Katten in de tuin houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fantastique

Katten in de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:42

Een goede dag bokkers!

Ik heb een vraagje.

Ik heb 2 katten. (vrouwtjes)
En nu zijn wij bezig met een nieuwbouw huisje en gaan we dus hopelijk volgend jaar verhuizen.
De bouw van de huizen begint in Juni a.s.
Nu heb ik alleen een voortuin en zit ik aan een drukke weg!
Ze komen nu dus alleen buiten als ik thuis ben en dan alleen aan het tuigje.
Maar dadelijk hebben we ook een achtertuin en zou ik ze graag daarin laten lopen/slapen/spelen ed.
Maar nu wil ik dus niet hebben dat ze mijn tuin ontvluchten.
En wel om de volgende redenen:
1: Ik wil niet dat ze kapot gereden worden op straat (kom dadelijk langs een drukke weg en vlak bij een snelweg te wonen)
2: Ik wil niet hebben dat de ze tuinen van buurtbewoners onder schijten. Als ze nood hebben kan dat bij mij thuis op de kattenbak.

Dit zijn in ieder geval de hoofdzaken dat ik ze bij me wil houden.
Maar nu zit ik dus met het probleem dat ze dus in mijn tuin moeten blijven. (ben veel te bang dat ze over de schutting gaan klimmen)
Hoe kan ik mijn katten in mijn tuin houden?

Wie heeft en tips?

ps: weet niet of het hier goed staat en kon zo 1,2,3 niks vinden of er al een topic over was.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:43

Gaas tussen je schutting en een net er boven overheen. Of een ren bouwen.

Houd er wel rekening mee dat ze dus waarschijnlijk ook in je tuin gaan poepen.

fantastique

Re: Katten in de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:45

Een ren in de tuin wil ik zo ie zo niet.
Vind ik niet zo'n mooie oplossing.
En gaas over mijn hele tuin heen maken vind ik ook niks denk ik.
Denk ook dat ik me dan erg opgesloten voel zitten.

Ik heb wel eens gezien dat ze aan de schutting naar binnen toe balken maken die draaien zodat ze er niet aan vast kunnen pakken... maar dat vind ik denk ik ook niet mooi.

Maar bedankt voor je tip

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:46

Een stroomdraadje langs de bovenkant van je schutting?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:47

ik denk dat je geen mooie manier kunt vinden om ze binnen te houden in je tuin :)
Een ren is nog best mooi aan t kleden met een fonteintje erin, wat bomen/holletjes om te schuilen, plankjes etc. Ik vind het geen straf om tegenaan te kijken

compliment dat je aan je buren denkt :j

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:48

Als ze kapot gereden kunnen worden ,lopen ze vast niet weg.
Spulletjes/dingetjes kunnen niet lopen,en dieren kunnen niet KAPOT.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:48

hmmm als je al geen gaas etc. wil zou je ook een draadje schrikdraad op de schutting kunnen spannen? of je hebt ook voor honden dat je het onzichtbaar markeert en als ze dan door de baan lopen dat ze dan een schokje krijgen d.m.v een halsband? maar ik weet niet of dat voor katten gaat werken en of ze het snappen.

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:50

Daar schijnen ze toch nog makkelijk overheen te kunnen gaan heb ik me wijs laten maken :S

Ja ik woon nu op een boerderij en daar zitten ook elke keer katten en honden in mijn tuin te schijten.
Heb er een gigantische hekel aan!
Ik ben dol op mijn katten maar ze mogen hun behoefte gewoon op hun eigen kattenbak doen en niet bij iemand anders in de tuin

Ik zat eventueel te denken om in plaats van een balk die naar binnen komt een soort van bloemenrij te maken boven aan de schutting...
Dan kunnen ze er niet overheen en ziet er dan toch nog enigzins "mooi" uit...

Zou dat een oplossing zijn?

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:52

miga schreef:
dieren kunnen niet KAPOT.

Ik denk dat je best weet wat ik daarmee bedoel!

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:52

ik denk dat dat geen oplossing is een stroom halsband voor de katten die kunnen er van schrikken en misschien weg rennen en de weg niet meer terug vinden als ze goed geschrokken zijn dan maar ik zou dan toch het tuigje aan houden en een nacht hok voor ze maken dan of zo

NZ92

Ja maar in de bloemenbak kunnen ze zich toch ook vastgrijpen om over heen te komen? Schrikdraad als ze dat een keer vastpakken en dat moeten ze als ze over een schutting willen dan doen ze dat nietm eer hoor.

Vjestagirl

Nee. Ik denk dat je katten snel genoeg slim genoeg zijn om zich er gewoon op te trekken als ze eruit willen...

eveline_B

Ik zou een schrikdraadje spannen. Vergeet niet dat de schutting isolerend werkt en dat je daarom ook een aardedraad moet spannen of een rand gaas tegen de schutting spijkert die je met de aarde verbindt. Anders werkt het draad niet.
Wij hadden teveel begroeiïng op de schutting voor schrikdraad en hebben daarom een catfence aangeschaft. Dat werkt ook prima om je kat in de tuin te houden.

