Discussie: Tuigjes voor konijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Discussie: Tuigjes voor konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 08:51

Omdat ik de indruk kreeg dat mensen willen discusieren over tuigjes voor konijnen, open ik er een speciaal topic voor! :)
Wat vind je ervan? én heel belangrijk, onderbouw je mening!

Ik zal me zometeen ook in de discussie gaan mengen

LisaDijk

Re: Discussie: Tuigjes voor konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:57

ik heb geen mening over dat het kwaad kan of niet, mijn ervaring is alleen dat het voor het konijn gewoon niet zo fijn is, het is geen hond die braaf aan een touwtje mee loopt, een konijn hoort gewoon lekker los vind ik.
maar ik heb het wel een keer geprobeerd bij mijn konijn, toen ik hem net had, omdat ik toen met van die hindernissen bezig was (ben even de naam kwijt) en toen dacht die echt van, "aaah wat is dit laat me eruit" en ik heb het ook nooit meer geprobeerd, echt alleen die reactie al dat die meteen gaat tegenstribbelen, kan nooit diervriendelijk zijn zo'n tuigje, en natuurlijk zijn er konijnen die hartstikke braaf zijn en het hun niets boeit en dan vind ik het eigenlijk ook gewoon prima, als het konijn er maar niet onder lijdt.
of het gevaarlijk is of iets I don't know.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:02

Ik vind het een mooie tussenoplossing voor als je konijn niet kan loslopen of in een ren kan. Dat is namelijk voor mij nog steeds de allerbeste oplossing. Verder denk ik dat die tuigjes echt geen kwaad kunnen, mits je er niet aan loopt te trekken de hele tijd.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:04

Hier zijn al zo vaak discussies over geweest....
Even zoek functie gebruiken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:07

Oké, volgens mij hebben wij nog wel gep-bt over trucjes enzo :P
Maar daar gaat het nu niet om. Als je het over het tegenstribbelen hebt dan is dat bij paarden die aan het halster moeten wennen ook wel zo. Ik heb een aantal veulens van mini appaloosa's moeten wennen aan halsters en dat was soms ook met vallen en opstaan.

Ik vind dat een tuigje goed kan, maar dan moet je altijd voorzichtig zijn en geconcentreerd blijven. In ieder geval in het begin als je ze eraan moet laten wennen. Het zal denk ik per konijn verschillen hoe makkelijk het gaat, waarschijnlijk een stuk makkelijker als ze nog jong zijn. Maar dat heb ik niet ervaren want ik heb alleen konijnen die volwassen zijn eraan laten wennen, dus tja dan heb je zeker te maken met verzet.

Ik raad tuigjes niet áán maar ook niet af. Want je moet wel echt weten wat je doet en als je het eng gaat vinden/op gaat geven op het moment dat het even slecht gaat wordt het er nooit beter op. Ook moet je echt geconcentreerd blijven zodat je konijn er niet in stapt, of het riempje onder de keel komt oid.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:08

WinSel schreef:
Hier zijn al zo vaak discussies over geweest....
Even zoek functie gebruiken

Ja je hebt gelijk, het staat er helemaal vol mee :oo
Ik heb er nog nooit een discussie over gezien alleen over kaninhop enzo.
Stom, ik had moeten kijken.. ik zal ff melden

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:17

ja daar heb je gelijk in, maar paarden zijn toch net even moeilijker te hanteren zonder "tuig" dan konijnen haha :P maar wat je zegt inderdaad, het kan als je maar geconcentreerd blijft.
maar kijk jij doet dat waarschijnlijk, maar ik denk dat er genoeg kinderen zijn die denken "oh leuk, mama mag ik ook zo'n tuigje? dan kan ik mijn konijn uitlaten" en dan zal er ook vaak genoeg wat fout gaan, konijn word agressief omdat hij zich gevangen voelt en verwond zichzelf wel misschien, kijk tuigjes als je er goed mee omgaat prima, maar er zullen genoeg mensen zijn die dat niet doen :P

maar laten we het hier maar bij houden anders als er al zo veel topic over zijn haha _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:44

Zijn inderdaad al wat topics over, maar geef tóch even mijn mening. ;)
Ik vind het wel kunnen, zolang het niet te lang is. Anders verliezen ze hun vrijheid.
Ik gebruik het zelf ook, maar dat is gewoon als ik even een wandelingetje ga maken met mijn konijn.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:17

Zoals TS zelf al aangeeft, zijn hier meerdere topics over. Hier maar een slotje ;)