misschien hebben jullie het al gelezen, maar wij hebben op 10 maart 9 prachtige pups gekregen van onze oudste teef (3jr).
Enkele dagen voor de bevalling werd onze jongste teef loops
Was niet zo handig, maar goed, ik heb de jongste 24/7 in het zicht gehad, sliep zelfs bij ons op de slaapkamer en zij en onze reu hebben steeds apart gezeten.
Netjes de loopsheid afgewacht en uiteindelijk mochten de drie honden weer samen, eerste dagen nog met toezicht en toen er van de reu en teef geen interesse meer was mochten ze uiteindelijk ook weer alleen samen blijven. En dit komt ook bijna zelden voor omdat de jongste altijd met mij mee gaat werken en geen meter van mijn zijde wijkt.
Nu vertoond de jongste teef wel wat symptomen van zwangerschap.
zoals:
* tepel vorming (ook de melkkamers die opzwellen)
* donkere hoekjes opzoeken
* extreem knuffelig
* heel veel met de pups bezig (terwijl moeders er niet meer naar omkijkt)
dit zijn in mijn ogen wel tekeken van schijnzwangerschap, waar ik me wel zorgen over maak is dat ze ineens dikker lijkt te worden. nu was ze wel te mager en heeft nieuwe voeding die haar even een vet boost moest geven dus weet ik niet zo goed of ze dikker is van de brok of misschien toch zwanger.
kwa scan... als ze zwanger zou zijn heb ik dus geen idee van welke datum omdat ze niet uit mijn zicht is geweest en naar mijn weten dus ook niet gedekt is geweest. Of ze moet gedekt zijn dat wij dachten dat het over was (je hoort wel eens van die verhalen bvb op de 25 dag nog gedekt en toch zwanger)
Voor een scan moet je toch ong. de datum van de dekking weten. Omdat ze het te vroeg niet kunnen zien en als je te laat scand ook niet meer.
Iemand nog een idee hoe ik er achter kan komen of ze wel of niet zwanger is? Want ik wil het wel het liefste weten...