Help! Slangenei???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Help! Slangenei???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:30

Sinds enkele weken hebben wij een Koningsslang, genaamd Koning kronkel in huis. Al denk ik dat we vanaf nu Koningin Kronkel moeten zeggen. Enkele dagen geleden verveld. En inmiddels weer gegeten. En nu ligt er een vrij zware gele droge klomp in de bak. Het is geen ontlasting. Het lijkt het meest op een opgedroogd eigeeltje (van een kippe-ei) maar dan niet zo korreliug. Een mooi compact geheel. ik krijg mijn neef (die kenner is) niet te pakken. Dus hopelijk zijn hier slangenhouders die me kunnen helpen?

Is dit idd een ei van onze slang?
Is dit nog een broedbaar ei? (Lag vanmorgen in de bak zei mijn zoon net (zal hij niet effe zeggen) en zit er opgedroogd en hard uit (maar miss hoort dat zo?
Wat te doen??? En kan ik er meer verwachten?

Rennie89

Re: Help! Slangenei???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:38

heb je geen foto's?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:44

Komen eraan!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:48

Zijn niet zo goed gelukt (krijg het niet scherp) maar een idee:

Afbeelding

Is ong 5 cm lang

Slang heeft zo'n anderhalf jaar alleen gezeten bij de verkoper, dus het kan volgens mij niet bevrucht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:50

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:53

Ja, idd!! Ik kon geen eieren vinden van Koningsslangen. Ik ben ook meer van die dingen gewend met een dun velletje (heb wel eens wat uitgebroed voor mijn neef). Maar ja, deze zou ook niet bevrucht zijn, een soort windei dus...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 20:13

Zoonlief (van wie de slang officieel is, hij is 9) kwam op het lumineuze idee om in het boekje te kijken wat ik speciaal gekocht had _O- Alleen dit hoofdstuk hadden we overgaslagen haha. Nou we hebben wat meer gevoeld. Het voelt idd toch als een wat stug dik vel om een wat vloeibare kern heen. Het verhaal van voedselweigeren > vervellen > ei klopt. Ze heeft ong 3 weken geweigerd te eten, is vorige week vrijdag vervelt en dus nu, VOILA! een ei.

Ik vind het cool, zoon moet nog wennen aan het feit dat ie een meisjesslang heeft ipv een stoere jongensslang }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:14

Haha een ei is wel heel cool :D Maar de kans dat het bevrucht is is klein?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:16

Wat grappig! Maar lijkt me idd sterk dat ie bevrucht is :D
Leggen ze er dan altijd maar eentje? Ik dacht dat ze er gelijk een hele rits leggen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:18

Zilfstar schreef:
Ik vind het cool, zoon moet nog wennen aan het feit dat ie een meisjesslang heeft ipv een stoere jongensslang }:0

:')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 20:42

Cayenne schreef:
Wat grappig! Maar lijkt me idd sterk dat ie bevrucht is :D
Leggen ze er dan altijd maar eentje? Ik dacht dat ze er gelijk een hele rits leggen.

Ja, in het boekje staat dat ook. Maar ze was niet bevrucht natuurlijk en ze heeft voor zover mijn neef haar had nog nooit een ei gelegd. Ze is zeg maar "net volwassen" gok ik. Weet niet wanneer dat precies is, na hoeveel jaar. Maar hij had haar anderhalf jaar ongeveer en vanaf vrij jong van de nakweek. Dus dit is ei nr 1 (neef houdt dat in de winkel altijd goed bij, vind ie belangrijk) en niet bevrucht dus. Maar wie weet volgen er nog meer. Zo ja, dan zal ik het melden haha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 20:43

M3lisss schreef:
Zilfstar schreef:

:')

Ja, hij is 9... Alles wat meisjesachtig is, is STOM }:0 maar zo'n slang kun je toch niet stom vinden (vind ie zelf... maar nu is het wel een MEISJE!!!)

Het leven is complex voor een 9 jarige pre-puber... _/-\o_ :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:23

Er zijn slangen die sperma op kunnen slaan en daarmee jaren later nog eieren kunnen bevruchten :j K weet alleen niet welke soorten ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 13:29

O jeetje.... Gister avond neef nog gesproken. Hij vond het wel geinig :P Slang heeft in elk geval vanaf uitkomen bij de kweker apart gezeten (om elkaar opeten te voorkomen) en is bij hem direct apart gegaan. Dus bevruchting kan niet. Pfieuwwwww :+

Toen vroeg ik hem over die baby-muisjes die gisteren geboren zijn in een bak met alleen dames muizen (en die heb ik al 5 weken?) Waar kwamen die spermacellen dan vandaan?????

