Onze nieuwste huis gast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Onze nieuwste huis gast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 20:01

Het zal weer eens niet :Y)
Ik ging weg bij de paarden en er zat een meeuw in de berm. Ineengedoken en doodstil. Beestje opgepakt en nagekeken. Geen zichtbare schade, vleugels werkte nog, al vloog hij niet.
Beestje mee genomen en thuis wat visjes gevoerd (ik heb standaard spiering in huis voor mijn waterslangen). Hij eet niet zelf, maar als ik de vis in zijn bek doe, slik hij het zo door. Ook heeft hij goed water gedronken.
Hij kan zijn vleugels uitslaan, maar meer niet. Hij kan staan op zijn pootjes, al is hij wel erg wankel. Niets lijkt gebroken. Zijn ogen zijn helder, hij is alert, heeft goede poepjes.
Ik denk dat hij aangereden is, of door de wind ergens tegen aan gebotst is. Het is nog een jong dier. Snavel en poten zijn nog grijs. Volgens mij is het zo'n grote albatros meeuw. Die met zo'n rode stip op de snavel. Met hulp kan hij wat lopen, dus hopelijk hoeft hij alleen wat rust te hebben en kan hij 1 dezer dagen weer terug naar zijn vrienden.

Afbeelding

Katniss

Re: Onze nieuwste huis gast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:03

Dat vind ik dus heel lief! De meesten zouden hem daar toch wel laten zitten, denk ik. Ik hoop dat hij snel weer beter is :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:20

Gosh, wat goed dat je hem hebt meegenomen! Hopelijk doet de rust en het lekkere eten hem goed en kan hij snel weer de lucht in! :D

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:02

Ziet eruit als een jonge zilvermeeuw :j Fijn dat je hem hebt opgevangen!

Wij hebben vroeger ook twee keer een meeuw in huis gehad, beide keren ongeveer van dezelfde leeftijd als de 'jouwe' :) Tijdje verzorgd en toen weer losgelaten. Wij hadden alleen niet standaard spiering in huis, dus dat was dagelijks naar de sloot met een schepnet :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:05

Ach wat een leuk beest :) Hij ziet er niet gewond of ziek uit inderdaad. Zal wel een beetje versuft zijn, misschien zelfs geheugenverlies (hadden we eens met een parkiet, die was na een keer tegen de muur te vliegen vergeten dat mensen eng waren :') )
Goed dat je hem hebt meegenomen. Ik hoop dat ie snel weer weg kan.
Weet je hoe oud ie ongeveer is? Worden ze op die leeftijd misschien nog gevoerd, omdat ie zelf nog niet at?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:10

Ik had vorig jaar een jonge meeuw. Die heeft het niet gered, die was te ver heen. Veel succes, deze ziet er een stuk beter uit!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:52

8nnemiek schreef:
Weet je hoe oud ie ongeveer is? Worden ze op die leeftijd misschien nog gevoerd, omdat ie zelf nog niet at?

Ik heb geen idee van de leeftijd. Normaal gesproken worden meeuwen kuikens een week of 8 gevoerd, waarna ze het nest verlaten. Ik schat deze wel ouder. Ze groeien erg snel, dus de grootte zegt niets over de leeftijd. Ik denk eerder dat hij niet zelf eet vanwege pijn of omdat ze normaal gesproken natuurlijk zelf vangen.
Hij is erg helder, maar nog erg wankel. Hij zit nu rustig in een kooi in de badkamer, daar is het koel en donker. Morgen weer wat vis geven. Hij drinkt inmiddels wel zelf uit zijn waterbakje. Ook poept hij regelmatig.

Ik houd jullie op de hoogte.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:20

achos, hopelijk komt het weer goed met de meeuw.
en kan hij straks weer lekker buiten rond vliegen.

goed dat je hem hebt opgevangen hoor.

ik heb ong 2 jaar terug ook een meeuw gevonden en toen in de buitenstal gezet en wat voer neergelegd.
en volgende dag was hij weg.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:41

Lief dat je hem zo verzorgd!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:45

Goed bezig!
Je hoeft hem niet alleen maar vis te voeren. Als hij zo zwak is kan hij wel wat dikmakertjes gebruiken. Wat wij in de opvang vaak geven is hondendinner/donatin in een bak water waar ze zalf wat in vissen en als het opgeweekt is kun je dit net als de vis in zijn snavel stoppen.
Ook kattenvlees dat in blokjes uit het blik komt zijn erg makkelijk, niet duur en prima vet-aanzetters.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 19:20

Sinds vandag eet de meeuw zelf. Ik hoef de vis niet meer in zijn bek te doen, hij pakt het zelf aan. Vanavond krijgt hij eten in een bakje. Ik heb hem even gebadderd vandaag in een teiltje water. Vond hij wel lekker. Hij kan nu een paar seconden achter elkaar staan.
Ik heb contact gehad met het vogel asiel in Naarden en die dachten dat hij waarschijnlijk een kneuzing in de rug heeft. Dat zou met een aantal dagen weer beter moeten zijn.
Hij eet in elk geval lekker en hij blijft alert. Hopelijk kan hij snel weer naar buiten.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:08

Lief dat je hem zo verzorgt!!! :)