Afgelopen jaar vonden we in de herfst al een aantal nesten van ze, een op ongveer dezelfde plekje in de tuin in een bolesdoorn. Maar die heeft nu pas langzaam aan wat blad en was kennelijk te luchtig voor ze. Een ander zit in de druif maar ook die is nog kaal.
Dus ja wat doe je dan als echtpaar met woningnood. Dan kies je gewoon een overdekt plekje met een hard dak en ondergrond, lekker stevig en veilig voor de kinderen. Ik was daar vorig weekend al wel bezig geweest met nieuwe appelboompjes planten en dacht er nog aan het plankje naar binnen te halen omdat het toch niet gebruik wordt in de zomer. Dus maandag wilde ik hem oppakken en zie tot mijn grote verbazing een mooi nest erin zitten. geen idee van wat maar wel een nest, Dus ding maar laten staan.
De dag erop steekt er een staartje buitenboord van mevrouw merel die even zat te persen en daarna weer wegging. Dus snel nest gecontroleerd en jawel een mooi blauwgespikkeld eitje. Dit heeft zich nog 2 keer herhaald en nu zitten ze te broeden op 3 eieren duidelijk zichtbaar voor iedereen. We kunnen op het bankje er een meter naast gaan zitten honden en kippen lopen langs maar ze storen zich er niet aan.
De gekraakte woning met links nog een klein stukje bank zichbaar. Hoe open kun je zitten als vogel. Deze foto is gemaakt de dag voor het nest erin zat.

Maar nu we zijn kennelijk niet meer gevaarlijk en is onze tuin nu echt katvrij.