zindelijk maken vraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bailey94

zindelijk maken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 11:20

hoi

ik heb nu een pup van bijna 9 weken, die al 2 weken in ons bezit is
het zindelijk maken best goed,
als hij moet poepen geeft hij netjes aan dat hij naar buiten wilt, alleen plassen zijn nog wel eens ongelukjes en geeft dat nog niet aan

voorbeeld: hij is uitgeweest, heeft al zijn behoeftes netjes gedaan, 10 min thuis zijn na het uitlaten, gaat meneer vrolijk in huis staan plassen (is gewoon rustig geweest en niet gespeelt, gegeten of gedronken,)
hij weet heel goed dat hij fout ik, want als ik naar hem toe loop rent hij weg

hij gaat niet draaien of zoeken naar een plasplekje om het zo maar te noemen,

hebben jullie nog tips oid om hem duidelijk te maken dat hij dat niet mag
ik heb van alles al geprobeerd,

zo zijn er dagen dat het heel goed gaat en zo is er een dag dat hij het weer goed

is het uitproberen of moet ik nog strenger zijn?

hoop dat jullie nog een leuke of goede tip hebben

Babsiej

Re: zindelijk maken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:25

Oppakken en buiten neer zetten, niet straffen oid.. Juist buiten extreem belonen! Het is nog een hele jonge pup, hij doet het al zo goed! Geef hem wat tijd..

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 11:28

bedankt voor je snelle reactie

belonen na elke behoefte buiten belonen we hem ook elke heel goed,
bij het begin werd hij er helemaal vrolijk van, nu niet meer, maar we blijven het wel doen

de tijd geven we hem zeker, en een ongelukje kan gebeuren en dat is ook niet erg

maar hij weet dat hij fout is en gaat lekker wegrennen, en dat vind ik alleen wat minder

andere dingen zoals aan een riem lopen, loslopen en luisteren doet hij overigens ook al heel netjes :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:30

Met 9 weken moet je echt nog niets verwachten. Gewoon als hij plast, oppakken en buiten neerzetten. niet straffen, hij zal er niets van begrijpen. Uiteindelijk legt hij de link wel.
Waarom zou hij weten dat hij fout is?
Laatst bijgewerkt door Diablo op 01-05-11 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:30

die van osn gaf het ook niet aan, dat maakt het inderdaad erg lastig.
Wat wij deden was ieder half uur eventjes naar buiten, kijken of ze wilde plassen. Geen kans geven om het binnen te doen!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:31

Zodra je ziet dat hij plast,oppakken,( dan stoppen ze met plassen ) en buiten zetten.Verder rust en tijd in de bench,zodat hij ook echt moet als je hem uitlaat.Verder komt het vanzelf wel goed,Niet boos worden,neus erdoorheen smeren etc.Ik vraag me ook af waarom hij wegrent,ben je boos geworden?Gewoon buiten goed belonen en dan zijn ze zo zindelijk.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:34

Hij is nog erg jong. Dit komt vanzelf. Wel is aan te raden om een krantje of zo'n speciale luier van de dierenspeciaalzaak te halen en deze neer te leggen. Hiermee leert hij dat als hij echt niet anders kan het daarom te doen.

Zoals hier al boven staat omschreven, heel erg belonen als hij buiten zijn behoefte doet en binnen gewoon negeren.

Die van ons was met 13 weken helemaal zindelijk. Dus het kan snel gaan.

Succes en veel plezier met je pup.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 11:34

nee ik ben niet boosgeworden,
ik liep naar hem toe om hem op te willen pakken,

elke x als hij buiten netjes zijn behoefte doet reageert hij niet meer op belonen met de stem, zou een klein voer brokje kunnen helpen?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:35

Komt vanzelf goed als de pup het huis als zijn terretorium gaat zien doet hij het als het goed is niet meer in huis..Omdat honden van zichzelf zindelijk zijn en hun plek liever niet bevuilen..Bij de een gaat dit sneller dan bij de ander..Mijn pup is nu 3 maanden en het gaat al erg goed(heb ik ook pas met 11 weken gekregen),je moet hem op tijd buiten zetten en dan belonen en vooral niet straffen als hij het wel een keer binnen doet!!Je kan zowiezo niet verwchten dat hij na 2 weken al volkomen zindelijk is,gezien de blaas nog niet zo sterk is..

