Woensdag tijdens het eten, hoorde ik Puk namelijk opeens heel benauwd en pompend ademhalen.
Ik gelijk de DA gebeld en ik kon gelukkig meteen terecht. Ze hebben hem toen een spuitje antibiotica + iets voor eventuele astma aanval. Ik kreeg te horen dat het misschien wel iets aan zijn hartje was, maar het konden ook tumoren zijn die tegen de longen drukten, en dan ik er niet vanuit moest gaan dat ie het redt
.Ik moest de nacht afwachten en de volgende dag terug komen.
's nachts ben ik er nog een paar keer uit geweest om te controleren, en gelukkig is ie de nacht doorgekomen. De volgende dag is mijn moeder met puk naar de DA gegaan en die hebben vastgesteld dat ie longontsteking heeft. We hebben een antibiotica kuurtje meegekregen voor 1 week tot 10 dagen (ligt eraan hoe snel puk geneest) en ik moet dan 2 x daags een halve ml in zijn bek spuiten.
Maar nu mijn uiteindelijke vraag:
Moet ik nog ergens rekening mee houden? Zoals niet op de tocht en kijken of hij nog voldoende eet en drinkt.
Verder maakt hij totaal geen zieke indruk, hij is nog heel helder en wil nog graag eten. Alleen als ie zich inspant is ie meteen heel benauwd, en dat is echt heel zielig om te zien. Alvast bedankt!
De ziekenpatient
: