Hond eet niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Hond eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 08:42

Onze hond eet al een paar dagen slecht en eigenlijk bijna niet.
Ik snap gewoon niet waarom, want verder is hij levendig.
Het is nooit een hele goede eter geweest en als het hem niet aanstaat eet die ook gewoon niet.
Maar nu is het echt bar en boos.
Aan zijn gebit kan ik zo op het eerst oog niks zien en verder zijn er ook geen klachten, ben een beetje radeloos.
Een snoepje eet hij wel, dus heb ook een beetje het idee dat ik in de maling word genomen.
Toch heb ik het idee dat er ook iets niet klopt maar ik weet niet wat.
Als hij morgen nog niet fatsoenlijk gegeten heeft bel ik zowiezo de dierenarts.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

demiyolu

Re: Hond eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:47

Het kan best aan de plotselinge warmte liggen. Poept en plast hij wel gewoon?
Is het nog een échte reu, dan zou er ook een loops teefje in de buurt kunnen zijn.
Als hij verder levendig is en goed drinkt zou ik me niet te veel zorgen maken.
Als je echt graag wil dat hij iets eet maak dan iets wat hij heel lekker vindt! (Pens, gekookte kip etc.)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 08:55

Hij poept en plast wel en hij is gecastreerd.
Als het morgen nog niet goed is laat ik hem echt nakijken, hij is 11 jaar dus toch een beetje op de hoede blijven.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:58

Als je het echt niet vertrouwd zou ik dat zeker doen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
11 jaar is inderdaad al een aardige leeftijd. Succes ermee!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:03

Ik heb hem net knakworstjes gegeven om te kijken of hij dat wel wil nou hij heeft er 5 weg geschrokt, dus ik geloof dat ik flink in de zeik word genomen door mijn kleine opa. :D
Mocht hij die dadelijk ook niet meer willen dan weet ik dat er echt iets niet goed is of hij verwacht dan biefstuk :9

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:30

opa neemt je in de maling :+

komt door de warmte, oma hier (JR van 12) eet ook minder door de hitte,maar lekkere dingen gaan er wel altijd in :Y)
gewoon lekker laten begaan, als ze honger hebben gaan ze vanzelf wel weer happen :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:45

Ja ik hoop het wel, gek beest, is ook een jr overigens.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:48

Die jack Russels die kunnen er wat van hoor :P
Ik zou stoppen met de lekkere hapjes, want dat hebben ze veel te snel door en gewoon weer op je oude patroon over gaan..Ik weet niet of er normaal de hele dag voer staat? Want dat zou ik niet (meer) doen..Gewoon aanbieden en de kans geven om te eten en als hij dat niet doet weer weghalen en dan moet hij wachten tot het volgende eet-moment..
Zorg dat je hem niet gaat laten bepalen wanneer er gegeten wordt, dat moet jij blijven doen :) Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:49

Oei, als je hem blijft paaien met snoepjes en knakworst gaat hij zijn gewone voer niet meeer eten natuurlijk :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:58

Goof schreef:
Oei, als je hem blijft paaien met snoepjes en knakworst gaat hij zijn gewone voer niet meeer eten natuurlijk :D

Hahaha ja ik weet het, maar je maakt je toch zorgen en wil dan toch dat hij eet.
En hij weet vrouwtje toch zover te krijgen, maar vanavond krijgt hij gewoon weer brokjes.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:08

onze hond (5 jarige gecastr. reu) eet met dit weer ook slecht, wel komisch dat hij wel kankworsten eet haha

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:33

Mijn hond van 10 eet ook al een fiks aantal maanden slecht. Ben altijd met hem naar de hondenschool geweest en daar heb ik dus ook geleerd, niet eten, bak weg tot het volgende eetmoment, tot een aantal maanden geleden ging dat redelijk goed, maar vanaf november is hij 4 kilo afgevallen en weegt nog maar 35 kilo ipv de 39 die hij normaal weegt. Hij heeft altijd heel goed gegeten totdat hij een maagkanteling kreeg en dus een spoedoperatie waarbij zijn maag aan zijn ribben is vastgemaakt zodat dat niet meer kan gebeuren, sindsdien is het een beetje zeuren met het eten.
Ik meng soms wat blikvoer door zijn brokjes, maar als ik dat dan weer niet doe eet hij weer niet en als ik dat te lang doe eet hij ook weer niet(knakworstjeseffect :D )
De DA zegt dat als hij blijft afvallen er een groot onderzoek gedaan moet worden. Nu heeft hij ook al een week koorts, bij bloedonderzoek kwam eruit dat hij veel witte bloedlichaampjes heeft en dus ergens in zijn lijf een ontsteking. Ik geef hem nu een week antibiotica en ontstekingsremmers, woensdag moet ik weer naar de DA.
Heeft iemand ook tips voor mij om mijn hond weer goed aan het eten te krijgen?? Ik ben een beetje bang om aldoor zijn bak weg te halen , want hij is best wel veel afgevallen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 12:58

