Wat moet ik met dit 'wijf'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Wat moet ik met dit 'wijf'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:16

De gele is de voedster, de rode de gecastreerde ram.
Ik heb ze een tijdje uit elkaar gehaald, hopen dat ze daarna minder last had van dr hormonen.. nou nee dus en dat alleen is dus ook niet echt een oplossing.
Hier een filmpje waar Fire (de ram) haar nog probeert te corrigeren.. Maar dat kan haar helemaal niks schelen, ze dendert gewoon door:

Wat zou ik doen?? Toch onder het mes of gewoon laten gaan? (vind het wel een beetje zielig voor fire en denk dat het voor Wieweet ook niet fijn is)

Iris82

Re: Wat moet ik met dit 'wijf'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:18

Ahw, ze wil babies....
Hoe lang is dit zo al aan de gang?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:20

uhm een paar maanden geleden is het even geweest, toen leek het over te zijn, en nu sinds een maand is het weer heel erg. Sommige dagen lijkt ze bijna niks anders te doen, ze laat zelfs haar eten er voor staan als ze Fire kan rijden..
Die dagen is het: rijden, nestje maken, rijden, nestje maken.. pff
Nu heb ik haar dus een weekje apart gezet.. mja zodra ze bij hem zit begint ze weer

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:20

haha ze wilt wel heel graag :)
Als je er zelf geen meer wilt zou ik haar wel laten helpen. Dan heeft ze een stuk meer rust en de ander trouwens ook.

Edit: heeft ze al jonkies gehad?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:23

Aaron Yve: Dat weet ik eigenlijk niet.. Ik heb haar bij een fokker vandaan gehaald toen ze een jaar was ofzo, heb haar nog niet zo heel lang, dus het kan zijn dat ze daar al eens een nestje heeft gehad.. maar dat weet ik ook niet

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:28

Ik heb geen ervaringen met konijnen dus ik hoop dat er nog iemand langskomt die je misschien kan vertellen ofdat ze rustiger worden als ze eenmaal een nestje gehad hebben.
Maar aan haar hormonen te zien is ze wel heel erg horny, je zou eventueel eerst kunnen overwegen om hiervoor iets te geven. Ik heb zelf hele goede ervaringen met homeopatische druppels. Die hebben super geholpen bij een merrie die ook erg veel last had van teveel hormonen.
www.simicur.nl maakt ze, dit zijn zijn eigen producten. Kijk maar eens, je kunt er ook een vraag stellen. Die man is zelf dierenarts.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:29

oké bedankt, daar had ik nog niet aan gedacht! :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:34

Hoe dan ook lekker stereliseren. Heb je in ieder geval ook al minder kans op baarmoedertumoren. Let er wel op dat je DA gasnarcose ervoor gebruikt, dat is veiliger vooral bij konijnen. Ik weet niet hoe oud ze is? Je hebt kans dat ze alsnog last blijft houden van de hormonen, zeker als ze al op oudere leeftijd gestereliseerd worden.
Ik zou het hoe dan ook doen, als het gedrag alleen al verminderd heb je er zelf al baat bij.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:48

Het rijden is uiteraard een groot stuk dominantie maar ,als ze nog niet zo oud is (< 5jr) , zou ik er voor kiezen om haar te laten castreren (alles eruit dus, steriliseren is enkel het doorknippen van de 'leidingen').. Ik vraag me nl af of dit per jaar kan verschillen en of het ooit minder zou kunnen zijn. Die druppels die hierboven vermeld worden ga ik ook eens nader bekijken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 18:54

oké bedankt. Ze is 2 jaar. Maar Fire is normaal de baas, dus dit zijn echt de hormonen. Hij kan het best lang toe laten maar soms heeft hij er gewoon genoeg van (op t filmpje dus ook)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:32

Dit zijn inderdaad hormonen, ze is heel erg rams, gaat ook direct liggen als Fire reageert. Ik zou kiezen voor castratie als ze er zelf zo enorm veel last van heeft. Is ook fijner voor haar.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:43

En wat betekend dat liggen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:50

Dat ze er klaar voor is en dat hij er op mag! :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:15

Jup kontje omhoog, staart op de kont, kom maar ;) Super rams zeg maar.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:24

sunny_l0ve schreef:
Hoe dan ook lekker stereliseren. Heb je in ieder geval ook al minder kans op baarmoedertumoren. Let er wel op dat je DA gasnarcose ervoor gebruikt, dat is veiliger vooral bij konijnen. Ik weet niet hoe oud ze is? Je hebt kans dat ze alsnog last blijft houden van de hormonen, zeker als ze al op oudere leeftijd gestereliseerd worden.
Ik zou het hoe dan ook doen, als het gedrag alleen al verminderd heb je er zelf al baat bij.

hier ga ik helemaal in mee. ook zal het niet minder worden als je dr een nestje laat nemen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 22:39

maar dat doe ik ook niet want er zijn al genoeg konijnen :D Jammer voor dr..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:43

Omdat onze voedster dit gedrag ook bij tijden heeft, heb ik het overlegd met de dierenarts.
Volgens haar moeten voedsters die niet voor fok ingezet worden voor het 3e jaar gecastreerd worden omdat er anders een hele grote kans is op baarmoederhalskanker.

Een dure operatie (€ 140,00), maar denk wel dat we het doen. Ze is nu pas 8 maanden, dus eerst maar iets ouder laten worden.
Op het moment is het trouwens heel rustig tussen de konijnen.