raar beest gevonden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

raar beest gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:56

liep mijn broer net de douche in zag hij opeens een vrij groot vliegbeest :P hij is zwart van voor en rood van achter en vrij groot zoiets als een hommel. wie weet wat het is? hij zoemt ook flink.

Stoof

Re: raar beest gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:57

meikever?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:02

nee stukken groter en aaibaarder

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:08

nog groter? wow dat moet wel een monster zijn zeg :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:11

volgens mij...een steenhommel :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:12

Meikever?
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Brainless op 10-04-11 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:12

Zal vast en zeker een hommel geweest zijn. Er zijn verschillende soorten zou bijvoorbeeld een boomhommel kunnen zijn.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:25

idd letterlijk en figuurlijk zelf gevonden arme ding was pisnijdig dus weer losgelaten , raadsel hoe hij in de badkamer kwam zonder ramen alleen grote scheuren in de muren

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:34

Waarschijnlijk heeft het diertje in zo'n kier overwinterd en is nu door de stijgende temperatuur ontwaakt. Laats op kantoor hadden we een boomhommel. Kwam ook zo uit het niets tevoorschijn.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:49

He wat toevallig Leandra, nu ik die foto zie.. zo'n beest heb ik laatst op zolder gevonden.
Hij kroop over de grond en ik stond er bijna bovenop.. (alleen sokken aan)
Vroeg me ook al af wat voor soort het was. Een steenhommel dus. Trouwens een behoorlijke hommel hoor. Overigens is deze ook uit het niets tevoorschijn gekomen want er stond ook hier geen raampje open. Ik vraag me af of deze hommel steekt? (voortaan toch maar slippertjes aan)
De meikevers heb ik hier nog niet gezien dit jaar maar dat zal niet lang meer duren!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:08

Aah, dat zijn dus steenhommels. ik zag ze ook al langsvliegen in de tuin en vroeg me al af wie er voor Pasen hommels in plaats van eieren aan het schilderen was.

Ik heb ook nog een vliegbeest gevonden die aan het einde van zijn leventjes was, maar ik heb er een foto van genomen, omdat ik dit werkelijk waar nog nooit heb gezien.

Ik ben zover dat het me een roofvlieg lijkt, maar als ik ga determineren, moet ik dingen invullen als "heeft onzichtbare haltertjes". Weet ik veel, dadelijk vreet het beest me op :+ (want ja, dat is een steeksnuit op zijn kop, brrrr)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:42

Hier zitten meerdere soorten hommels in de tuin. Ik vind ze zoooo leuk!!
heerlijk die dikke propjes die zoemend rond je vliegen!!!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:46

oh heet dat een sttenhommel! ik ken ze met witte en rode konten, en als sinds dat ik klein was worden die dus als wit- en roodkont hommels aangeduid in onze familie _O-
ik heb eigenlijk altijd gedacht dat dat de lekenterm voor die beesten was :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:54

gister nog 2 in de badkamer gevangen :P we zullen vandaag even checken of er geen nest ofzo is. eentje had ook gele pootjes

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:30

Zunzuncito schreef:
Ik heb ook nog een vliegbeest gevonden die aan het einde van zijn leventjes was, maar ik heb er een foto van genomen, omdat ik dit werkelijk waar nog nooit heb gezien.

Ik ben zover dat het me een roofvlieg lijkt, maar als ik ga determineren, moet ik dingen invullen als "heeft onzichtbare haltertjes". Weet ik veel, dadelijk vreet het beest me op :+ (want ja, dat is een steeksnuit op zijn kop, brrrr)

Het is wel een zuigsnuit ja, maar daarmee zuigt het beest nectar uit bloemen.
Jouw 'vliegbeest' was waarschijnlijk een Gewone wolzwever.

Die 'onzichtbare haltertjes' zijn een kenmerk van tweevleugeligen (vliegen en muggen). Het zijn de gereduceerde achtervleugels die als een soort stompjes te zien zijn achter de vleugels. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _major.JPG Op deze foto zijn het de bladvormige, gesteelde bruine 'schijfjes' die net achter de aanhechting van de vleugel zitten. Bij wolzwevers zijn ze eigenlijk alleen te zien als het beest stil zit en niet met zijn vleugels beweegt.