de vlokken vliegen in het rond als ze alleen maar voorbij komt lopen
Sinds oktober 2010 hebben wij onze kat uit het asiel gehaald, het is een poesje van twee jaar en en kruising tussen een Brits korthaar en een Pers.
Ze heeft kort haar maar haar vacht is ontzettend dicht en zacht.
Het ziet er heel anders uit dan van de htk katten op stal.
Nu is ze dus aan het verharen en ze wordt er zelf ook helemaal gek van.
Ik wil haar graag een beetje helpen door haar te borstelen.
Ik heb zo'n borsteltje met van die metalen haakjes maar ze wil niet.
Het is een schuw poesje en het heeft heel lang geduurd voor ze ons een beetje vertrouwde en nog is ze wel schrikkerig.
Hoe pak ik dit het beste aan.
Bij mijn andere kat doe ik het niet meer, die word er echt helemaal gek van
hij word agressief. Maar Puk laat het toe, net als dat ze het toelaat dat ik haar was 

. Oei, die vacht klinkt als de vacht van mijn exasielfeeksje. Zij heeft ook een dikke, zachte vacht die zelfs de neiging heeft om te vervilten, dus moet er wel geborsteld worden. Tot nu toe heb ik ge-experimenteerd met verschillende soorten borstels. Misschien is die borstel met metalen haakjes net iets te hard voor haar? Voor Caitlin werkte dat namelijk ook niet. De rubber rosborstel (voor katten, maar lijkt wat op de paarden variant) vond ze stinken, de washand met nopjes was eng en alleen een kattenvariant op de gewone haarborstel wordt getolereerd. (nee, ze is niet verwend hoor
) Furminators schijnen ook te werken, al hoor ik daar bij katten gemengde berichten over (als in dat sommigen dat ook pijnlijk vinden). Qua borstel dus gewoon even uitproberen wat de poes prettig vindt, je hebt tegenwoordig heel veel soorten, dus keuze genoeg.
hoe ga je dat aanpakken
maar ze had ooit erge klitten op haar rug en alleen kreeg ik haar niet schoon. Dus toen heeft mijn vriend haar op schootgenomen en vast gehouden. Toen heb ik met een kammetje heel zachtjes de klitten er uit gehaald. Ze vindt het altijd een beetje eng als ze niet weg kan.