Pack 'o wolves...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Pack 'o wolves...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer eens iets TOTAAL anders op BB: wolven! (europese wolven in dit geval) Sorry voor al het wazige erdoorheen: da's het hek van het verblijf!

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:10

mooie beesten blijven het! :P hij/zij kijkt wel heel lief op de een naar laatste foto <3

Mitch_Beauty

Re: Pack 'o wolves...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:11

Wat zijn het toch prachtige dieren!! :D Daarom zijn het ook mijn lievelingsdieren <3

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:11

achter een hek is de beste oplossing....

Zolang ze daar zitten vind ik het prima :P

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:41

Mooi!!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 20:05

hier nog wat meer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:22

Wat zijn dat toch ook geweldige beesten he! Echt 1 van mijn lievelingen <3

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:27

Wauw mooie beesten! Ze zijn wel een beetje lui :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:11

Ik hou van wolven! <3 Bedankt voor de mooie foto's dus.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:12

Prachtig, en als ze niet achter een hek zitten zie je ze nog nooit, ze zijn vrij schuw over het algemeen, dus ... ;)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:11

Prachtig! Ik vind het wel jammer dat ze maar weinig in Europa te vinden zijn (behalve dan achter een hek)!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 12:04

Nathalie02 schreef:
Prachtig! Ik vind het wel jammer dat ze maar weinig in Europa te vinden zijn (behalve dan achter een hek)!

Geen hek = niet zo goed! Wel een hek = wel zo goed! (we willen in blijdorp natuurlijk geen uitgehongerde wolven die bezoekers opsmikkelen!) :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:12

Ik houd van wolven :+: van mij mogen ze (sorry voor de tegenstanders :+ ) weer terugkomen in Nederland!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:18

Lifaya: van mij mogen ze dat ook, maar ze zouden het nooit redden. Wolven in het wild hebben een enorm territorium nodig en struinen dat helemaal af op zoek naar voedsel. Gezien de bevolkingsdichtheid in Nederland kunnen ze nooit een territorium zonder mensen en hun kinderen/huisdieren krijgen, zelfs niet een heel klein roedeltje. Dus ze gaan de kinderen en huisdieren uit tuinen roven, mochten ze terugkomen in Nederland, en dan gebeurt er weer precies hetgene waardoor ze niet meer in het wild voorkomen in Nederland: de mens gaat de wolf afschieten en/of verjagen.

Het zou prachtig zijn als het kon, maar het kan niet, en het is alleen maar dikke onzin dat er mensen bestaan die denken de wolf weer in te kunnen voeren. DESKUNDIGEN nog wel - en ik vind het vreselijk dat die niet beter weten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:25

Dat is inderdaad het enige nadeel voor de wolf, het teretorium, maar als er maar 1 roedel wolven is in de veluwe, en daar blijft (is omheind dacht ik?) of de OVP, en er voor word gezorgd dat de roedel ook goed in de gaten word gehouden en de "loners" verplaatst worden naar andere plekken en niet rondzwerven, dan lijkt het me wel haalbaar, zolang het dus maar omheind is.

Naar mijn weten zijn ze voor mensen absoluut niet gevaarlijk, onwijs schuw zelfs, maar het enige waar dus op moet worden gelet is dat ze dus niet gevoerd worden en geaaid etc, zodat ze die angst voor de mens blijven behouden...

Vind het jammer, want juist de wolf is nodig om het afschieten van leidende dieren te voorkomen...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:37

De OVP-omheining wordt geloof ik aangepast (wegens te klein gebied en ze willen een verbinding naar de Veluwe maken) en ik meen dat het deel van de Veluwe dat omheind is ook te klein is voor een goede roedel wolven. Het deel dat niet omheind is wonen ook gewoon veel mensen want de Veluwe is nu eenmaal een heel mooie plek. :j

Natuurlijk zijn ze niet gevaarlijk - tot ze zich bedreigd voelen. En als mens en wolf elkaar constant op de lip gaan zitten, gaat één van de twee zich bedreigd voelen. Waarschijnlijk de mens het eerst in zijn onwetendheid, maar zou ook best wel een keer de wolf kunnen zijn en dan geef ik ze ook geen ongelijk.
Overigens is een hongerige wolf tot veel in staat - ga maar eens de verhalen uit Siberië lezen. Daar hebben ze getrainde patrouilles omdat de wolven 's nachts hun dorpen binnen komen op zoek naar voedsel want er is niet zo veel in de winter. Wil je ze dan bijvoeren want dat vind ik dus inderdaad net zo'n onzin als jij.

Het zou echt prachtig zijn maar het is in Nederland echt gewoon niet te doen.
Je kunt heel Nederland al niet eens opvoeden om op de juiste manier met hun kinderen of huisdieren om te gaan, laat staan met een stel wilde wolven!

Als je een lijdend dier afschiet is het trouwens even snel of misschien sneller dood dan wanneer je de wolven het werk zou laten doen. Maakt geen enkel verschil - behalve dat het in het eerste geval door de mens gedaan wordt, die liever ook niet wil dat zo'n beest lang lijdt.
Mocht je het karkas dan laten liggen wordt het ook wel opgepeuzeld.

Ik snap het echt heel goed, het zou echt zo mooi zijn, maar Nederland is met reden geen wolvenland meer.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:24

wauw, echt prachtige dieren zijn het <3

EngeltjeSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:26

Prachtige foto's :)
jammer van het hek, maar ik vind het wel weer knap dat je het zo hebt weten te minimaliseren.