Mijn hond (vizsla, man, die geen man meer is
, van bijna 5 jaar oud) mankt.Ik heb hem de laatste paar dagen goed bekeken en het wordt niet minder.
Alleen het is niet duidelijk waar het probleem echt zit, tot nu toe heb ik het volgende gezien:
het 'vasthouden' van de bekken
door zijn linker voorpoot 'knikken' (heel licht) waarbij zijn hoofd ook meegaat
het plotseling optrekken van de linkerachterpoot en er soms ook mee 'schoppen'
Hij heeft niet echt een medisch verleden, hij is als jonge pup een keer gevallen waarna hij tot ongeveer 2 jaar na zware inspanning (naar het strand op een neer fietsen en daar wandelen, dus dat is minimaal 25 km) heel licht ging manken, hier had hij totaal geen last van en de dierenarts zag er geen problemen in. Toen hij ongeveer 2,5 jaar was is hij tijdens het stoeien verkeerd geland en hij piepte maar hier heeft hij verder geen last van gehad.
Hij is geen enorme trekker en loopt bij mij eigelijk altijd los. Ook heeft hij geen pijn aan zijn poot, terwijl hij een ontzettende piepert is! We hebben ook geen rare hulpmiddelen, gewoon een halsband met lijn (niet uitrekbaar) Maar misschien zou het toch in zijn rug kunnen zitten dat de halsband dit versterkt?
sorry voor het lange verhaal en als de problemen aanhouden gaan we ook zeker naar de dierenarts!