,Vandaag had ik weer leuke foto's van mijn hondje Zita gemaakt en toen bedacht ik me dat Zita nog nooit op bokt heeft gestaan!
Vandaar deze absolute primeur voor jullie
Zita is een 7-jarige kruising chihuahua, pekinees en waarschijnlijk nog een heleboel invloeden! We hebben ze nu een dik halfjaar en is afkomstig van de organisatie SHIN (= Spaanse Honden In Nood) We hadden al 2 hondjes, waarvan 1 ook van deze organisatie en 1 van een asiel in België. En we hadden nog wel een plaatsje vrij voor nog een klein hondje. Het plan was om een klein, oud hondje te kiezen omdat de oudere toch vaak wel blijven zitten.
Uiteindelijk was de keuze dus gevallen op de 7-jarige Conchita (hier gedoopt tot Zita
), ze stond omschreven als een rustig, oud hondje dat niet veel at. Nou al gauw kwamen we erachter dat deze uitleg totaal niet klopte, ze eet de ganse dag door en kan geen 5min. stil zitten. Dag in, dag uit zit ze met haar balletjes en speelgoedjes te spelen, dit vinden wij natuurlijk helemaal niet erg! Maar haar favoriete speeltje blijft toch haar geel balletje, ze is behoorlijk geobsedeerd door dit balletje omdat dit een leuk 'plop' geluidje maakt als ze erop bijt waardoor wij de heeeeeele tijd 'plopplopplopplopplop' horen, daarom is het balletje naar buiten verbannen omdat we er binnen zot van werden
Maar vandaag was haar heilig geel balletje toch wel in het zwembad gerold, arme Zita
Hier de foto's
Eerst een fotootje van onze 3 monsters samen:
Links: Zita, 7 jaar, van organisatie Shin, kruising van alles
Midden: Pruts, 12 jaar en van asiel in België, kruising van alles
, Rechts: Liny, 4 jaar, ook van Shin, kruising podenco.
De ontdekking dat hét balletje in het zwembad ligt!

Baasje, help!

Ooh, het begint in de juiste richting te drijven!

Dichter en dichter...

Baasje, echt niet helpen? (neenee baasje zit wat gniffelend foto's te maken
)
Balletje kom hieeeeer!

Nog een beetje dichter...

Ouh, te laat! Het grote, boze zwembad heeft het balletje ingeslikt!

Nog even vermelden: Zita heeft hierna haar balletje netjes weer gekregen en er zijn geen honden of balletjes gewond geraakt tijdens het maken van deze foto's