Wespennest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 10:51

Pfff, sinds gistermiddag is het mij al opgevallen dat er oder de schuifpui zo af en toe een wesp in en uit vliegt. Nu is dit echt zo af en toe dus niet constant maar zullen ze op zoek zijn naar een nest??? Ik hoop niet dat ze dit in onze muur willen gaan doen, daar zit ik niet echt op te wachten. Uiteraard kan ik dinsdag pas de bestrijding bellen ivm pasen, wat kan ik tot die tijd doen????

furious

Re: Wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:52

Wij hebben er zelf een giftige spuitbus opgehouden. Ze zaten bij ons ook boven de deur dus niet echt handig. Nu geen last meer van.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 10:54

iets van vergif kan ik helaas ook pas dinsdag halen, hier is echt alles dicht vandaag en morgen. En de bestrijding komt gratis langs dus wat dat betreft is dat wel een goede zaak :-)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:00

Ow nee dan wordt het denk ik ook wachten op de bestrijding. In ieder geval het gat niet dicht maken.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:05

Lekker laten voor wat het is, als je er zelf mee gaat klungelen en prutsen maak je het vaak alleen maar erger. Die paar wespen die er nu voorbij komen lekker laten gaan en dinsdag de bestrijding erbij halen, die kunnen dat heel kundig oplossen.
Oude buren hadden ook het idee dat ze een nest in de muur hadden zitten en hebben het gat in de woonkamer dichtgemaakt met pur. Met als gevolg dat een aantal dagen later een hele wespenfamilie door de houten vloer naar bovenkwam....

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:09

[quote="Niezel"]Lekker laten voor wat het is, als je er zelf mee gaat klungelen en prutsen maak je het vaak alleen maar erger. Die paar wespen die er nu voorbij komen lekker laten gaan en dinsdag de bestrijding erbij halen, die kunnen dat heel kundig oplossen.
Oude buren hadden ook het idee dat ze een nest in de muur hadden zitten en hebben het gat in de woonkamer dichtgemaakt met pur. Met als gevolg dat een aantal dagen later een hele wespenfamilie door de houten vloer naar bovenkwam....[/quote]

Dat is echt dom die beesten zoeken toch een uitgang.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:44

we hebben ze hier ook al zien vliegen, maar nog niet ontdekt waar ze erin gaan. vrees dat we 2 of 3 nesten gaan krijgen of al hebben, want zien ze steeds op 3 plakken rondzwerven. 1 op zolder binnen, 1 op het balkon en 1 onder het houten afschot bij de tuin....
kosten hier zijn 150 euri per nest.. katjing!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 15:17

Hebben toch maar even naar de brandweer gebeld, hahaha, en op zijn advies een spuitbus met spul opgehaald dat we eromheen moeten spuiten. Omdat het telkens slechts een enkele wesp is denkt hij dat ze een nest aan het zoeken zijn. De spuitbus moeten we om de ingang spuiten waar we ze naar binnen/buiten zien gaan en dat zou voorkomen dat ze daar verder gaan zoeken naar nest. Ben benieuwd. Mocht het van de week nog zo zijn dat we ze zien vliegen dan komen ze langs om zelf een kijkje te nemen.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:10

furious schreef:
Niezel schreef:
Lekker laten voor wat het is, als je er zelf mee gaat klungelen en prutsen maak je het vaak alleen maar erger. Die paar wespen die er nu voorbij komen lekker laten gaan en dinsdag de bestrijding erbij halen, die kunnen dat heel kundig oplossen.
Oude buren hadden ook het idee dat ze een nest in de muur hadden zitten en hebben het gat in de woonkamer dichtgemaakt met pur. Met als gevolg dat een aantal dagen later een hele wespenfamilie door de houten vloer naar bovenkwam....

Dat is echt dom die beesten zoeken toch een uitgang.

Vandaar dat ik ook aangeef er niet zelf mee te gaan klooien ;-)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:24

Het is waarschijnlijk een wespenkoningin die een plekje voor haar nest zoekt. Uitroeien voordat ze een kompleet dorp gaat opzetten!