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:37

bailey94 schreef:
nee ik ben niet boosgeworden,
ik liep naar hem toe om hem op te willen pakken,

elke x als hij buiten netjes zijn behoefte doet reageert hij niet meer op belonen met de stem, zou een klein voer brokje kunnen helpen?

Bij zo'n jonge puppy is het zoiezo belangrijk om speciale puppy snoepjes mee te nemen. Deze moet je hem geven als hij zijn behoefte doet

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 11:37

dat verwacht ik ook zeker niet van hem

wilde graag weten hoe andere mensen dit oid deden
maar als ik het zo tot nu toe lees, zijn we goed opweg

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:46

Ja hoor, gaat goed komen, gewoon verder gaan zoals je nu doet. Wij hebben onze pup ook met 8 weken gekregen en met 9 weken snapte hij nog niets van het buiten plassen. Nu is hij 14 weken en hij doet helemaal niets meer in huis.

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:56

Ik ruimde bij mijn pups de plas achter hun rug op, zij zagen dus niets. Deed net of mijn neus bloede. Mijn pups waren heel snel zindelijk de een met twee dagen en de ander met een week. Wel liet ik ze iig iedere twee uur uit, ook 's nacht.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:01

Hij is nog erg jong en doet het eigenlijk al best goed. Het is misschien nog een tip erbij maar als hij geslapen heeft, meteen even buiten zetten want dan moeten ze vaak ook plassen en natuurlijk... belonen, belonen, belonen :-)
Het kwartje gaat vanzelf vallen..

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 13:30

na het slapen gaat hij ook direct mee naar buiten, dat gaat heel goed, gelijk plassen,

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:36

als hij dit vaker doet dan zou je dus binnen die 10 minuten dat je terug komt weer naar buiten moeten gaan

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:08

Ons pupje van nu 4 maanden, is zo goed als zindelijk.
Wij hebben geen kranten gebruikt om zindelijk te maken, vooral buiten alleen maar belonen d.m.v stem, knuffelen even samen spelen.
Alleen af en toe een plasje binnen komt nog wel is voor, eigenlijk niet de hond z'n schuld.
De eigenaar van de pup is dan gewoon net ietsjes te laat met uitlaten, heel logisch dat ze het dan zo laten lopen, de blaas is nog niet goed ontwikkeld en ze kunnen het gewoon nog niet ophouden.
Poepen doet ze binnen niet meer, alleen als de poep een beetje dunnetjes is.
Verder hebben wij haar nooit gestraft en alleen buiten uitbundig beloont!

Een brokje buiten geven als beloning werkt zeker goed! Doen wij nog steeds af en toe.
Succes ermee! :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:49

als hij buiten plast/poept inderdaad overdreven belonen. dit mag best met een brokje :j zou ik juist doen zelfs.

wanneer hij binnen plast oppakken buiten zetten, verder volledig negeren en dus ook niet tegen hem praten.

volgens mij ben je dus al aardig opweg.

ik heb onze reu overigens ook het 'commando' plassen geleerd. elke keer als hij plast dan zei ik het woord plassen, goed zo plassen.
nu kan ik hem sturen waar hij wel en niet mag plassen. als hij tegen de heg van de buren wil zeiken zeg ik 'nee' en als hij dan langs een lantaarpaal loopt zeg ik 'plassen'. zo voorkom ik dat hij steeds tegen de planten van de buren aan plast. best praktisch bij een reu die altijd overal tegenaan wil zeiken :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:22

mijn reuen (zelfs het jonkie van 1)laat ik ook niet bij de buren plassen hoor
stuur ze gewoon de andere kant op en dat snappen ze wel
zeker omdat we ook een boze buurman hebben
hou mijn honden daar wel uit de buurt

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:17

Bedankt voor alle reacties.

Het gaat nu al 2,5 dag super goed. Nog geen ongelukjes :-P