Hond incontinent, wie heeft raad? mbt medicijn/luiers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

diega

Hond incontinent, wie heeft raad? mbt medicijn/luiers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 00:15

Ik ben in het bezit van een mechelse herder, een dame op leeftijd, 13 jaar.

Helaas is ze incontinent geworden, wat begon met wat druppeltjes zijn nu toch wel plasjes geworden als ze ergens heeft gelegen. Ook tijdens het lopen blijft ze druppen.
Heel vervelend voor haar maar ook voor ons natuurlijk. Je blijft er met een dweiltje achteraan lopen en haar bewegings ruimte wordt beperkt tot de betegelde bijkeuken.
Gelukkig is het lekker weer en toeven we nu veel buiten.

Ik heb al een oplossing, maar misschien heeft iemand hier wat meer ervaring met dit probleem en tips.

Ze heeft nu binnen een Pamper aan, baby dry 5+, van 13-27 kg junior plus, daarover een broekje/pakje dat je ook gebruikt bij loopsheid of aandoet na een (buik)operatie. Gaatje voor haar staart in de luier geknipt en gaat goed.

Luier mag alleen een maatje groter maar dan heeft dit merk alleen broekjes, dat is lastiger aantrekken.
Heb geen kinderen dus vandaag heb ik voor het eerst een pak luiers gekocht en daarin dus geen enkele ervaring :D . Was ook in de dorpswinkel met een beperkt aanbod.

Heeft iemand een tip wat betreft luiers: graag. Merk en of er nog een maatje groter is.

Hoor graag van jullie.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 00:21

waarom zo moeilijk doen?

naar de dierenarts gaan en vragen om tableten.
deze tableten versterken de urine weg en er is vaak echt een kleine dosering nodig.

bovendien word ook eerst de urine getest,blaasgruis of een bacterie kan ook een oorzaak van incontinentie zijn.....

Paintlinger

Re: Hond incontinent, wie heeft raad? mbt medicijn/luiers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 00:27

Ik ga met Mariska mee, er bestaat een goeie kans dat dit met medicatie goed te doen is.

Van luiers heb ik helaas ook geen verstand.

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 00:30

kun je niet zo'n broekje voor loopse teven gebruiken met tena lady (ofzoiets voor mensen met urineverlies)
gebruiken.

edit, sorry niet goed gelezen zie dat je die al gebruikt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 08:09

Probeer je hond eens 4 vitamine c tabletjes (50mg) te geven per dag.
Onze hond heeft ook wel eens urine verlies, en dat hebben we op deze manier op kunnen lossen.
De da zei dat dit geen kwaad kon en je maakt het milieu in de blaas er zuurder mee.
Daardoor kunnen bacteriën niet goed leven daar.

EngeltjeSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 08:18

Onze oude hond krijgt hier druppeltjes voor. Propalin meen ik.
Het helpt goed, ze heeft het nu ruim een jaar dacht ik.

Volgens mij ben je met medicijnen net zo duur uit als met pampers :)
Succes en vrolijk pasen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:04

Even naar de dierenarts. Er is medicatie voor. Dat helpt super en zoals hier al is gezegd heb je maar een kleine dosering nodig.
Hoef je ook niet te klooien met luiers enz.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 12:41

Ben vorige week bij de dierenarts geweest en die zei: daar kun je maar beter niet aan beginnen, medicijnen. Waarom weet ik niet. Ga dinsdag wel weer de dierenarts bellen om het te bespreken, heb denk ik niet zo duidelijk gemaakt dat het best een "groot" probleem is nu. = veel urine verlies.
Medicijnen hebben waarschijnlijk ook even de tijd nodig om in te werken.

Luier gaat trouwens heel goed, ze laat hem netjes zitten en heeft voor het eerst weer een "droge" nacht gehad. Moest anders elke morgen al haar bedspulletjes in de wasmachine doen en de hele bijkeuken dweilen. Daarna ook de hond nog wassen want heel haar dij/achterbeen en staart zijn dan nat.
Ze was vanmorgen ook super happy.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:26

Ik zou ook gewoon de dierenarts nog eens bellen en vragen voor medicijnen. je kan het altijd proberen. het kan zijn dat er bijwerkingen bij zitten en dat hij daarom afraadde om eraan te beginnen. maar je hond is 13 en dit lijkt me ook niet. ik zou je hond toch een leuk "einde" geven met medicijnen en misschien dan maar korter door evt. bijwerkingen dan zo zonder medicijnen. (staat er een beetje rot maar weet niet hoe ik het duidelijk moet omschrijven.
je hebt ook evt. luiers voor volwassenen. grotere maat maar die zijn vaak wel erg duur. en anders misshien een strakke onderbroek/boxershort met een nacht maandverband erin.