Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xJolien schreef:Tja, je kan niet zomaar dat lammetje meenemen, dat is diefstal..
Maar stel dat de eigenaar er niks aan wil doen, en er is inderdaad bewijs dat er dode schapen etc liggen, zou ik de dierenbescherming bellen!
saskiakefie schreef:xJolien schreef:Tja, je kan niet zomaar dat lammetje meenemen, dat is diefstal..
Maar stel dat de eigenaar er niks aan wil doen, en er is inderdaad bewijs dat er dode schapen etc liggen, zou ik de dierenbescherming bellen!
Ik vrees dat je dan voor heel veel bedrijven de dierenbescherming kan bellen.
Valt me nog mee dan dat het lammetje water drinkt omdat je zei dat ie niks meer deed.
Ik weet natuurlijk niet hoe oud hij is, maar mee nemen zou ik niet doen, want je hebt ook niet het goede melk.
Inderdaad even aandringen.

*
Doriine schreef:weet waar je aan begint.
ik heb ook een lammetje in huis gehad , maar voor 1 week.
En het is een hele verantwoording.
En vergeet niet , kleine lammetjes worden grote schapen!
je gaat je er aan hechten , wil het niet meer weg doen en dan zit je met een volwassen schaap thuis.
Die ook lekker in een kudde had kunnen staan en grasjes eten..
kabwan schreef:Het is wel een product van die man, dan kun je toch niet verwachten dat hij dierenarts kosten aan uit gaat geven, wat eigenlijk niet te redden valt.
Dat lammetje zal meer aan medicatie kosten dan het bij de slacht oplevert.
En als dat lam na de slacht gaat dan mogen er geen medicijnen in zitten. Wat betekend dat dat lammetje alsnog misschien een maand pijn lijdt om die medicijnen uit het lichaam te krijgen.