In principe loopt ze altijd aan de lijn, de vorige eigenaresse had haar ook altijd in de achtertuin en ging ook niet vaak wandelen, ik hoorde wel dat haar zusje die nog bij de vorige eigenaresse is hetzelfde gedrag vertoond. Ze staat gewoon echt te wachten tot ze een kiertje ziet en zoef weg is ze. We houden haar al kontinu in de gaten, want mopperen heeft bij haar geen zin. Ze is namelijk al pup samen met dr zusje in griekenland inelkaar geschopt en in een container gegooid. Op zich vertoond ze dit gedrag buiten de loopsheid om ook, dus we houden er al rekening mee. Sterilisatie hebben wij ook aan gedacht en dit gaat ook op korte termijn ook gebeuren. Waar het mij vooral om gaat dat is als er een deur opengaat ze leert binnen te blijven. Ze is soms zo geobsedeert dat ze staat te snuiven bij de voordeur en ik overliep haar van de week dat ze aan de klink zat te prutsen. Ik weet ook dat ze niks gewend was toen we haar kregen van de vorige eigenaresse, daar zat ze de hele dagen met haar zuster achter het hek, bij ons gaat ze nog regelmatig mee in de auto. We gaan wandelen, wonen hier vlakbij het bos. We nemen vaak al een longeerlijn mee dat als we gaan wandelen ze lekker "los" kan lopen. Maar op deze manier gaat de lol er wel af, soms vraag je je af of ze het wel leuk vind bij ons. Maar die tip van lange lijn aan een tuigje ga ik zeker proberen, want wegdoen is eigenlijk niet de bedoeling, maar het moet voor haar en voor de buren geen gevaarlijke situatie worden.
Ze duwt overigens mij niet weg bij de deur, voor mij heeft ze nog wel respect, maar het gaat vooral om mijn kinderen en dan vooral de jongste, die beseft dat allemaal nog niet.
Maar ze is ook zo verduvelde snel pfffff.
Laatst bijgewerkt door leentje1975 op 11-04-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt