Mijn cavia springt altijd door de bak en fokt dan haar zusje op om mee te springen. Nu ligt ze al een paar dagen in een nestje van stro, je kan haar amper zien. Zelfs mijn moeder valt het op, terwijl ze ze doodeng vindt.. Wat kan het zijn?
Toch morgen direct dierenarts bellen hoor! Dit is écht niet goed. Een cavia die lusteloos is, is zeer zorgelijk en eigenlijk had je er beter al eerder mee naar de dierenarts kunnen gaan. Deze dieren kunnen namelijk vrij weinig hebben. Eet en drinkt je cavia nog wel goed?
Inderdaad even naar de DA. Wat de kosten zijn, geen idee.. Lijkt me dat het verschilt per dierenarts. Maar als je even belt voor een afspraak kan je het gelijk even vragen toch?
edit. heb even gezocht en bij mijn dierenarts kost een consult voor kleine dieren 25 euro.
Ga er maar vanuit dat een dierenartsbezoek zo'n 20 tot 50 euro gaat kosten afhankelijk of je alleen consult kosten of ook nog medicijnen erbij moet betalen.
kimmysan
Geplaatst: 11-04-11 20:17
Is ze al wel veel afgevallen? Poept ze nog en ook normale keutels?
Leedebee
Geplaatst: 11-04-11 20:18
Krijgt ie vitamine C ? Dit moet je meestal bijvoeren geloof ik.
xDeems
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-11 20:18
Ze is niet veel afgevallen, ik weet niet zeker of ze nog goed poept.
wat is een gezond gewicht voor een (kleine) cavia? dan zal ik haar zo even op de weegschaal zetten
ze hebben extra vitamine c brokken door hun voer, ik heb het eerst door het water gedaan maar dat dronken ze niet.
Leedebee
Geplaatst: 11-04-11 20:21
ok Dan toch ook maar even naar de DA
Samiyah
Geplaatst: 11-04-11 20:39
Hier staat een tabel waar het gezonde gewicht voor cavia's in staat(even beetje naar beneden scrollen):
Het hangt er vanaf of je een zeug of een beer hebt, en het ras. (gladharen en borstels zijn lichter dan bijvoorbeeld shelties)
Leandra
Geplaatst: 12-04-11 09:46
Het is per dierenarts verschillend wat je voor een cavia betaald. Sommige praktijken hebben een knaagdieren consult. wat ik trouwens wel raar vind, want vaak ben je langer bezig met een konijn/cavia Maar reken erop dat je zo wel E100 kwijt kan zijn als het diertje helemaal onderzocht wordt. Incl. medicatie en eventueel een foto.
Je kunt natuurlijk altijd even bellen met de DA. Mijn cavia ademde zwaar en was ietsje lustelozer dan normaal, verder was ze gewoon zoals altijd. DA vond dat ik moest komen, had ze dus mooi een longontsteking. Had ik daar niets aan gedaan dan had ik nou nog maar 1 cavia gehad Een telefoontje kost je weinig tijd, geld en moeite maar je weet dan wel of je wel of niet moet komen. Cavia's zijn kwetsbare diertjes, als ze lang met iets lopen dan kan het zomaar snel einde verhaal zijn.