Bizar hond op de snelweg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Bizar hond op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 09:50

We zijn onderweg naar Animal Event en ruim voor Oss liep een mechelaar niets vermoedend op de snelweg.. baasjes stonden bij een busje opeens erachter aan, aan het rennen 1 vrouw midden op de linkerrijbaan.
Nu blijft het malen in mijn hoofd of dit goed is afgelopen, ik dacht omdat er veel bokkers ook die kant op zijn wellicht iemand met goede afloop gezien.. Ik hoop het..
Op het moment dat we het realiseerden waren we al voorbij en terug rijden was voor mijn vriend geen optie.. maar dat zin dingen die blijven malen... diertje liep wel weer richting berm toen we voorbij waren.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:21

Het zal je maar gebeuren.. maar het blijft not done om dan midden op de snelweg te gaan staan. Je brengt jezelf en anderen in levensgevaar.. Snap ook echt niet hoe je een hond los krijgt op de snelweg.. je zorgt er toch voor dat beestje in de auto vast zit of ergens in zit waar hij niet uit kan?

Heb wel eens meegemaakt dat mensen hun hond keihard dumpten langs de snelweg. Deur open hond eruit en weggassen maar := Voordat je doorhebt wat er gebeurt is de auto al zo ver weg dat een kentekennoteren niet meer mogelijk is. Buschauffeur was gelukkig een grote dierenvriend dus diertje mocht met ons mee de afsluitdijk over en werd daarna naar het asiel gebracht.

booster

Re: Bizar hond op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:52

pff dan schik je je ook kapot als je hond de snelweg oprent.

ik heb het 1x meegemaakt met 1 van mijn honden die sprong over het hek van een hondenuitlaatveld (had hij nooit eerder gedaan) en rende zo een weg op (een aansluitendeweg vanuit de snelweg) een 70 kilometer weg ik durfde niet naar hem toe te rennen omdat ik bang was dat hij er een spelletje van ging maken als ik achter hem aan zou gaan en dat hij dan juist tegen een auto zou klappen en daarom ben ik blijven staan aan de zijkant en hem gaan roepen in hoop dat hij meteen terug kwam maar meneer vondt het wel grappig en rende een paar keer op en neer auto's vollop op de rem enzo uit eindelijk was het naar 5 / 10 minuten leuk geweest en kwam hij weer terug gelopen naar mij ik hield me hart vast dacht dat het helemaal verkeert zou aflopen sinds toen ga ik ook niet meer naar dat veldje toe en pak ik een veldje waar geen drukke weg langs ligt

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:58

Snap opzich wel hoe een hond op de snelweg kan komen :j Aangezien er opzich nog wel vrij veel huizen id buurt van snelwegen staan, hond springt slootje over en zit op de snelweg :)
Bij ons ook, ze hoeven maar 800 meter te lopen, over een sloot te springen en ze zouden al de snelweg op kunnen rennen ;)

Als mens op de snelweg staan vind ik idd not done, het enige wat je op zo een moment kan doen is achter de vangrail staan, roepen en hopen op een goed einde..

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:02

Nou ik heb het dus helaas ook mee gemaakt. Ik had een eventuele nieuwe diensthond op dag op proef mee, die zou een nachtje mee draaien, en tevens een dagje mee naar de hondenclub. Ik kan het me nog goed herinneren. Ik moest eventjes net buiten het evenementen terrein wat regelen, een collega van mij bleef achter. Ik had hem nadrukkelijke verteld de hond binnen te laten, de deur af te sluiten. Mocht die wel naar buiten willen, dan moest hij der aanlijnen. Nou neej dus. Die H*FT*R liet haar los, en geen idee wat die heeft gedaan. Saya kwam op de snelweg terrecht, en is 2x geraakt door een auto. Van Saya is niets overgebleven. Ik zat te janken als een klein kind, hoe moest ik dit de eigenaren nou uitleggen. Ik heb nog nooit zo iets moeilijks mee gemaakt.
Op de dag dat me huidige jonge hond is geboren, is Saya overleden. Qua kleur stelling ed lijken ze op elkaar. me pup was eerst heel licht qua kleurstelling, en nu heeft die een mooie wolfsgrauwe vloed over hem heen :D