Moet echt even mn verhaal kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romantico

Moet echt even mn verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 15:44

Zit ik hier dan, met tranen in mn ogen me zorgen te maken over mn lieve pup. Waarschijnlijk erg overdreven, maarja dat ben ik.

Dinsdag begon Sachi met overgeven, gelijk de dierenarts gebeld en kon terecht, een spuit anti-braak middel gehad en tabletjes voor thuis. Toen we thuis waren heeft ze nog 1x een ietsje pietjes overgegeven maar daarna was het over. Dinsdag was ze echt een beetje ziekjes, niet helemaal fit gewoon. Wilde niet echt wandelen en naar mijn idee het liefst slapen. Ik ben woensdag gewoon bij haar thuis gebleven maar ze leefde weer helemaal op en leek niets aan de hand. Wel kreeg ze nog ff kip met rijst voor de zekerheid.

Vrijdag ochtend ineens diarree, en echt het leek op en koeienvlaai zo dun. Dus hup gelijk weer dierenarts gebeld en ik werd terug gebeld in de middag. Afgesproken dat ze diarree-remmers zou krijgen, deze maar opgehaald. En, weer even op de kip met rijst.

Vanmorgen naar de hondencursus gegaan, ze had lekker gegeten en redelijk mooie ontlasting. Na de hondencursus waren we beide zo moe dat we van 13.00 tot 14.30 hebben geslapen haha. Ze heeft daar stukjes kip als beloning gehad.

Ze is lekker levendig, en moet eigenlijk weer een hoopje doen. Helaas was dit hoopje weer niet helemaal naar mijn zin, maarja het kan natuurlijk ook niet in 1x over zijn!

En ineens, begint ze weer te spugen!! Dit keer wel helder met haar er in, paar rijstkorrels en een stukje van riet (denk ik) Ik kijk het maar even aan omdat het ook weleens gewoon dwars had kunnen zitten. Maar ik vind het zoooooooo erg. En dan al die meningen. Nou hoor ik weer van mensen dat ik haar geen rijst moet geven maar alleen kip. Rijst is helemaal niet goed voor honden. Maarja, de dierenarts heeft het gezegd. En wat doe je dan??

En zo ben ik elke dag bezig over haar zindelijkheid, voeding, opvoeding etc etc. Iedereen heeft weer een andere mening en ik laat me daar misschien teveel door lijden. Zal wel uit onzekerheid komen. Maar het breekt me wel een ietsje op. Tuurlijk ga ik door! Ik kan dit ook. Maar dat ze nu ziekjes is is gewoon wel even een grote domper!

Wilde dit ff kwijt, zit hier maar rustig te doen omdat puplief anders ook niet rustig gaat liggen of slapen. Huis is een puinhoop, maarja dat is dan maar ff zo.

zodiacje

Re: Moet echt even mn verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:47

sneu voor je pupje dat ie zo ziek is.
Hopelijk is het iets tijdelijks waar ie overheen komt!

Overdreven is het niet hoor! Ik vindt dat helemaak logisch!
Je gaat toch heel snel om zo'n beesie geven en hij is aan jouw zorg toevertrouwd dus
wil je er het allerbeste voor.
Wat ik lees doe je het goed dus vol blijven houden!

sterkte!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:18

Is jou pup netjes om de 2 weken ontwormt door de fokker? en ook daarna bij jou?

Rijst is zeker niet verkeerd bij overgeven en diarree. Wat je verder kan geven en vaak goed helpt is wat kamillethee geven.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:26

Rijst is zeker wel beter dan kip! Misschien is het een allergie of zo? Mijn hond kreeg als pup brokken waar kip in verwerkt zat, was ook steeds aan de diaree enz. Toen kwamen we er achter dat ze dus een allergie voor kip bleek te hebben.

Wat heeft de dierenarts verder gezegd? Wanneer moet je terug komen?

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 16:33

Ze is bij de fokker netjes ontwormd, en hier thuis ook al. Entingen heeft ze gehad, vlooienspul het hele rataplan. Ze krijgt Cavom pupbrokken. Dit was ze bij de fokker gewend dus heb ik maar aangehouden.

