Ze is vorig jaar geopereerd aan haar knieband, deze was afgescheurd. Inmiddels is ze daar goed van hersteld. Toen ze op de foto moest voor haar banden, hebben we ook haar rug en heupen laten röntgenen. Hierop was duidelijk te zien dat er al een behoorlijke artrose in haar heupen en achterhand zit. Daarnaast heeft ze ook nog een hernia in haar rug.
Zo, dat is Sanne
Nu, het is iedereen wel opgevallen dat het erg warm is geweest, de afgelopen dagen. Vooral vandaag was het prachtig. Helaas is het voor Sanne niet zo mooi. Ze hijgt gigantisch en is moeilijk vooruit te krijgen.
Sanne heeft echt een labrador vacht. Dikke laag onderwol, zelfs nu nog.
Omdat Sanne het nu zo moeilijk heeft, met deze hitten, zijn we aan het overwegen om haar te scheren. Niet bij de trimsalon, maar gewoon thuis. Sanne kan namelijk ook niet al te lang staan (ivm al haar klachten).
Alleen nu weet ik niet of dit wijs is bij een labrador? Hoe zit het met het herstel? En hoe weet ik of het niet te koud word voor d'r?
Kortom, wie heeft er ervaring met het scheren van een oudere labrador met gezondheidsproblemen?

De buik scheren is misschien ook nog wel een idee! Ik doe haar nu voor het wandelen koelen, scheelt ook al een deel.