Glucosamine voo honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Glucosamine voo honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:13

Ik ben op zoek naar glucosamine voor mijn herder. Ze loopt niet lekker en dat is toch wat slijtage.
Ik heb van de da een flesje Metacam (movicox) gekregen, dat helpt. Maar ik vind het prettiger om ook haar gewrichten wat extra's te geven.

Het enige ding is dat ik het liefst pillen heb en die zie ik nergens op een site. Wel poeder, maar het probleem is dat ze haar brokken slecht eet a;s er iets doorheen zit. En ze heeft permanent een bak brokken staan, dus dan wordt dat te week en weet ik ook niet wat ze binnen krijgt aan glucosamine.

Weet iemand of er pillen zijn en welke? Of wat zijn jullie ervaringen met poeder?

Faniek

Re: Glucosamine voo honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:17

Pillen haalde ik gewoon bij de dierenarts, heeft jou dierenarts ze niet?
Tegenwoordig weet ik hoeveelheid die hij moet hebben en haal ik ze bij de kruidvat.
Welke brokken krijgt die als ik vragen mag?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:20

Ik heb het eigenlijk niet aan mijn dierenarts gevraagd. Ik bedacht me daarna pas dat het me beter leek voor haar om glucosamine te geven. Ik zal volgende week eens langsrijden om te kijken of ze pillen hebben.

Ze krijgt Fokker senior, de brok. Die eet ze best goed, maar ze is vrij moeilijk met brokken eten. Ik heb haar een tijdje Royal Canin gegeven maar dat at ze niet zo goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:29

Mijn vorige dierenarts had hele goedkope pillen (eigen fabricaat). Mijn huidige dierenarts schrijft Fortiflex voor, maar daar betaalde ik € 30,- per maand voor. :=
Veel bokkers hebben ook goede ervaringen met Sasha's Blend. Dat kun je op internet bestellen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:31

Ok, dank je! Dat ga ik eens googlen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:53

Houdt er wel rekening mee dat ie er maag- en darmklachten van kan krijgen.
En daarnaast dat er een heel groot wetenschappelijk onderzoek geweest is dat ze het effect niet aan hebben kunnen tonen.
Ik ben gestopt met het geven van die pillen want onze hond werd er beroerd van.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:04

Ik geef gewoon pillen van het kruidvat en hier doet de mijne het super op. dit op advies van een orthopeet. je hoeft niet speciaal spul voor honden te hebben. glucosamine is glucosamine. je moet alleen de juiste hoeveelheid en verhouding hebben. het heeft ook weinig nut om alleen glucosamine te geven. glucosamine werkt het beste in combinatie met chondrinotine.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 20:30

Iris82 schreef:
En daarnaast dat er een heel groot wetenschappelijk onderzoek geweest is dat ze het effect niet aan hebben kunnen tonen.

O, dat is zeker niet de bedoeling! :oo
Wat vervelend zeg, voor je hond...

Tieme, dank je voor de tip! Dan zal ik denk ik de helft van de dosering van een volwassene aan moeten houden gezien haar gewicht.
Ik zal de ingrediënten even goed bekijken :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:41

Fortiflex zijn pillen en die werken al na 1 of 2 dagen. Hond is meteen een stuk soepeler en sterker, echt perfect spul. Te verkrijgen via de dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:43

Ik zat altijd op Fortiflex en dat was super, maar na een jaar reageerde mijn hond er niet meer zo goed op.
Ik geef hem nu al tijden Mobility van Amiqure en daar doet hij het geweldig op.
Verkrijgbaar bij Dursydog, de hondenafdeling van de paardendrogist, superwinkel.
Hierbij de productpagina voor gewrichten, pezen en spieren:
http://www.dursydog.nl/productgroep/280/284/gezondheid/gewrichten_pezen_en_spieren/

En hier de site van Amiqure, ze verkopen hier ook de glucosamine in pilvorm, deden ze eerst ook bij Dursydog, maar daar zie ik hem niet meer staan. 16.50 voor een pot. Glucosaminepot met 90 pillen, je geeft de hond dagelijks 1 tablet per 15 kg lichaamsgewicht. Bij de Mobility geef je 1 tablet per 7.5 kg lichaamsgewicht, mobility bevat glucosamine en is daarnaast ook nog pijnstillend. 19.10 per pot, maar nu in de aanbieding voor 16.. bij de dursydog.
http://www.amiqure.nl/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-11 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:46

Tieme schreef:
Ik geef gewoon pillen van het kruidvat en hier doet de mijne het super op. dit op advies van een orthopeet. je hoeft niet speciaal spul voor honden te hebben. glucosamine is glucosamine. je moet alleen de juiste hoeveelheid en verhouding hebben. het heeft ook weinig nut om alleen glucosamine te geven. glucosamine werkt het beste in combinatie met chondrinotine.

Die of die van de Hema. Beste in combinatie met visoliecapsules.

Overigens gaven wij altijd de glucosaminecomplex van de Groen Os aan onze hond. Poeder natmaken met wat water en dan het brok erdoor. Flink roeren zodat het op de brokken kwam. Onze zeurpiet wat eten betreft at het keurig op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:49

Goof schreef:
Fortiflex zijn pillen en die werken al na 1 of 2 dagen. Hond is meteen een stuk soepeler en sterker, echt perfect spul. Te verkrijgen via de dierenarts.

