Ik heb 5 konijnen; 3 vrouwtjes en 2 mannetjes (nog ongecastreerd). Dit dankzij zwanger konijn van tante en per ongeluk broertje bij zusje enz. De vrouwtjes kunnen goed met elkaar (3 generaties) en het ene mannetje heeft ook een jaar lang bij 1 van die vrouwtjes gezeten voordat ze besloten jonkies te maken..dus die kon in ieder geval altijd met 1 van de vrouwtjes..en dan heb ik nog een aangelopen mannetje. deze is best wel groter dan de rest en erg druk altijd. Ik heb nu dus helaas de mannetjes apart in hun hokken met ren. Nou wil ik graag een groter verblijf voor ze allemaal maken. Ik wil de mannetjes konijnen laten castreren, van 1 weet ik dat hij jong is van de ander echt geen idee maar lijkt gezond..maar nou was mijn vraag: als ze genoeg bewegingsruimte hebben, kunnen ze dan met zn 5en? De konijnen zullen zeker eerst wel moeten wennen aan elkaar met tussenschotten. Wel heb ik de hokken nou ook dicht bij elkaar en zien ze elkaar wel, maar bij elkaar zetten is dan wel weer een grote stap.. ik heb gelezen dat het een fabel is dat voedsters het beste bij elkaar kunnen, wel gaat het goed met mn vrouwtjes bij elkaar..en ik wil deze liever ook niet van elkaar scheiden door bij de mannetjes te zetten.. Dus mijn vraag, hebben jullie tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik zie ze graag lekker rennend door de tuin (wordt een lang stuk afgezet) maar ze moeten elkaar natuurlijk niet afmaken! Er komen binnenhokken en buizen en gaas onder de grond zodat ze lekker kunnen graven en verder ga ik mij nog meer verdiepen in de zogenaamde konijnenparadijsen
Ik heb begrepen dat ze na de castratie nog 2 weken apart moeten zitten, maar dit zal de dierenarts verder ook wel vertellen. Graag hoor ik tips over het koppelen van deze konijnen. Is dit een aanrader, 5 konijnen is wel veel maar als het goed gaat lijkt het me wel het leukste voor ze..(ik hoop dat het niet al te verwarrend is, ook erg lastig hoe ik zo'n topic moet beginnen haha)
Groetjes Annemiek