Kunnen er nieuwe kippen bij onze kip en haan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WendyShet

Kunnen er nieuwe kippen bij onze kip en haan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 21:49

Wij hebben een hele tijd geleden een kip en een haan opgevangen omdat deze langs een drukke weg gedumpt waren. Er worden daar heel veel kippen gedumpt, alles is doodgereden alleen die nu bij ons zitten niet.
De haan is om gedoopt tot Harry en de kip tot Grietje.

Wij hadden hiervoor altijd kippen die eieren legden maar Grietje doet dat helaas niet. Nu vroegen wij ons af of het verstandig was om 2 nieuwe kippen te kopen en bij Harry en Grietjes in de ren te laten. We hebben nog geen kippen op het oog maar we willen eerst een beetje of het zou kunnen en of we de ren moeten verbouwen zodat het voor beide partijen nieuw is? We hebben nu een ren en 2 nachthokken.
Zou dat kunnen of is er een grote kans dat ze niet geaccepteerd worden?

De kip die wij hiervoor hadden is namelijk na het koppelen met de haan overleden. Dat liep uit op een gevecht en 2 dagen later is de kip in elkaar gezakt.

Ik zal even kijken of ik een foto heb van Harry en Grietje.

Wilawander

Re: Kunnen er nieuwe kippen bij onze kip en haan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:57

Je moet ze s'avonds in het donker bij de anderen op stok zetten dan gaat dat meestal wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:59

Wij doen de kuikens gewoon altijd bij de kippen in de ren.
de ren/het hok is groot genoeg en ze kunnen schuilen als ze willen.
Als het echt mis dreigt te gaan halen we ze wel uit elkaar.

We hebben nu 1 keer meegemaakt dat er een haantje "weggepest" werd,maar die zit nu in een apart hok met ren,samen met een kip :j

Ik hoorde laatst van iemand dat hij de nieuwe kippen bij de oude kippen in een grote doos deed ('s nachts) dichttapen en ademgaten maken met water erbij.
De volgende dag kwamen ze er als een "kudde" uit.
geen idee of het werkt,maar ik vindt het niet zo'n fijn idee.
Als ze gaan vechten of dergelijke :\

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:44

Nergens voor nodig, die oplossing met die doos. Gewoon als het donker is de nieuwe erbij in het hok zetten en 2 dagen het hok dicht houden zodat ze niet in de ren kunnen,wennen ze prima aan elkaar. Zo hebben wij het ook gedaan op aanraden van de fokker en het ging dan ook prima. Hij doet het zelf ook altijd zo zei hij.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:06

Je kunt ze ook overdag in een konijnenhok in de ren neerzetten met water en voer. Doen wij ook steeds op de kinderboerderij omdat wij 's avonds niet aanwezig zijn. Meestal tonen ze na een uur al geen interesse meer en laten we ze loslopen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:52

Ik doe mijn kuikens 's avonds bij de anderen als ze groot genoeg zijn.
Hetb is 2/3 dagen wat onrustig, omdat ze de pikorde even opnieuw moeten bevestigen, maar dan is het klaar.