hond mankt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jette

hond mankt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 22:17

Hallo,

Mijn hond (vizsla, man, die geen man meer is :+, van bijna 5 jaar oud) mankt.
Ik heb hem de laatste paar dagen goed bekeken en het wordt niet minder.
Alleen het is niet duidelijk waar het probleem echt zit, tot nu toe heb ik het volgende gezien:

het 'vasthouden' van de bekken
door zijn linker voorpoot 'knikken' (heel licht) waarbij zijn hoofd ook meegaat
het plotseling optrekken van de linkerachterpoot en er soms ook mee 'schoppen'

Hij heeft niet echt een medisch verleden, hij is als jonge pup een keer gevallen waarna hij tot ongeveer 2 jaar na zware inspanning (naar het strand op een neer fietsen en daar wandelen, dus dat is minimaal 25 km) heel licht ging manken, hier had hij totaal geen last van en de dierenarts zag er geen problemen in. Toen hij ongeveer 2,5 jaar was is hij tijdens het stoeien verkeerd geland en hij piepte maar hier heeft hij verder geen last van gehad.

Hij is geen enorme trekker en loopt bij mij eigelijk altijd los. Ook heeft hij geen pijn aan zijn poot, terwijl hij een ontzettende piepert is! We hebben ook geen rare hulpmiddelen, gewoon een halsband met lijn (niet uitrekbaar) Maar misschien zou het toch in zijn rug kunnen zitten dat de halsband dit versterkt?

sorry voor het lange verhaal en als de problemen aanhouden gaan we ook zeker naar de dierenarts!

Nijn

Re: hond mankt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:20

Hoezo als de problemen aanhouden? Hij mankt nu al een paar dagen, is dat dan nog niet genoeg?
Een hond mankt niet zo maar en speculeren hier op bokt lijkt me ook vrij zinloos daar niemand vanaf zn pc een diagnose kan geven en er waarschijnlijk ook geen dierenarts zal reageren ;)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 22:34

het is wel Pasen, dus je hebt niet zo 1,2,3 een dierenarts te pakken. En aangezien hij A.S. vrijdag toch moet voor de jaarlijkse entingen dacht ik misschien heeft iemand al eerder zoiets meegemaakt.

Ik ben trouwens vergeten te zeggen dat hij niet constant mankt. Allee na het wandelen (of eerder fietsen) loopt hij niet lekker.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:50

Tja vreemd , maar ik zou het dus nog ff aankijken , loop niet zo snel naar de dierenarts ,en zeker niet voor een paar dagen lichte kreupelheid .

maar vreemd dat het voor en achter is , als je zegt dat het na het lopen is en dat hij met zijn poot slaat , dan denk ik aan een iritatie , bv van het lopen door brandnetels , of zoiets .
Heb je ook goed tussen de tenen gekeken ?
Mijn hond had daar een keer een grasaar in , die kruipen helemaal naar binnen .

Gewoon vrijdag ff laten kijken ,

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 23:08

Ik heb de poten helemaal gecontroleerd. Het is een hond met zwemvliezen dus er blijven snel dingen hangen. Maar er is niets te vinden. Konden honden maar praten dat zou het een stuk makkelijker maken :P