Beste middel tegen vlooien/teken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Beste middel tegen vlooien/teken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 17:01

:wave:

Vandaag vond ik op het kleed in de woonkamer een bruin/grijs bolletje. Eerst dacht ik dat het een steentje was, maar het bleek een volgezogen teek te zijn die van m'n hondje af was gevallen :r
Nu het teken -en vlooienseizoen weer begint zal dit wellicht vaker gebeuren, maar ik wil het toch het liefst beperken tot nul (ben nogal panisch van kleine bijt beestjes :') ).
Ik heb iets gelezen over de Scalibor protectorband, maar het lijkt me wel een heftig goedje wat daarin/op zit := .
Sowieso ontvlooi ik haar met Stronghold, dat is het enige middel dat de vlooien in de lente/zomer op afstand kan houden van haar. Maargoed, teken blijven er dus niet van weg en ik wil het risico niet nemen dat ze straks de ziekte van lyme heeft!

Heeft iemand al hét wondermiddel tegen teken/vlooien gevonden? Ook naar 'alternatieve' manieren (bvb knoflook voeren oid) ben ik benieuwd :)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:05

Ik lees even mee, onze berner zit echt vol teken. Ik gebruik regelmatig Frontline, maar dat schijnt niet (goed)te werken.
Over de Scalibor-band heb ik wel veel positieve reacties gelezen, maar het spul schijn inderdaad nogal heftig te zijn. Ik heb gelezen dat sommige honden er doodziek van worden en dat vissen en het onderwaterleven doodgaat als je hond met die band gaat zwemmen. Dus ik ben een beetje huiverig om hem te gebruiken.
Dus tot nu toe is het maar heel goed napluizen als ie buiten is geweest.....

Iris82

Re: Beste middel tegen vlooien/teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:06

Practic. :)
Werkt als een tierelier. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:09

wat een ramp he die beesten? ik heb een kat en die mogen de scalibur halsband niet hebben.
Diegene met de goude tip voor katten krijgt van mij een standbeeld.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:19

Ik gebruik sinds vorig jaar Scaliborband bij mijn Berners, en geen teek gevonden vorig jaar! En voor vlooien gebruik ik Advantage :)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:23

Er bestaat nu advatix. Dat is hetzelfde als Advantage, alleen dan ook voor de teken, muggen, zandvliegjes (dus ook voor een korte vakantie in zuid Frankrijk, Italië enz). Wel even opletten: het is giftig voor katten. Maar bij honden werkt het super! En anders de kiltix band. Deze werkt tot 6 maanden tegen teken en vlooien. Bij mij in de praktijk hebben we er goede ervaringen mee.

Voor katten kan je ook kijken voor een kiltix band. Deze is te krijgen bij de dierenarts. In Nederland staat hij niet geregistreerd voor de kat, maar in Frankrijk wel. Hij kan veilig gebruikt worden voor katten en ze zijn ook veilig. De kat kan zich ook niet ophangen, want als hij ergens achter blijft hangen en hij trekt wat harder, breekt de band.
En anders frontline combo. Deze druppels werken ook tegen teken, maar druppel ze dan wel elke 2 tot 3 weken, dan werkt het het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:25

Frontline werkt echt voor geen meter bij mijn katten... :n

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:26

ik hodu het hier ook even me in de gaten .
Mijn honden zijn ook al paar keer met een teek op hun lijfje binnen gekomen .
Vlooien blijven idd mooi weg maar teken krijgen ze toch .

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:22

Hier ook een kat die helemaal onder de teken zit, las zelf op internet over ProMeris, kennen jullie dit?