Watskebeurt.... ?
Elke zondag wandelen we een stukje door het dorp, net als vandaag. Lekker op het terras gezeten, ijsje gegeten, cappucino gedronken.
Lopen we vervolgens naar huis, waar we langs het water moeten. In de verte zagen we wat spartelen in het water, met zo'n 6 mensen er om heen die keken.
Omdat we op een meter of 80 stonden, zagen we niet wat het was. Het leken 2 eenden die aan het uuh voortplanten waren.
Nou niet dus, ik vermoedde al dat het wat anders was. Wij een sprintje in zetten met een kinderwagen en een peuter aan de hand, is het een hondje die aan het verdrinken is!!!
Dus ik tegen mijn man, spring er in!! Anders doe ik het! Ik was mijn slippers al aan het uittrekken, zonnebril af. Gelukkig sprong mijn man er in om het hondje eruit te halen, maar het was te laat
Hij ademde nog een paar keer, ik heb hem nog gereanimeerd, op zijn borstkastje gedrukt , maar het hielp niet meer.
Ondertussen stonden de 'toeschouwers' er nog.
Ik flipte 'm behoorlijk de pan uit, en ben niet zo netjes geweest ( ik was echt WOEST) Ja, die hond hadden ze net ook al uit het water gehaald.... zeiden ze.
Pardon?! En dan laat je hem nu maar verzuipen???!! 'Jullie moesten je kapot schamen ' en meer van dat soort kreten kwamen eruit
Oh wat was ik kwaad ( en nog steeds ).
Intussen had ik ook nog even de DA gebeld. Van 1 van de mensen die daar woonden, kregen we een doos en zijn we snel naar huis gelopen ( 10 minuten met 2 schreeuwende kinderen, leuk ).
Mijn man met het hondje naar de DA, ik Amvedi bellen hier in het dorp.
Na de omschrijving schrok die mevrouw, het was het hondje van de buren die ontsnapt was...Bartje
Doof, blind en oud, en een gruwelijke dood gestorven. Arm beestje, akelig debiele toeschouwers die kijken hoe een klein hondje verdrinkt.
Bahbahbah. Ze moeten zich echt dood schamen.
Ik snap best dat als je 80 bent, je niet in het water springt, maar hier stonden gewoon jonge mensen omheen.
Bahbahbah, ben er echt naar van
dat is nou de verhuftering en verharding van de maatschappij..... helaas....