Nierdieet, maar welke??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Nierdieet, maar welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 18:54

Hoi Bokkers,

gister is bij mijn oude dame (16 jaar) geconstateerd dat zij in een beginnend stadium van nierproblemen zit. Haar waardes waren verhoogd, maar nog niet extreem.
Doordat zij nog een gigantische eetlust heeft, hebben we niet direct gedacht aan nier problemen, omdat katten normaal natuurlijk minder gaan eten (ivm misselijk van 'vergiftiging'). Omdat ze eet als een bouwvakker, maar geen grammetje aankomt, is haar schildklier ook getest.
Gelukkig doet deze alles volgens de regels *\o/* .

Maar nu, Janna moet over op nierdieet en fortekor. De fortekor krijgt ze al, en ik heb een proefzakje Royal Canin Renal meegekregen. Dit vind ze erg lekker :D

Alleen ik ben opzoek naar ervaringen van bokkers. Ben er inmiddels achter dat er veel merken het nierdieet aanbieden, maar ben met weinig daarvan echt bekend.
Oja! Omdat ze natuurlijk op nierdieet zit, mag ze in principe niks anders. Nu eet ze de fortekor niet zomaar (dúh, 't is geen hond :+ ), en krijgt ze het nu met een klein stukje kipfilet. De dierenarts wilde alleen graag dat ze de fortekor met haar nierdieet eet... alleen dat doet ze nou net niet :+

Dus bokkers, wat voeren jullie de nierpatiënt? En welk voer beviel totaal niet?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:17

Hi, hier ook een nierpatientje :(:)

Mijne krijgt ook fortekor en eet dat idd niet zomaar op :n
Maar daar heb ik een oplossing voor gevonden :j
Ik plet het pilletje met lepeltje fijn in bakje, doe daar 1/2 zakje R(oyal) C(anin) renal door en dan beetje aanlengen met water zodat de jus wat dunner word. Madam vindt deze zachte brokjes niet zo lekker (deze zakjes zijn er overigens in beef, chicken en tonijn) maar de jus wel en dan heeft ze iig d'r medcijnen op :)*

Verder heeft ze altijd RC renal brokjes staan en 1/2 kuipje RC renal (is soort van paté, zeg maar), die ik ook wat aanleng met water zodat het papje wordt en dan heeft ze zeker vocht binnen.....
Verwende tante <3
Dus ja, ander merk weet ik niet maar je hebt binnen RC wel mogelijkheden :D
Sterkte ermee :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:53

Je schrijft dat ze niet zomaar fortekort eet, mijn kat heeft ook nierdieetvoer en medicatie nodig. Ik geef de fortekort 5mg ipv 2,5 mg en breek deze dan door midden. Hier zit wel een bepaalde smaak aan dat mijn kat heerlijk vindt en als een snoepje op eet. Aangezien het een groot verpakking is zijn de kosten bij onze dierenarts ook lager dan de verpakking van 2,5 mg.
Voor voer krijgt hij K/D Feline dat hij lekker vindt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:49

kan je het pilletje niet gewoon buiten voer geven? achterin mikken, bekkie dicht, keel wrijven en weg.

Nikki__

Re: Nierdieet, maar welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 22:10

@Evelienepien; Dat kan ik ook nog proberen :j Bedankt!

@C_arola; Ik moet mijn tabletjes ook breken. Ze heeft nog een vrije lage dosis. Heb het vanavond geprobeerd door het eerst voor te houden, maar dat vindt ze toch niet zo'n succes :D

@Tieme; ja hoor, natuurlijk kan dat. Maar ze zal deze medicijnen de rest van haar leven moeten slikken, en wil niet elke avond die stress voor haar, als het ook op een andere manier kan :)