We hebben Nimueh ook moeten laten gaan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

We hebben Nimueh ook moeten laten gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 08:14

Op 15 september samen met Muninn opgehaald uit het asiel als een veel te dunne schuwe kat. Je kwam van een oude vrouw die aan het dementeren was, waardoor ze niet zo lief meer tegen je kon doen. Je had een te snel werkende schildklier en daar kreeg je pilletjes voor. Eten was niet één van je sterkste punten, maar na heel wat uitproberen, kwamen we erachter dat jij heel goed wist wat goed voor je was; vlees! In je barftijd ben je dan ook bijna 1,5 kg aangekomen en regelmatig blafte je, omdat je meer wilde.

Maar zo'n twee maanden terug, lukte het niet meer om op je geliefde slaapplaats, het bed, te springen en lopen ging wat stijf. Artrose dachten we, maar toen Muninn 3 weken geleden overleed en we jou ook lieten controleren, bleek het toch iets in je koppie te zijn. Bijna twee weken hebben we prednison en ab geprobeerd, maar veel verbetering was er niet. Integendeel, het ging juist slechter. Je pootjes wilden niet meer en het lichtje in je oogjes doof langzaam. We hebben daarom ook besloten om je gisteren te laten gaan. Onze mooie poes Nimueh, het prinsesje met haar kattenstreken, is er niet meer.

Iets langer dan 7 maanden heeft ze hier mogen genieten. Volgende maand zou ze 14 worden.

Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: We hebben Nimueh ook moeten laten gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:19

Wat jammer dat ze niet nog wat langer heeft kunnen genieten bij juliie.
Maar wat ontzettend onzelfzuchtig van jullie dat jullie 2 oudere katten nog een liefdevolle oude dag gegeven hebben!
Petje af.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:27

Jeetje wat zwaar voor jullie zeg. Ik vind het wel heel mooi dat jullie deze oude katten hebben opgevangen en nog een heerlijk leven hebben gegeven! Heel veel sterkte met al dat verlies, wat moet dat onvoorstelbaar zwaar zijn...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:30

Wat jammer dat ze niet langer van hun mooie leventje bij jullie hebben mogen genieten...Heel veel sterkte..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 09:33

Dat is het ook, al besef ik het nu geloof ik nog even niet wat er gisteren is gebeurd. Nimueh ligt ook nog in haar mandje, net alsof ze slaapt. Vanmiddag word ze opgehaald door het crematorium. Maar doordat we in 8 maanden tijd 4 katten hebben verloren, hebben we wel besloten om voorlopig de komende jaren geen oudjes meer te adopteren. Het is wel erg zwaar om steeds afscheid te moeten nemen.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:38

Respect voor jullie hoor, kan me voorstellen dat 4 katten laten gaan in 8 maanden tijd wel erg heftig is. Wat fijn dat jullie ze in ieder geval nog wat laatste, leuke, gezellige, liefdevolle maanden hebben gegeven!

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:43

heel veel sterkte!!
laat het een troost zijn dat ze zoo enorm liefdevol hebben mogen leven op hun oude dag...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:37

Ach... wat rot. Ik had je andere topic ook gelezen. Ik vind het enorm rot voor je dat je nu zo snel weer een vriendje verliest. Sterkte met het verwerken hiervan.
Weet dat je vriendjes dankbaar spinnen in de poezenhemel nu.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:00

Wat een schattige foto :)
En lees dit en het andere topic nog even regelmatig terug ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:03

Ohhh wat onwijs sneu... Dit hebben jullie allemaal niet verdiend :(
Is kleine Khalid nu alleen ?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 21:15

Helaas nog even wel ja. We willen dit eerst verwerken en dan gaan we op zoek naar een jong vriendje (of 2) voor Khalidje. Ik denk dat hij dat ook wel leuk zal vinden. Hij is geen alleen-kat en ik denk dat het voor hem ook wel prettiger is als het een jongere kat is. Daar heeft hij wat meer aan. (Khalid is overigens niet meer klein, hij groeit als kool!)

@ Juut: Dat doe ik zeker. Foto is al van wat langer geleden. Dit is hoe Nimueh echt was. Nieuwsgierig, alert en in voor een spelletje. Hier ging ze kijken wat ik in de trapkast (onder haar) ging doen en zat ze te wachten totdat ik met haar ging spelen door de spijlen van de trap heen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:34

Ach gut, ook deze poezel is er niet meer.... :(:)
Jullie hebben het wel zwaar te verduren gehad zo zeg. Ook hier vandaan diep respect voor jullie beslissing om die oudjes te adopteren, ik zou het niet kunnen.
Maar inderdaad, ze hebben nog een fijne oude liefhebbende dag gehad.
Arme Khalid is nu alleen, loopt hij niet te zoeken naar zn maatjes?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 21:38

Nimueh en Khalid waren niet zo'n maatjes. Nimueh was een poes die graag op zichzelf was. Muninn en Khalid waren wel grote maatjes. Ik heb zelf wel het idee dat hij Muninn, zeker op het begin, wel mist. Zijn gedrag is in ieder geval wel anders geworden. Hij is veel aanhankelijker geworden naar ons toe.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 07:28

Verdorie Emytje, het zit je echt niet mee! Heel veel sterkte om ook dit verlies weer een plekje te geven. :(:)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:18

Nou zeg dit had ik helemaal niet verwacht! Snap heel goed dat jullie voorlopig even geen oudjes adopteren want dat afscheid steeds is natuurlijk wel heel zwaar.
Heb het met jullie te doen, want ondanks dat je weet dat ze niet jaaaaren bij je zullen blijven zal het verlies er niet minder om zijn.

Sterkte

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 15:19