Hond blijft zon opzoeken terwijl ze benauwd is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Hond blijft zon opzoeken terwijl ze benauwd is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 12:48

Mijn kruising stafford heeft het op dit moment bloedheet en is vrij kortademig/benauwd door de warmte, toch blijft mevrouw stug de zon op zoeken in huis en wil constant op het balkon waar het nog warmer is.
Heb haar ondertussen al 10 keer weg gestuurd omdat ik gewoon merk dat ze het zo benauwd heeft maar is zo koppig als een ezel.
Ik vraag me nu af of ik haar gewoon haar gang moet laten gaan of weg moet blijven sturen, want het lijkt me niet helemaal gezond dat ze zo in de warmte licht terwijl er ook koelere plekken in huis zijn.

mirim

Re: Hond blijft zon opzoeken terwijl ze benauwd is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:51

Ik zou haar wegsturen. Wij hebben ook een hond die het liefst ligt te bakken in de zon, maar die hebben we wel een keer moeten koelen. Zo stom...ze blijven liggen tot ze er zowat in blijven.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:22

Onze hond zoekt ook telkens de zon op terwijl het duidelijk te zien is dat ze het erg warm heeft, ik stuur haar dan weg en laat haar niet op het balkon omdat dit gewoon te heet is voor haar.
Sommige honden weten de grens niet meer tussen wat warm is en wat te heet is, ik vind dat je als baas dan in moet grijpen om ervoor te zorgen dat je hond geen zonnesteek krijgt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:25

zit je zelf wel op het balkon? Want mijn hond is gewoon graag bij mij, en als ik in de zon ga zitten, doet zij dat dus ook... Gevolg is dat als het voor de hond te gek wordt, ik ook maar naar binnen ga

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:32

Mijn hond zit ook graag bij me maar wanneer ik bv boven ben dan gaat zij uitgebreid in de zon liggen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:58

Kan je niet iets neerzetten zodat ze schaduw heeft en toch bij je op balkon kan?

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 15:06

whahaha ik zit dit te lezen in de tuin , laptoppie op schoot en kijk eens voor me ..en jawel !
Mijn staff ligt nu op dit moment ook languit in de zon ,
Ik herken het dus wel , ik vraag me ook altijd af wat dat beest bezielt , maar idd na binnen sturen of uit de zon , maar binnen wel de gordijnen dicht doen ,want die van mij zoekt dan alsnog een straaltje zon op via het raam en gaat dan daar liggen !
Die van mij is ook benauwt momenteel ..volgens de dierenarts Astma en hooikoorts (kwist niet dat dat laatste een hond ook kon krijgen)