De dierenarts heeft dus alleen gezegd dat ze rijst met kip moest hebben en de diarree-remmers. Kom net van buiten, laat haar ff in de tuin plassen/poepen omdat ze toch echt niet lekker is. En heeft ze weer 2x overgegeven. Helemaal helder. Zal wel zijn omdat er niets meer in het maagje zit. Ga gelijk iemand op pad sturen voor kamille thee en toch maar ff de dierenarts bellen.

Edit:

Dierenarts aan de telefoon gehad en hoed niet langs te komen. Het is gewoon allemaal nog niet op orde in dat maag/darm stelsel. Vandaag helemaal geen eten meer en drinken steeds kleine beetjes. Morgen weer proberen met rijst en kip.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:57

Heel veel succes iig, hoop dat het snel beter gaat..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:05

Is ze getest op giardia?

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 20:25

Nee nog niet. Heb het er wel met de da over gehad. Maar dan moest je 3soorten ontlasting hebben geloof ik, of van 3 dagen ofzo. Weet eigenlijk ook niet waarom hij dat niet aanraadde. Het is wel ter sprake geweest in elk geval. Misschien moet ik er maar gewoon om vragen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:27

Er zijn ook testen die je meteen kan laten dan. Iets minder nauwkeurig, maar ja.

Weet niet hoe oud ze is, maar diarree en overgeven voor een pup is erg gevaarlijk. Niet aankijken dus.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 20:31

Ze is 15week. Ga maandag maar even vragen naar zo'n test. (tenzij het morgen natuurlijk niet beter is)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:33

Die van ons deed ook heel veel overgeven, en heel erg van verse gekookte kip en rijst!!!, over gegaan op andere brokken en dit ging al veel beter nu 7 jaar later begon het weer....heel veel diaree en overgeven nu heeft hij speciale voeding zonder ook maar iets erin, hij mag er niets bij echt alleen maar brokken.
Ik zou toch even op de rijst en kip letten want die van ons werd daar zieker van, heel veel succes!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:39

Ik zou maandag niet afwachten. Gewoon bellen en gaan. Andere DA zoeken als die van jou niet door wil pakken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:41

Romantico schreef:
Nee nog niet. Heb het er wel met de da over gehad. Maar dan moest je 3soorten ontlasting hebben geloof ik, of van 3 dagen ofzo. Weet eigenlijk ook niet waarom hij dat niet aanraadde. Het is wel ter sprake geweest in elk geval. Misschien moet ik er maar gewoon om vragen.

tis wel een relatief dure test(kwam ik bij het afrekenen achter ipv even vooraf |o ) , maar ik raad het je wel aan.
Je moet van 3 dagen ontlasting hebben, omdat het niet in elke ontlasting zichtbaar is.

Ontlasting was bij onze pup ook verschillend, dus we bleven wel even hoop houden dat het vanzelf over zou gaan ;)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:59

Je overdrijft niet hoor, logisch dat je bezorgd bent. Maar probeer wel te relativeren. Vertrouw op je eigen gevoel. Ik zou me niet al teveel zorgen maken hoor. Die pilletjes zijn ook niet geweldig voor het maag- darmstelsel. Ze zullen de reactie wel onderdrukken maar in balans is het dan nog niet. Honden zijn nou eenmaal wel eens ziek, met dat gestruin over de grond en die neus en gehap in van alles en nog wat. Natuurlijk moet je bij een pup extra opletten, maar het komt echt wel goed. Wat ik wel eens deed was gewoon een dag niets te eten geven, wel volop water. Meestal is het dan na een dag weer over. De boel moet even tot rust komen. Houd gewoon contact met je DA en geef je pup lekker haar rust.

