Is het houden van honden zo nog wel leuk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Is het houden van honden zo nog wel leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:46

Uiteraard I love my dogs maar ik begin het hier in de buurt een beetje jammer te vinden dat ik honden heb. Zo had ik een buurman(nu verhuisd dan dan wel) die constant mij de schuldige aanwees van poep tussen de kiezels hier om het appartement nou één ding is zeker, daar loop ik expres nooit langs met de honden. Daarbij ookal staat het niet op bordjes is het volgens iedereen hier ook verboden om de honden uit te laten op het gras tussen parkeerplaatsen okee maar ik vind als er geen bord staat kunnen ze dit niet dwingen daarbij mensen uit de hele buurt die niet hier in dit appartement wonen lopen daar ook omdat niemand dit dus eigenlijk weet, ik vind wel dat je het daar dan op moet ruimen maar dat is niet meer dan normaal. Zelf vermijd ik dit gras dus ook(en dat is een best eind en je moet er bijna altijd langs als je wilt gaan wandelen)
Zo is er nog een buurman die is als de dood voor honden, waardoor ik constant op moet letten want zelfs aan de lijn kan hij de honden niet passeren (het zijn 3 kleintjes)
Daarbij liep ik net dus net buiten ik hield ze strak gelijnd langs een stukje omdat ze daar tussen de huizen ook niet op het gras mogen(maar je moet daar ergens door om terug te gaan naar huis of je moet hetzelfde stuk terug) maar één van de honden stond een huis binnen te kijken net over een muurtje komt er een vrouw naar buiten gerend; wil je je honden hier niet laten plassen tegen m'n muurtje..die hond had niks gedaan kan wel zo dat het leek vanaf binnen maar sja....

Heeft iemand zo'n zelfde situatie, het spijt me als ik een zeikerd lijk misschien moet ik ook niet zo zeuren maar ik moest even m'n verhaal kwijt :o

XoNo

Re: Is het houden van honden zo nog wel leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:50

Gelukkig valt het bij ons nog mee, maar helaas zijn er altijd hondeneigenaren die het voor andere hondeneigenaren verzieken. Jij doet het, als ik zo je verhaal lees, heel netjes en je krijgt op je lazer door wangedrag van anderen.

Enige wat ik jammer vind is dat je nergens legaal je honden meer los mag laten lopen. Er zijn geen losloopgebieden bij ons in de buurt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:51

Jup heel herkenbaar.. Tegenwoordig let iedereen op elkaar wat betreft het uiterlijk van de hond, waar diegene wel of niet zijn behoefte doet etc. Heel irritant..
Ik heb een amerikaanse bulldog die op het begin met spelen heel onstuimig en lomp is en heel raar gaat blaffen en grommen (speels, maar ziet er dus niet uit door die lompheid). Lomp is lomp en valt er niet uit te halen, ze is gewoon heel enthousiast. Maarja ze is groot en ziet er gevaarlijk uit dus is ze rete-agressief en krijg je dus veel opmerkingen naar je hoofd geslingerd. Na een paar minuten is het voorbij en kan ze heel leuk spelen als een normale hond. :')
Als ze vast zit en ze ziet een hond gaat haar koppie omhoog en zet ze een borstkas op, DUS is ze gevaarlijk. Ze vind het gewoon interessant :') :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:52

Bij ons is er wel één en één op 10 minuten rijden maar om nou altijd dat zelfde stuk te lopen, word ook een beetje een saai leven voor ze. Ik moet wel bekennen dat op stukken waar niet gemaaid word en het onkruis een meter hoog staat, daar loopt ook niemand daar ruim ik het niet altijd op...eerlijk is eerlijk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:53

Macs schreef:
Jup heel herkenbaar.. Tegenwoordig let iedereen op elkaar wat betreft het uiterlijk van de hond, waar diegene wel of niet zijn behoefte doet etc. Heel irritant..
Ik heb een amerikaanse bulldog die op het begin met spelen heel onstuimig en lomp is en heel raar gaat blaffen en grommen (speels, maar ziet er dus niet uit door die lompheid). Lomp is lomp en valt er niet uit te halen, ze is gewoon heel enthousiast. Maarja ze is groot en ziet er gevaarlijk uit dus is ze rete-agressief en krijg je dus veel opmerkingen naar je hoofd geslingerd. Na een paar minuten is het voorbij en kan ze heel leuk spelen als een normale hond. :')
Als ze vast zit en ze ziet een hond gaat haar koppie omhoog en zet ze een borstkas op, DUS is ze gevaarlijk. Ze vind het gewoon interessant :') :(:)

haha, arme ambull! vind het overigens altijd prachtige honden om te zien :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:54

Nou, we hebben wel uitlaatplaatsen hoor, waar je het dus niet op hoeft te ruimen. Maar ik doelde echt op losloopgebieden. Bij ons in de wijk mag officieel gewoonweg nergens je hond los. Nou, wat voor leven heeft je hond dan?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:55

Ik ga het ook niet riskeren om in de sloot te vallen hoor :+ Ze doen het altijd in de berm in het hoge gras naast de sloot (stel dat iemand je ziet zitten :Y) ).

@moonsparkle, dankje! :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:58

XoNo schreef:
Nou, we hebben wel uitlaatplaatsen hoor, waar je het dus niet op hoeft te ruimen. Maar ik doelde echt op losloopgebieden. Bij ons in de wijk mag officieel gewoonweg nergens je hond los. Nou, wat voor leven heeft je hond dan?

Ja daarvoor hebben we dus één plek op loopafstand en één plek op 10 minuten rijden met de auto. Hier moet je het officieel overal opruimen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:01

Hier in de buurt heb ik in de 16 jaar dat ik hier leef nog nooit iemand een drol op zien ruimen. Dan vertik ik ook hoor..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:05

@XoNo mag ik vragen in welke wijk je woont?
Mijn vriend woont in Noorderpark en daar is sowieso een losloopplek en als ik me de plattegrondjes goed herinner is er in vrijwel elke wijk een losloopgebied.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:21

woon hier heerlijk. 500 meter en loop de polder in 20 minuten lopen en we zitten aan de dijk waar we kilometers lang kunnen lopen vrijwel zonder iemand of verkeer tegen te komen. Diverse buitenhonden/terrein honden in de buurt en niemand doet moeilijk over af en toe een blaffende hond. Geloof dat er hier in de straat 10 honden wonen waarvan 2 altijd los op erf en de straat die 2 doen niet moeilijk (zoeken geen contact met andere honden) en dus loopt dat al 10 jaar gewoon lekker rond.