Het Knagertje in Den Haag heeft bijvoorbeeld plek voor veertig hamsters of andere kleine beestjes. De knaagdieren die dinsdagavond nog geen veilig onderkomen hebben gevonden, worden gedood en gebruikt als voer voor bijvoorbeeld roofvogels en slangen in andere dierenparken

Bron: http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... -onderdak/

Wat verschrikkelijk is dit toch ook! Op verschillende forums zijn mensen druk bezig met huisjes zoeken. 20 hamsters komen waarschijnlijk in opvang AA 'n Hunze in Veendam terecht en ik krijg hier dan 1 zwangere hamster van. Deze ga ik verzorgen tot en na de bevalling en de kleintjes handtam maken zodat deze (hopelijk!) een goed huisje gaan krijgen.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 04-05-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: zin verwijderd

LindyH

Re: 6000 knaagdieren in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:04

Wat voor andere dieren zijn het, behalve hamsters?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:06

voor zover ik weet zijn het op dit moment hamsters en gerbils!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:09

Weet je toevallig waar ik heen zou moeten mailen zou ik 1 of 2 diertjes op willen vangen. Voor meer is permanent helaas geen plek, maar dit kan ik echt niet aan me voorbij laten gaan..

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:10

Ik zal het even voor je navragen en dan laat ik het weten hier in het topic zodra ik bericht terug heb!
(zoiezo opvang aa 'n hunze in Veendam krijgt een aantal voor verdere plekken ben ik nu aan het navragen!)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:13

He toch,ik woon er zeer kortbij en heb ook wel ruimte,maar beschik helaas niet over fatsoenlijke kooien of vervoer om ze vandaag of morgen op te halen,en ov is echt een hele onderneming,moet daar wegens schoolvakantie dan ook nog eens heen zien te vallen met vier jonge kinderen,ga even nadenken hoe of wat

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:14

Fijn dat er hier al mensen zijn die zo hard mee denken! :) super!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 15:56

Ik ben doorverwezen naar een hamsterforum. Hierop weten ze meer van hoe en wat en hier kun je ook een berichtje plaatsen als je een paar zou kunnen/willen opvangen! (wel moet je je even registeren)

http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=1&t=87145

Edit: de opvang die in het artikel wordt genoemd heeft een website. Hierop kun je contact gegevens vinden van hun. Bellen werkt het snelste.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:21

NM >> BB

Verder het verzoek om uitlatingen zoals "meteen afschieten die lui" echt achterwege te laten. Dergelijke opmerkingen zijn totaal niet nodig om je standpunt te verduidelijken en tonen weinig respect voor andere mensen, ongeacht wat voor (mis)daden ze ook hebben begaan.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:48

Ach wat sneu zeg..
Als het dichterbij was had ik graag een paar hamstertjes willen opvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:53

Zoooo he wat veel! Ik zou evt. ook wel plek hebben voor 2 hamsters of gerbils. Kan ze zo ophalen :)
Woon vlakbij Veendam.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:55

Wat sneu!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:00

Ah wat zielig :( Ik weet niet of het een broodfokker is, ik denk gewoon dat die man een draadje los heeft zitten.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 17:11

Leonoor schreef:
NM >> BB

Verder het verzoek om uitlatingen zoals "meteen afschieten die lui" echt achterwege te laten. Dergelijke opmerkingen zijn totaal niet nodig om je standpunt te verduidelijken en tonen weinig respect voor andere mensen, ongeacht wat voor (mis)daden ze ook hebben begaan.

Sorry, maar ik heb ook totaal geen respect voor die mensen. Maarja, mijn excuses.
Edit: en waarom is dit topic verplaatst als ik vragen mag? Aangezien dit ook bij nieuws behoort. :)

@ Saskiakefie, als het goed is gaat het hier om een handelaar.

