Hond met de ziekte van Lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Hond met de ziekte van Lyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 16:33

Ik weet niet of het hier goed staat, zoniet hoop ik dat een moderator het zou willen verplaatsen.
Ik heb een langharige duitse herder en die is gebeten door een geinfecteerde teek, heb daar nu antibiotica voor, maar ik ben toch erg verontrust. Zie ook
[BB-ITP] Roc, mijn kanjer

Nu zou ik graag ervaringen van andere bokkers willen weten en hoe ze gehandeld hebben en hoe lang het geduurd heeft voordat hun hond er weer bovenop gekomen is. Ik hoop dat jullie me willen helpen :)

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:17

Hoi, heb in je andere topic ook gereageerd, maar voor het overzicht hier nogmaals ;)

Jaren geleden is onze Berner gebeten door een geïnfecteerde teek -> Lyme tot gevolg hebbend.
Aangezien zij een zeer duidelijk beeld gaf (grote rode ring rondom een opgezet gebied) is er gelijk bij het ontdekken gestart met 2 weken een stevige AB kuur.
Ze is denk ik een dag of 3 niet fit geweest, maar daarna knapte ze op en hebben we nooit meer iets gemerkt van de Lyme. Ze is uiteindelijk redelijk probleemloos 11 jaar oud geworden.

Sterkte met Roc, ik hoop voor je dat hij snel wat opknapt!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 21:02

Dankje Sparretje, ik hoop dat er nog meer mensen willen reageren ( natuurlijk liever niet want dat zou betekenen dat er niet veel mensen met een hond met de ziekte van lyme zijn)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 15:27

Even een kleine update; Vandaag de Da gebeld en die heeft gezegd dat ik Rocs temperatuur op moet meten, die is 40,1 terwijl deze van de week nog 39.5 was. Dus vandaag is de koorts weer flink opgelopen. Ik moet dinsdag weer terugkomen als de koorts zo blijft. Hij eet wel wat (vandaag trouwens niet) en drinkt ook goed. Heeft ook geen diarree en moet ook niet spugen,dat is toch wel belangrijk zei de DA.
Ik zou wel willen weten hoe ik de koorts kan onderdrukken, misschien een vochtige handdoek over hem leggen??