Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Iris82 schreef:Houdt er wel rekening mee dat ie er maag- en darmklachten van kan krijgen.
En daarnaast dat er een heel groot wetenschappelijk onderzoek geweest is dat ze het effect niet aan hebben kunnen tonen.
Ik ben gestopt met het geven van die pillen want onze hond werd er beroerd van.
Tieme schreef:Ik geef gewoon pillen van het kruidvat en hier doet de mijne het super op. dit op advies van een orthopeet. je hoeft niet speciaal spul voor honden te hebben. glucosamine is glucosamine. je moet alleen de juiste hoeveelheid en verhouding hebben. het heeft ook weinig nut om alleen glucosamine te geven. glucosamine werkt het beste in combinatie met chondrinotine.
Iris82 schreef:Houdt er wel rekening mee dat ie er maag- en darmklachten van kan krijgen.
En daarnaast dat er een heel groot wetenschappelijk onderzoek geweest is dat ze het effect niet aan hebben kunnen tonen.
Ik ben gestopt met het geven van die pillen want onze hond werd er beroerd van.
Iris82 schreef:Mijn vorige dierenarts had hele goedkope pillen (eigen fabricaat). Mijn huidige dierenarts schrijft Fortiflex voor, maar daar betaalde ik € 30,- per maand voor.
Veel bokkers hebben ook goede ervaringen met Sasha's Blend. Dat kun je op internet bestellen.
vancky2005 schreef:Metacam is gewoon een pijnstiller die zeer slecht is voor de maag van je hond, na een week toediening kunnen ze al maagzweren krijgen.
Ik heb nog Aplazyl gegeven, dat zijn smakelijke tabletten en ze eten ze graag. Het helpt ook prima want mijn hond mankte erg door een vroegere breuk die slecht aaneen gegroeid is (een verleden van mishandeling...) en sinds ze zo een kuur volgde mankt ze niet meer. Ze loopt nu wel wat minder dat doet er ook aan maar ze blijft toch goed.