Het is nog niet zeker of de opvang in Veendam de 20/25 hamsters gaat opvangen. Ze kunnen helemaal géén vervoer krijgen (voor zover ik tot nu toe weet)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:17

tsja , snap niet zo wat er erg aan is als ze belanden op het bord van een reptiel, die moeten ook eten :+
Maar 6000, jeej dat is wel veel in 1 keer zeg.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:18

Ach gut... Arme beestjes..

Het is dat ik al een kooi vol heb, anders waren er wel een paar welkom. Maar helaas..

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 17:19

jilleroo schreef:
tsja , snap niet zo wat er erg aan is als ze belanden op het bord van een reptiel, die moeten ook eten :+
Maar 6000, jeej dat is wel veel in 1 keer zeg.

Dit is ook niet erg, maar niet alle overgebleven 1500 hoeven toch naar reptielen?
deze beestjes verdienen ook gewoon een lekker relaxt leventje na verwaarloosd te zijn geweest vind ik :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:21

Het hoeft niet, maar ik zie het niet als een vreselijk alternatief :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 17:35

Ik wel eigenlijk. Die beestjes zitten hun leventje daar helemaal te verkweinen om vervolgens afgemaakt te worden en opgevreten te worden. Ik zou het toch écht liever anders zien :) wat dan alsnog overblijft oke, ik snap dat niet elke hamster en gerbil opgevangen kan worden, maar ik zou het iig proberen. :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 17:38

Hier nog een bericht erover: http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/2731
Ik vind het gewoon ziek dat mensen dieren zo behandelen, geen voer/drinken - aangevreten worden door soortgenoten die bij je in de kooi zitten :n nee ik vind dit echt niet normaal.

Edit: en het gaat dus echt om handelaren, niet om iemand die niet goed is in zijn hoofd :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:02

Ach wat sneu..

Ik wil best een hammie opvangen.. Heb hier een enorm grote kooi staan die nooit gebruikt wordt. Een bejaarde ham is ook meer dan welkom. :+ Is er al meer betrouwbare info over hoe je er 1 kunt adopteren?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 18:10

Marloez schreef:
Ach wat sneu..

Ik wil best een hammie opvangen.. Heb hier een enorm grote kooi staan die nooit gebruikt wordt. Een bejaarde ham is ook meer dan welkom. :+ Is er al meer betrouwbare info over hoe je er 1 kunt adopteren?

Ik ben doorverwezen naar een hamsterforum. Hierop weten ze meer van hoe en wat en hier kun je ook een berichtje plaatsen als je een paar zou kunnen/willen opvangen! (wel moet je je even registeren)

http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=1&t=87145

de opvang die in het artikel wordt genoemd heeft een website. Hierop kun je contact gegevens vinden van hun. Bellen werkt het snelste.

Het schuingedrukte is zoiezo betrouwbaar, verder durf ik nog niks te zeggen.
Het is ook nog niet zeker of er wat naar Veendam komen, zostraks hadden ze nog geen vervoer, maar dit kán nog veranderen.
Zodra ik meer weet zal ik het hier posten :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 18:12

Misschien kan je de dierenbescherming zelf contacteren om te vragen waar alle diertjes geplaatst zullen worden?
(http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/2731 waarschijnlijk kan je hier wel ergens een telefoonnummer vinden)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:31

Up-date:

De hamsters die er zaten/zitten zijn voornamelijk dwerghamsters. Ook zitten er muizen en ook zaten er ratten. Vandaag heeft iemand 60 ratten meegenomen daarweg en heeft ze nu in haar opvang zitten. Vandaaruit gaan ze kijken waar de ratten (welke opvangen) allemaal geplaatst zullen worden. Via het rattenforum (voor de ratliefhebbers) kun je een beetje meelezen wat er gebeurt etc. (www.ratten.nl/forum)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:03

Ik heb een bericht geplaatst in het hamsterforum topic van je bericht hierboven, en heb nou al een paar reacties er op ontvangen. :) Dus mensen die geïntereerd zijn in het adopteren van een hammie, ik raad je aan daar een oproepje te plaatsen. :j