gister is bij mijn oude dame (16 jaar) geconstateerd dat zij in een beginnend stadium van nierproblemen zit. Haar waardes waren verhoogd, maar nog niet extreem.
Doordat zij nog een gigantische eetlust heeft, hebben we niet direct gedacht aan nier problemen, omdat katten normaal natuurlijk minder gaan eten (ivm misselijk van 'vergiftiging'). Omdat ze eet als een bouwvakker, maar geen grammetje aankomt, is haar schildklier ook getest.
Gelukkig doet deze alles volgens de regels
.Maar nu, Janna moet over op nierdieet en fortekor. De fortekor krijgt ze al, en ik heb een proefzakje Royal Canin Renal meegekregen. Dit vind ze erg lekker

Alleen ik ben opzoek naar ervaringen van bokkers. Ben er inmiddels achter dat er veel merken het nierdieet aanbieden, maar ben met weinig daarvan echt bekend.
Oja! Omdat ze natuurlijk op nierdieet zit, mag ze in principe niks anders. Nu eet ze de fortekor niet zomaar (dúh, 't is geen hond
), en krijgt ze het nu met een klein stukje kipfilet. De dierenarts wilde alleen graag dat ze de fortekor met haar nierdieet eet... alleen dat doet ze nou net niet 
Dus bokkers, wat voeren jullie de nierpatiënt? En welk voer beviel totaal niet?