Hond van agressieve buurman weggelopen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Hond van agressieve buurman weggelopen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:03

Zoooooo, ben even sprakeloos..

Een jaar geleden adopteerde onze buurman een hond van het asiel. Een iets ouder dier, en echt dood en doodbraaf. In eerste instantie leek hij gewoon echt lief tegen zijn hond. Zijn garage is naast de onze, en zijn hond zit in een groot hok in die garage. Als ik m'n fiets ging halen zag ik hem regelmatig kroelen met de hond, hij leek hem goed te verzorgen.. Maar iets later begon de heisa. Ik ontdekte dat hij woede-uitbarstingen had. Vaak hoorde ik dan door de muur heen (wonen op een appartement) gebrul en slaan met deuren. Helaas zette dit zich voort op de hond. Als de hond ook maar blafte hoorde ik het halfuur daarop enkel maar geschreeuw en gemep (of het op de hond was laat ik even in het midden..). Als ik tv aan het kijken was zette ik tijdens zo'n 'aanval' het geluid af en hoorde ik hem gewoon schelden tegen de hond, zonder aanleiding. Eén keer had de hond in huis gepiest (is ook een ouder beest, dus die kan het ook minder ophouden) en hij zat er gewoon 'zeikerd' tegen te roepen, echt heel sneu. En dit niet enkele keren, maar we horen het enkele keren per week, meestal 's avonds.

Een halfuur geleden begon het terug. Hij was weer aan het brullen (waarschijnlijk tegen de hond want die was even kort aan het blaffen omdat een hond in de buurt aan het janken was) en met de deuren aan het slaan. Plots horen we de voordeur, en hem heel hard roepen en over straat lopen. Hij wou waarschijnlijk gaan wandelen, maar de hond is er vandoor gegaan (denk ik). Heb een tijdje door de raam gehangen met m'n moeder. We wonen over een parkje, en daar liep hij z'n hond blijkbaar te zoeken, want we hoorden hem gewoon brullen. Een andere buurman is een kijkje gaan nemen, en m'n moeder is een vijftal minuten geleden ook vertrokken naar het park..

Heb een dubbel gevoel. Langs de ene kant denk ik 'eigen schuld dikke bult'. Als hij maar wat vriendelijker tegen zijn hond was geweest was hij niet weggelopen. Langs de andere kant vind ik het zo sneu voor de hond. Het arme dier loopt nu helemaal alleen door het park, en buurmanlief die al schreeuwend het park doorzoekt is ook niet echt leuk. Ik wacht vol spanning af. De tv staat op stil en ik ga regelmatig bij het raam kijken..

Kana

Re: Hond van agressieve buurman weggelopen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:36

Als je denkt dat het dier mishandeld wordt, kan je dan niet dierenbescherming oid bellen en je verhaal daar neerleggen?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:41

Dat is het 'm juist, ik heb niks bewijzen en ik weet ook niet zeker of hij op het dier slaat. Hij kan evengoed op een stoel of tegen een muur slaan, dat hoor ik niet zo goed. Verder wordt de hond niet verwaarloosd oid, enkel heel erg geroepen. Mijn ervaring met de DB hier is dat enkel wat geroep niet voldoende bewijs is (mijn vader is nog inspecteur geweest bij de DB hier en is vanwege die 'mildheid' ook gestopt..)

Ondertussen is de buurman weer thuis, net als mijn moeder. mama is het hele park doorgefietst maar heeft geen geroep meer gehoord en niets gezien. Buurman is 5min geleden thuisgekomen (hoorde plots weer beweging hiernaast, en het licht brandde weer uit z'n raam). Hij zit nu met de deuren te slaan, maar schreeuwt niet meer. Of hij z'n hond bij zich heeft, weet ik niet.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:42

als hij zijn hond weer heeft zou ik de volgende keer als hij zo loopt te schreeuwen de politie bellen voor geluidsoverlast,
laat hem maar lekker uitleggen waar hij mee bezig denkt te zijn.
Kunnen die mooi kijken of er iets ondernomen moet en kan worden

Arme hondje :(:)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:40

joyce toch :(:)