welk vers vlees voor jij aan je hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

welk vers vlees voor jij aan je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 12:36

wie kan mij helpen
ik ben op zoek naar een goed merk vers vlees voor mijn honden
maar een van mijn poedels lust echt geen vers vlees
ja rodi eet hij met moeite op
wie kan mij vertellen wel vers v goed is en een beetje op rodi lijkt

Hhilde

Re: welk vers vlees voor jij aan je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:37

Smuldier al geprobeerd? Of Renske?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:38

Ik voer vers paardenvlees.. :) Haal het gewoon bij de slachterij.

Vers is gewoon het beste.
Weet niet waar je woont? maar zit misschien wel een slachthuis in de buurt die vlees verkoop?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:39

Vers is niet per defenitie het beste. Mijn hond heeft een zwak verteringsstelsel en heeft dus last van vers voer.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:40

Heb dan wel geen hond, maar mijn kat eet Tinlo erg goed :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:40

Daarbij Jolanda, voer jij volgens mij BARF als je het uit het slachthuis haalt, niet 'normaal' versvoer.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 12:48

smuldier moet hij ook niet
renske wel geprobeert toen er pups waren
maar die vind ik (sorry ) best duur

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:50

Hhilde schreef:
Daarbij Jolanda, voer jij volgens mij BARF als je het uit het slachthuis haalt, niet 'normaal' versvoer.

BARF? wat is dat?

Wij benen toch echt maandags paarden uit, en snijden hier vers vlees vanaf voor honden-eigenaren.
Je betaald niet voor niets 3 euro de kilo.
Hart,tong, vers vlees van de achterbout... keuze genoeg.
En elke hond eet het voor zover ik gezien heb. :)
En paardenvlees is nou juist supergoed voor honden die slecht verteren, te dik zijn, bepaalde ziekten hebben...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:51

Dat ligt er maar aan wat je onder 'normaal' vers voer verstaat. ;) Voor mij is hetgeen wat Jolliegirl voert juist het normale vers voeren. :))

@ TS: Er zijn verschillende merken kvv. Zoek maar eens op google op kvv. Als het goed is krijg je dan veel links. Carnibest, Carnivoer, BIib, Tinlo en Haaksbarf hebben ook veel in hondenvariant. Ikzelf heb alleen ervaring met de kattenvarianten, maar ik vond Haaksbarf (wel wat duurder) het beste. Ik dacht dat er ook een merk was dat Lotgering of zoiets heet. Ik dacht dat dat ook wat goedkoper is. Kijk maar eens op Barfplaats. Daar kun je er wel het één en ander over vinden.

Edit:
@ Jolliegirl: 3 euro per kg? Wow. Dat is zeker alleen op te halen in Nijkerk?
Laatst bijgewerkt door Emytje op 28-04-11 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 12:51

Jolliegirl schreef:
Hhilde schreef:

BARF? wat is dat?

Wij benen toch echt maandags paarden uit, en snijden hier vers vlees vanaf voor honden-eigenaren.
Je betaald niet voor niets 3 euro de kilo.
Hart,tong, vers vlees van de achterbout... keuze genoeg.
En elke hond eet het voor zover ik gezien heb. :)
En paardenvlees is nou juist supergoed voor honden die slecht verteren, te dik zijn, bepaalde ziekten hebben...

die van mij dus niet
zet hem van dat bloederige vlees neer en hij denkt vreet dat zelf maar op
ik vast wel een dag vrouwtje :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:54

Wij geven ook geen bloederig vlees... ;)
Want er zijn idd honden die bloederige troep niet willen....

Dit is gewoon... ehm...biefstuk voor de hond.. :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:56

'Normaal' vers vlees wordt door het gros gezien als vlees uit een pakje zoals Smuldier. Paarden(spier)vlees en dat soort dingen is BARF.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:00

Ik geloof dat daar door de 'vers voerders' toch anders over word gedacht. Overigens hoeft hetgeen wat Jolliegirl geeft (en ik aan de katten) geen Barf te zijn. Je hebt ook nog NRV (en het voeren van prooidieren.) Het voeren van Smuldier en ander gemalen vlees dat ingevroren word in rollen of bakjes, word kvv genoemd.

Maar goed, wat ik al zei. Ik denk dat de TS eens een voorzichtig blikje moet werpen op Barfplaats. Daar is heel veel te vinden over kvv, maar natuurlijk ook over het voeren van Barf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:01

Hhilde schreef:
'Normaal' vers vlees wordt door het gros gezien als vlees uit een pakje zoals Smuldier. Paarden(spier)vlees en dat soort dingen is BARF.

En waar staat BARF voor??

Klinkt als : Slacht-afval?
Want dat is het absoluut niét.