(Hij houdt ook bij voermuizen dames en heren apart, maar daar zal er wel eentje de dans de ontsprongen zijn... Hij ging meteen zijn muizen controleren haha)

Zoon heeft ei nu mee naar school :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:42

Zilfstar schreef:
O jeetje.... Gister avond neef nog gesproken. Hij vond het wel geinig :P Slang heeft in elk geval vanaf uitkomen bij de kweker apart gezeten (om elkaar opeten te voorkomen) en is bij hem direct apart gegaan. Dus bevruchting kan niet. Pfieuwwwww :+

Toen vroeg ik hem over die baby-muisjes die gisteren geboren zijn in een bak met alleen dames muizen (en die heb ik al 5 weken?) Waar kwamen die spermacellen dan vandaan?????

(Hij houdt ook bij voermuizen dames en heren apart, maar daar zal er wel eentje de dans de ontsprongen zijn... Hij ging meteen zijn muizen controleren haha)

Zoon heeft ei nu mee naar school :D

haha tja moet er een beetje mee pronken.

wel grappig.
en ach voor de voer muizen maakt het niet veel uit.
dat ze jonkies hebben.
je moet gewoon even op letten dat je de moeder muis niet voert.
en dan kun je ze daarna ook als slangen voer gebruiken.
stiekem toch handig hoor.
de voer muizen fokken

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 14:56

Ja... maar het zijn er wel 10 (jonkies dus) en nog 6 volwassen muizen. En dat voor 1 slang die eens in de 7 a 10 dagen eet :=
We gaan mooi een hokkie erbij plaatsen en daar de mannen in doen :j Moet even uitzoeken met hoeveel weken ze geslachtsrijp zijn.
Anders zit ik straks met tig muizen.... :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:13

ja dat is inderdaat wel lastig.
meschien heeft je neef er wat aan :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 15:51

Ja, wrs wel :j
Maar die kleine muisjes "vullen" ook minder natuurlijk, dus daar zal zij er meer van eten per keer vermoed ik.

Ach we zien wel. Heb net op google gevonden wanneer ze gespeend kunnen worden. Dus gaat goed komen haha.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:53

Ziet er goed uit. Misschien, dat toen je hem gekocht had, al gedekt was?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 15:56

Biggers schreef:
Ziet er goed uit. Misschien, dat toen je hem gekocht had, al gedekt was?

Als je de slang bedoeld: nee die heeft sinds opkweek alleen gezeten en is minstens 2 jaar oud nu. zie eerdere posts
Als je de muis bedoeld: ja, er heeft wrs bij de fokker (waar neef zijn muizen van krijgt) een man bij de dames gezeten (Lucky Bastard genaamd :9 )

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:57

Ja, de muis :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:57

Met 4 weken zijn ze vruchtbaar, bij mij iig (jong had zusje gedekt). Ik haalde muizen na 3 weken uit elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:46

Dat muizen voeren lijkt mij echt het verschrikkelijkste aan een slang.. Een slang lijkt mij namelijk best gaaf maar die muizen voeren.. Ik zou het niet kunnen denk ik. Ondanks dat het puur natuur is.. :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 23:12

Even een update: we hebben inmiddels 4 eieren. Tsja, het is bijna Pasen he! Wij hebben dus geen Passhaas maar een paasSLANG hihi.
Alleen verstopt ze ze niet (ze liggen open en bloot in de bak)

Nini_roosje: wat betreft het voeren van de muizen... tsja. We hebben zelf vroeger viseters gehad (stinkt!) en die lieten er nog wel eens eentje vallen op de grond en dan duurde dat soms best lang voor ze zo'n spartelende vis weer goed beet hadden. Deze slang is heel clean en netjes. Ze kijkt, grijpt in 1 keer goed beet en wurgt hem dood (het enige is dat zij zichzelf geleerd heeft er vooral OP te gaan liggen en te drukken en dus niet er omheen te slingeren). Met 5 tellen is het gebeurd en is de prooi dood. Dan laat ze hem los en zoekt de kop op. Het opeten van de inmiddels dode prooi duurt veel langer dan de kill zelf. En ja, je moet er wel bij blijven om te kijken dat het goed gaat en ze de muis idd pakt enzo.

Zoon vind het inmiddels toch wel cool, zijn meidenslang, de klasgenootjes vonden het echt gaaf om het ei te zien (nog nooit een slangenei gezien natuurlijk) en hangen aan zijn lippen als hij weer wat over zijn huisdier verteld. Het is toch weer een heel ander soort huisdier natuurlijk en Stefan is hierdoor toch wel ineens een beetje cool geworden in de klas haha.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:19

Hhahahaha dat is een andere manier om in de markt te liggen voor de meiden, normaal hebben ze daar een pony voor nodig :)