Ik meng al jaren een klein beetje vlees door zijn brokken en eigenlijk ging dat altijd wel goed maar soms at hij dan alleen het vlees en geen brokken, dan haalde ik inderdaad gewoon de bak weg en at hij de volgende voerbeurt wel weer maar nu is het toch anders.
Rocymax ik hoop dat jouw hond opknapt en ik kan me die angst wel voorstellen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:13

Ja ze zijn slim he, al het lekkers er uit eten en dan de brokken laten liggen }> Ik heb zelfs gezien dat Roc brokken uitspuugt }:)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:28

mijn hond was ook nooit een goede eter en ik ging er altijd vanuit dat ze gewoon geen eter was [van pup al]
tot we er achter kwamen dat hondlief een voedsel intolerantie had.
ze staat op een ander soort speciaal voer en het gaat super nu!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 08:48

mariska32 schreef:
mijn hond was ook nooit een goede eter en ik ging er altijd vanuit dat ze gewoon geen eter was [van pup al]
tot we er achter kwamen dat hondlief een voedsel intolerantie had.
ze staat op een ander soort speciaal voer en het gaat super nu!

Mijn hond heeft alle testen gehad ook ivm allergieen die hij veel heeft en krijgt dus de hills w/d dat is de enige brok waar hij goed op gaat.
We hebben al heel veel voer geprobeerd zelfs vers, maar daar kreeg hij vreselijke diaree van.
Ik ga niet weer op zoek naar een andere brok want na een tijdje wil opa die toch ook niet meer :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:14

vers werkte voor de mijne ook niet en ik werd er ook moedeloos van,ik snap je helemaal.
gelukkig heb ik nu wel het juiste voer gevonden.

heel vervelend,sterkte er mee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 09:20

Het is inderdaad heel moeilijk, zeker met al zijn kwaaltjes, maar ik moet strenger zijn.
Opatje laat zich graag matsen.
In het begin was ik bang dat hij misschien pijn had aan zijn tanden bijv. of buikpijn en dat hij daarom niet at.
Dus dan probeer je hem toch wat lekkers te geven om te kijken of die dat wel eet.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:33

let toch op de lever; onze teef at alleen als er een andere hond bij was en als het enorm lekker was. Laten onderzoeken en haar lever kromp in principe en is hier aan overleden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:49

Hill JD is wel één van de betere merken, die krijgt Roc ook. Kan voedselintolerantie ook op latere leeftijd optreden dan?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:14

rocymax schreef:
Hill JD is wel één van de betere merken, die krijgt Roc ook. Kan voedselintolerantie ook op latere leeftijd optreden dan?

:j

Als dit het geval is zou je door middel van een eliminatiedieet kunnen kijken waar de hond precies allergisch voor is...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:57

Ok het is fijn om er weer wat bij te leren :j Ik zal er eens op letten :)
TS hoe gaat het met jouw hond?? Begint hij alweer wat brokken te eten?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:22

Gisteravond wel en vanmorgen weer niet.

Ik laat hem af en toe wel eens nakijken en het bloed op wat dingen nakijken is toevallig voor 4 weken nog gebeurd en dat was allemaal prima.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:25

rocymax schreef:

het word pas vanaf 6 jaar zichtbaar.

juist dat wel/niet eten en te paaien voor wat lekkers was 1 van de kenmerken van mijn hond.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:50

ah ok, ik moet morgen toch met roc naar de DA, ik zal het er eens met hem over hebben. Dank je voor de tip :)
Misschien is dit bij jouw hond ook een mogelijkheid Jesito? :)