Wij hebben maar een klein hondje, die krijgt gewoon brok en zo nu en dan neem ik dus wel eens een paardenhart mee... dit vries ik in, want hier doet hij erg lang mee.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:03

Is absoluut geen slachtafval :n
Bij Barf is het belangrijk dat je een goede balans vind in het voedingspatroon van je hond of kat. Een combinatie die in verhouding staat, met spiervlees, orgaanvlees, botten en zo nodig ook groen/graan. Dat kan je op verschillende manieren voeren en is echt niet per definitie slachtafval. Dat wil je juist niet, want vaak zit daar net in wat je niet nodig hebt, vet, pees, etc bevat geen voedingswaarde. Iig niet genoeg.
Je kan bijvoorbeeld ook een hele kip kopen en die in stukken snijden en zo in een paar dagen opvoeren :P

Ik voer zelf een beetje om en om, grootste gedeelte van de tijd krijgt ze KVV (tinlo) en regelmatig een stukje kip, vlees of vis wat wij ook eten (rauw dus), zolang het geen varken is. Ook krijgt ze regelmatig een eendagskuikentje en orgaanvlees wat ze ook bij de supermarkt verkopen (bij de AH verkopen ze runderhart voor dierlijk gebruik).
Laatst bijgewerkt door Britt op 28-04-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 13:06

meschien een geke vraag maar mag je het vers vlees ook gekookt geven aan je hond
meschien lust hij het dan wel

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:07

Koken mag geloof ik wel, ik weet niet in hoeverre je dan voedingswaarde verliest?

Je kan er ook wat kokend water overheen gieten en dat laten afkoelen tot het consumeerbaar is. Op die manier komen er meer geuren vrij die de eetlust kunnen opwekken :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:08

Nagano schreef:
meschien een geke vraag maar mag je het vers vlees ook gekookt geven aan je hond
meschien lust hij het dan wel

Jahoor.
Dat kan je rustig koken... wel verlies je dan voedingswaarden geloof ik.

Britt , bedankt voor de uitleg!
Ik kende de naam niet, vandaar.

Want wij verkopen dus ook vlees voor honden. er gaat op een maandag soms wel 350 kilo naar hondeneigenaren... en dat is echt kwaliteitsvlees.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:08

Nadya krijgt vers vlees van Herby. Hier maar ik zelf een keuze van wat ze krijgt (de ene keer zalmmix, vleesmix 2, botmix enz enz)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:13

BARF = Bones And Raw Food

als je gaat barfen moet je wel menutjes hebben zodat een hond wel alles krijgt wat ze nodig hebben,aan percentages orgaanvlees/spiervlees en botten

barfen houdt dus niet in zomaar elke dag lukraak wat paardenvlees geven,dan gaat je hond echt uiteindelijk tekorten krijgen...

kvv is kant en klaar (gemalen) vers vlees,en ja als rodi net aan erin gaat,dan kan je eens ahv proberen,maar je zal echt wat soorten kvv moeten uitproberen.

hier eten ze echt ook niet elke soort kvv :n

lotgering is een soort gehakt,ook kant en klaar en dat wordt door de meeste honden zeer goed gegeten en het is op dit moment denk de goedkoopste kvv die je kan kopen...

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:23

Ik voer mijn katten ook natuurlijk rauw (NRV) zoveel mogelijk prooidieren of volgens het prooidiermodel vlees, orgaan en bot. Ik heb ook wel wat kvv geprobeerd, maar mijn katten zijn lang niet overal even dol op. Haaksbarf gaat er eigenlijk het beste in en dat is naar mijn idee ook de beste/gezondste kvv, dus daar zou ik voor gaan!

En zoals kimmie al zei, bij rauwvoeren komt "iets" meer kijken dan je hond/kat alleen een stuk (paarden)vlees voorschotelen..... Je moet zorgen dat je voldoende variatie aan vleessoorten hebt en een goed menu met orgaan, vlees en botten hebt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:24

thnx voor je uitleg kimmie!
Ik had dit idd al eens begrepen van een bokker!
Als je paardenhart hebt,en nog wat achterbout, heb je wel mooi de combinaties bij elkaar. Orgaan en spiervlees.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:27

Alleen mis je dan nog het bot ;) En voor honden is het ook wel van belang om er groen bij te voeren, maar dat kan je evt opvangen met vuile pens (toch?) of sperziebonen oid.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:30

Wij voeren ze honden vuile pens, kippen nekken en rauwe (onbewerkte) haring. Halen we gewoon recht bij de slager vandaan, waar de beesten dus geschoten worden, niet waar het vlees verder verwerkt word. Gaat erin als snoep en we merken echt verbetering.

Ze hebben minder nodig om het zelfde resultaat te bereiken (werkhonden), ze poepen minder en het stinkt een stuk minder. De vachten zien er een stuk beter uit en voelen een stuk beter aan.

We doen dit al zo'n 3 jaar en tot noch toe geen nadelen ondervonden.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:31

Wij halen bij onze slager vaak pens voor de honden... Het stinkt wel, maar ze zijn er gek op en het is ook goed voor ze...
Ook halen we vaak een stuk schenkel voor ze!