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:54

NienkeNiels schreef:
Ja maar in de bloemenbak kunnen ze zich toch ook vastgrijpen om over heen te komen? Schrikdraad als ze dat een keer vastpakken en dat moeten ze als ze over een schutting willen dan doen ze dat nietm eer hoor.

Maar katten kunnen geen sprong maken met een boogje naar achter...
En die bloembakken komen naar binnen toe...
Ik zou dan denken dat ze het niet vast kunnen pakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:56

Wij hebben de katten ook alleen in de achtertuin. Wij hebben de schuttingen ongeveer zoals op deze foto afgezet:

Afbeelding

Maar wij hebben hout gebruikt zodat het mooi aansluit op de schutting, en we hebben het met een hoek van 90 graden geplaatst. Werkt prima en is niet zo'n vreselijk gezicht als een heel net over de tuin.

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:59

Kimmey schreef:
Wij hebben de katten ook alleen in de achtertuin. Wij hebben de schuttingen ongeveer zoals op deze foto afgezet:

Afbeelding

Maar wij hebben hout gebruikt zodat het mooi aansluit op de schutting, en we hebben het met een hoek van 90 graden geplaatst. Werkt prima en is niet zo'n vreselijk gezicht als een heel net over de tuin.

Dat ziet er best netjes uit...
Heb je een foto van jullie tuin
Zou die dat hout dan nog kunnen bedekken met iets van klimplanten...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:00

fantastique schreef:
NienkeNiels schreef:

Maar katten kunnen geen sprong maken met een boogje naar achter...
En die bloembakken komen naar binnen toe...
Ik zou dan denken dat ze het niet vast kunnen pakken

Nee, maar de kans dat ze op een tafel springen en vandaar op de bloembak, of in een boompje klimmen en vanaf daar op de bloembak is wel heel groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:01

Nee ik heb al gezocht naar een foto. Ik kan wel even kijken of ik vanmiddag nog een foto kan maken voor je.
Je kan inderdaad klimop oid er op laten groeien. Ik heb vorig jaar met de zoektocht naar een geschikte afzetting verschillende foto's gevonden van mensen die dat hebben gedaan. Wij hebben er voor gekozen dat niet te doen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:01

Moet je even kijken op het forum van kattenplaza. Daar hebben veel mensen hun tuin afgezet, of een buitenren geplaatst. Er is een heel topic over, mét foto's en uitleg :).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:02

Ik heb precies hetzelfde: nieuw huis, eindelijk een tuin, katten mogen wel in de tuin maar ik wil ze er niet buiten hebben om dezelfde redenen. Iemand hier heeft een cat fence, de electronische of een overhangend stuk gaas? Is dat compleet zo te kopen (het overhangende gaas, mijn katten krijgen geen halsband om) en waar? Ik krijg alleen buitenlandse firma's te zien...

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:05

Kimmey schreef:
Nee ik heb al gezocht naar een foto. Ik kan wel even kijken of ik vanmiddag nog een foto kan maken voor je.
Je kan inderdaad klimop oid er op laten groeien. Ik heb vorig jaar met de zoektocht naar een geschikte afzetting verschillende foto's gevonden van mensen die dat hebben gedaan. Wij hebben er voor gekozen dat niet te doen.

Als je een foto zou willen/kunnen maken zou euk zijn.
Ben erg benieuwd!

Dani_ schreef:
Moet je even kijken op het forum van kattenplaza. Daar hebben veel mensen hun tuin afgezet, of een buitenren geplaatst. Er is een heel topic over, mét foto's en uitleg

Thanks.
Zal daar ook eens gaan kijken!

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:05

GamblersCup schreef:
Ik heb precies hetzelfde: nieuw huis, eindelijk een tuin, katten mogen wel in de tuin maar ik wil ze er niet buiten hebben om dezelfde redenen. Iemand hier heeft een cat fence, de electronische of een overhangend stuk gaas? Is dat compleet zo te kopen (het overhangende gaas, mijn katten krijgen geen halsband om) en waar? Ik krijg alleen buitenlandse firma's te zien...

Ik heb ook geen idee waar je zoiets kan kopen.
Denk wel dat je zoiets gewoon zelf kan maken met spullen van de bouwmarkt of tuincentrum

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:06

Ik niet, met mijn twee linker handen, geen tijd en niet creatief :D
Ik moet iets kant en klaar hebben, wat alleen nog op de schutting moet worden geschroefd. ;)

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:08

GamblersCup schreef:
Ik niet, met mijn twee linker handen, geen tijd en niet creatief :D
Ik moet iets kant en klaar hebben, wat alleen nog op de schutting moet worden geschroefd. ;)

Whahaha

Ik moet nu even naar stal voor de DA... ik ben straks weer even terug!
Hoop nog meer leuke tips tegen te komen!

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 16:18

Heeft er ondertussen niemand meer tips?