Verder over meningen van andere mensen wat betreft opvoeding en dergelijke. Daar kun je heel simpel in zijn. Het is JOUW hond dus JIJ bepaalt. En jij moet doen wat goed voelt. Ik heb een heleboel gezeik over me heen gehad toen mijn hond jong was, omdat ik héél strikt was in wat ik wel en niet wilde. En als mensen daar een probleem mee hadden, was dat HUN probleem. En nu heb ik een hond die door werkelijk iedereen geliefd is omdat het zo'n braaf en netjes opgevoede hond is. En nu kan ik het ook gewoon loslaten, want ondanks dat het niet altijd volgens de regels gaat, weet hij wel waar hij aan toe is. Veel sterkte met je puppekind ;)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:11

ìs de diarhee bloederig ? of lijkt er een soort "gell" bij te zitten? (sorry kan het niet anders omschrijven ) reden dat ik dit vraag is omdat je volgens je profiel een duitse herder pup hebt. Hou goed in de gaten of hij/zij niet uitgedroogd raakt, in dat geval, met spoed naar de DA.

Let op, wil je niet onnodig ongerust maken, maar zeg het alleen voor het "geval dat" de zg "black and tan" honden (duitse herders, rotweilers, dobbermans, pinchers) zijn ondanks enting, gevoelig voor Parvo virussen. Als dit aanhoudt zou ik zeker de DA om een snaptest parvo vragen (beetje poep nodig= geen bloedtest)

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 07:34

Hmm poep is totaal niet bloederig of slijmerig. Zonet was het weer een best mooi hoopje eigenlijk. Zag er alleen uit alsof er iets van kiwi pitjes inzaten, maar dan een andere kleur. Maar ff om aan te geven hoe het eruit zag. Wat weer een heerlijk verhaal op de zondagmorgen :D

Het is ook wel dat ik me snel zorgen maak. Mijn moeder gaf als voorbeeld de kinderen op het kinderdagverblijf. (Beetje appels met peren vergelijken) Die hebben ook weleens diarree, of vreemde kleur poep, of verhoging en daarvan raak ik ook niet meteen in de stress omdat ik weet hoe ik er mee om moet gaan. Katten hetzelfde verhaal. Ik ben mn hele leven katten gewend dus daarvan kan ik ook redelijk wat hebben.

Had ook al gehoord dat die giardia test duur is. Heb haar gelukkig in de verzekering, al weet ik natuurlijk niet of deze dat dekt. Maargoed vind het eigenlijk wel belangrijk om te weten omdat ik nog 4 katten heb, moeders vaak over de vloer met een cattery en een zusje die ik dagelijks zie met 3 katten en hond. In het geval van giardia zou alles dan volgens mij getest moeten worden. Of nouja behandeld.

Ze is nu in elk geval een stuk beter opgestaan. Heb wel met haar op de bank geslapen :(:) Vast geen opvoedingstechnisch hoogstandje, maar wel goed voor mijn gevoel! Zonet weer beetje eten gehad en eens kijken hoe dat gaat.

Gelukkig doet ze weer ondeugend, en daaruit blijkt (volgens mij) wel dat ze zich beter voelt dan gister. Wij doen het gewoon heel rustig aan!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 07:59

Gardia test kan ook via het bloed.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:02

Ik snap je bezorgdheid hoor, het klinkt ook niet helemaal lekker vind ik persoonlijk.
Zelf ben ik heel voorzichtig geworden met het aankijken van de situatie bij pups, sinds een door mij gefokte pup toen ze nog geen 5 maanden oud was in heel korte tijd doodziek is geworden door een invaginatie (dan schuift de dunne darm in de dikke darm en veroorzaakt daar een opstopping waardoor de darm afsterft).
Deze pup (die toen al niet meer bij ons was maar bij haar nieuwe eigenaar) is in totaal 3x geopereerd en ondanks alle medische zorg is zij toch bezweken aan de complicaties van deze operaties, ze was toen 4 maanden en 22 dagen oud...
Ik hoop en denk dat bij jouw pup zoiets niet aan de hand is, maar ik zou niet te lang wachten met eventueel verder onderzoek (echo en röntgenfoto's, om te zien of er niets is wat de darmen opstopt).
Ik duim dat bij jouw pup gewoon een virusje de oorzaak is van de klachten!