Onze hond had na een week of 2 resultaat, maar het werkte top idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:52

Iris82 schreef:

Als je het aan de hond maar verneemt, dan kunnen me de wetenschappelijke onderzoeken een worst wezen. Onze hond heeft met zijn gevoelige maag nooit last gahad van maag en darmen van Fortiflex.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:57

Metacam is gewoon een pijnstiller die zeer slecht is voor de maag van je hond, na een week toediening kunnen ze al maagzweren krijgen.
Ik heb nog Aplazyl gegeven, dat zijn smakelijke tabletten en ze eten ze graag. Het helpt ook prima want mijn hond mankte erg door een vroegere breuk die slecht aaneen gegroeid is (een verleden van mishandeling...) en sinds ze zo een kuur volgde mankt ze niet meer. Ze loopt nu wel wat minder dat doet er ook aan maar ze blijft toch goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:00

Iris82 schreef:
Mijn vorige dierenarts had hele goedkope pillen (eigen fabricaat). Mijn huidige dierenarts schrijft Fortiflex voor, maar daar betaalde ik € 30,- per maand voor. :=
Veel bokkers hebben ook goede ervaringen met Sasha's Blend. Dat kun je op internet bestellen.

Zowel Sasha's Blend (is dit wel werkend en wetenschappelijk aangetoond?) als Fortiflex bevatten ingredienten van maritieme oorsprong, de groenlipmossl en chitosaniden. Mijn da noemde fortiflex in principe hetzelfde als sasha's blend, maar dan in pilvorm.
Je hebt ook voer van hills Hill's j/d welke dit bevat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:05

vancky2005 schreef:
Metacam is gewoon een pijnstiller die zeer slecht is voor de maag van je hond, na een week toediening kunnen ze al maagzweren krijgen.
Ik heb nog Aplazyl gegeven, dat zijn smakelijke tabletten en ze eten ze graag. Het helpt ook prima want mijn hond mankte erg door een vroegere breuk die slecht aaneen gegroeid is (een verleden van mishandeling...) en sinds ze zo een kuur volgde mankt ze niet meer. Ze loopt nu wel wat minder dat doet er ook aan maar ze blijft toch goed.

Ik gebruik metacam/novacam alleen nog wanneer ik een kreupelheid verwacht. Bijvoorbeeld als ik een langere wandeling maak dan anders, dan geef ik van te voren pijnstiller, zodat ie tijdens zijn pijnmoment geen last heeft en er ook niet naar gaat lopen. Is de pijnstiller uitgewerkt, heeft hij er geen last van gehad.
Idd om de reden die jij aangeeft vankcy2005, het is belabberd voor de maag.
Trouwens TS, de beweging die hij krijgt, zijn gewicht helpt ook mee voor het verminderen van symptomen. Liever constante loopperiodes, dus niet 2 maal tien minuten en in de avond een urr, maar dan liever 3 maal 20 minuten zeg maar, hoe meer overwicht, hoe meer de gewrichten worden belast. En de spieren in conditie houden is ook een aanrader!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 09:59

Wauw, weer bedankt voor de reacties! :)

Ik wist niet dat Metacam zo slecht was! Ik geef het nu alleen als ik haar slecht zie lopen, want ik wil niet dat ze maar continue door haar pijn heen loopt. Ze heeft ook wat last van haar knieband rechtsachter, dus al te gek moet ze niet doen.
Wel apart dat de assistente zei dat ik Metacam zo lang als ik wilde mocht doorgeven...Hm, maar goed dat ik het al alleen gaf als ik dat nodig acht.

Ze heeft goed ontwikkelde spieren zei de da, dus dat is mooi. Ze loopt ook de hele dag los bij ons op het erf en rond de paarden. Overgewicht geeft ze niet, ze is niet zo'n grote eter.

Ik ga eens alle namen googlen en bekijken en dan een keuze maken. Ben in ieder geval blij dat er zo'n goede resultaten mee te behalen is en dat het ook in pil-vorm is :)

Pebbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:48

Ik geef onze hond sinds kort Glucobest ( http://www.glucobest.nl ). Dit is er in poeder- en tabletvorm.
Ze hebben hier heel weinig van nodig, aangezien het erg geconcentreerd is.
Ik kan helaas nog niet zeggen of het werkt aangezien ik er pas mee ben begonnen, maar ik heb er hele goede verhalen over gehoord.

Als je gaat vergelijken tussen de verschillende producten, dan zou ik je als tip willen geven om te kijken naar producten die de combinatie glucosamine+MSM+chondroitine hebben, dat is het beste.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:56

Van Primeval heb je Gelatinaat, ik gebruik het ook voor mijn honden, is goed voor van alles maar één van hen had vaak last van d'r schouder, soms zelfs al na een hele korte wandeling, nu kan ik weer hele stukken lopen met d'r en sinds ze dat heb heeft ze nog nooit gemankt o.i.d.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:58

BrankaZ schreef:
Die of die van de Hema. Beste in combinatie met visoliecapsules.

klopt. ik geef inderdaad ook visoliecapsules erbij. deze zijn van de hema. grote voordeelpot.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:03

Onze hond heeft joint support brokken + pijnstillers van de dierenarts en dat gaat best aardig.
Gelatinaat van Primeval hielp bij onze hond helemaal niet.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:04

Onze labrador kreeg ook de glucosamine tabletten van het Kruidvat. Gewoon 1 tablet per dag, een likje pindakaas erop en hij is zo hap-slik-weg ;)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 21:52

Allemaal bedankt voor de antwoorden :)
Ik heb Amiqure mobility besteld, gelijk maar 2 potten in de aanbieding :D
Dus ik hoop dat het haar gaat helpen!