Wat vindt jou hond een leuk spelletjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Wat vindt jou hond een leuk spelletjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:48

Ik probeer af en toe wat leuke spelletjes te verzinnen voor mn hond. maar kom niet verder dan apporteren en beetje gek doen in de tuin. Dus dacht laat ik eens om inspiratie vragen op bokt.

LoveLoes

Re: Wat vindt jou hond een leuk spelletjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:51

Voer in een flesje doen en de hond ermee laten spelen en dan snapt hij vanzelf dat hij het flesje moet bewegen om voer eruit te halen :D
Bal verstoppen en de hond leren de bal te zoeken.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:52

Zoekspelletjes zijn hier altijd een voltreffer, ook van die hondenpuzzels doen mijn honden heel graag.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 19:00

ok zoek spelletjes en hoe leer je je hond zoeken. ik kan haar wel laten zoeken maar ze komt altijd met wat anders

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:05

Beginnen met de zoekspelletjes heel simpel te maken, dus hond laten wachten naast je en beloning(snoepje, bal...)op meter ofzo wegleggen zo dat ze het ziet en dan het comando zoek geven.
Als ze het comando snapt dan steeds moeilijker maken, dus eerst om de achter de tafel, om de hoek enzovoort leggen maar nog wel duidelijk te zien als ze die richting opgaan...
En zo verder.... totdat ze echt moet zoeken....

Belangrijkste is dat de hond het leuk vindt, dus als het te moelijk wordt, dan een stapje terug.....
En natuurlijk pas belonen als ze met het goede speeltje aankomt of het snoepje heeft gevonden!

Veel plezier

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:08

Mijn hond vindt het heeel leuk om trucjes te leren(eigenlijk alles wat maar betekent dat er met haar 'gewerkt'wordt), dus om te zigzaggen tussen je benen, of achtjes te leren lopen, kruipen over de grond, dood liggen op commando enz... maar of je hond dit leuk vindt is wel ook beetje afhankelijk van de werkwilligheid van je hond....