http://www1.picturepush.com/photo/a/396 ... /02.jpg?v0
Luna had een (foto-)dagboek in het eerste jaar dat ze bij ons was. Nu hebben Luna en Biotxa een eigen site
www.gossipdogs.webs.com
Hier vind je een serie foto's uit de oude doos:
Hipar @ [HK] Verschuif je focus, deel I
En een dagboekverhaal van toen:
Hallo allemaal,
Mag ik u presenteren: mijn nieuwe look! Ik had altijd twee dezelfde oren; sinds een dag of 3 heb ik een flapoor. Ik vind het zelf nogal mooi staan en ik ben benieuwd of het zo blijft. Ik ben veel veranderd, niet alleen aan mijn oren, maar ik voel me inmiddels een echte hond! Een puppy ben ik eigenlijk niet meer.
Wat ben ik dan wel? Een puber in het kwadraat!!! Hahaha, lachen hoor, met mij! Ik haal de ene streek na de andere uit…..Met mij kun je wat beleven! Ik heb inmiddels de tuin heel liefdevol totaal omgespit (scheelt de baasjes weer wat werk dacht ik zo). Ik heb de druivenstruik opgegeten (ze klaagden steeds dat er geen druiven aan komen) en ook de passiebloem heb ik uitgegraven. Handig hoor: ik ben niet zo van de leuke plantjes. Zelfs de sering in de pot heb ik te grazen genomen. Zelf ben ik er erg tevreden over, want de tuin ziet er nu tenminste uit als een hondenparadijsje. Overal liggen voetballen en zie je kuilen waar je lekker in kunt graven of liggen. Mooie plantjes kopen de baasjes voorlopig niet: scheelt mooi in de kosten, haha!
Verder ben ik net zo hongerig als altijd. Ik eet nog steeds van het grote dienblad om schrokken te voorkomen, maar na het eten heb ik toch altijd flink de hik. Daarnaast komt hij mij wel goed uit dat ik wat gegroeid ben. Ik ontdek steeds meer plekjes waar ik bij kan. Mijn neus vindt feilloos de lekkere hapjes. Het fornuis, het aanrecht, de eettafel en ……de prullenbak. Ik weet al wel dat daar van allerlei lekkers in gegooid wordt, maar ik ben er nog niet in geslaagd het ding te plunderen. Mezelf kennende, duurt dat echter niet lang meer!
Ook jammer: ik kan tegenwoordig niet meer eten uit de kattenbak. Die staat niet meer in de woonkamer. Die suffe kat is zindelijk en doet nu alles buiten. Jammer hoor! Gelukkig valt er op stal nog genoeg aan keutels te snaaien…. Vandaag had ik er zelfs een heerlijk geurend oud botje gevonden! Daar was ik direct mee in mijn sas. Het baasje dacht daar jammer genoeg anders over en kwam meteen op me af: ‘Los Luna!’ Tja, ‘los’ betekent een beloning dus ik liet het botje meteen vallen. Ik kreeg er een klein snoepje voor terug, maar ik had het botje graag gehouden! Daar ben ik dus mooi ingetuind……
Vandaag heb ik mij eens van mijn goede kant laten zien. Ik heb me niet al te ‘ADHD’ gedragen en ik heb zelfs af en toe een uiltje geknapt. Om een uur of 7 vanavond, was de discipline me echter wat teveel en ben ik even uit mijn dak gegaan! Van gekkigheid had ik mijn eigen poten en staart te pakken en dook ik in de dekens op mijn kussen. Kon ik toch de uitgang niet meer vinden! Liep ik daar rond met die deken over m’n kop! Best spannend hoor, ik was net een honden-spook! Zoiets gebeurde me laatst trouwens ook al in het park. Ik had een chips-zak ontdekt en onderin zaten nog wat kruimels. Voor ik het wist zat ik met mijn neus onderin die zak en bleef het ding op mijn kop steken! En ik maar rondrennen in het donker! Uiteindelijk had ik de zak van mijn koppie af. Ik schudde mijn hoofd en keek een beetje verbaasd om mij heen. Het baasje zat mij gewoon uit te lachen! Mooie boel! Opeens zag ik dezelfde chips-zak weer liggen en ik herinnerde me dat ik nog niet alles had uitgelikt. Voor ik het wist, zat die stomme zak weer op mijn kop! Sjongejonge. Af en toe word ik zelf moe van mijn eetverslaving! Het baasje heeft me toen maar weer aan de lijn genomen. Ik voelde me wel stom hoor. Je kent het wel: een ezel stoot zich in ’t gemeen geen tweemaal………….Nou, ik wel dus!
Lizzie, de poes, heeft een heel lekker mandje! Ik biets het wel eens van de plank om er mee te spelen. Afgelopen dinsdag bedacht ik opeens dat het eigenlijk een prima mandje voor mezelf is! Ik heb het gepakt en ben er pontificaal in gaan liggen. ’s Middags kon ik me toch niet meer beheersen heb het dingetje volledig uit elkaar gehaald….
Mensen, jullie lezen het al: ik ben en blijf en ondernemend tiepje! Met mij is er altijd wat te lachen. Lang boos blijven gaat dan ook echt niet lukken. ’s Avonds als ik wat rustiger ben, laat ik mij heerlijk vertroetelen. Ik word het liefst geaaid op mijn blote buikje. Daar waar ik steeds meer van die schattige sproetjes krijg!
Pootje! Tot de volgende keer!

... So cute!!!
eigenwijs ding