Snelle vraag aan andere slangeneigenaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Snelle vraag aan andere slangeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:08

Hoi,

Even vooraf: ja ik heb veel ervaring met reptielen, zowel vanuit werk, opvoeding als zelf eigenaar zijn. Maar hier zit ik toch wel een beetje mee...

Sinds een aantal weken hebben wij een koningsslang in huis. Mooi dier, goed doorvoed, actief, oogt gezond. Eet ong eens per 7 a 10 dgn. Laatste 2 weken eet hij niet (wat hij bij fokker/verkoper die hem anderhalf jaar gehad heeft vaker een paar weken niet deed) en sinds 2 dagen (vrijdagmiddag) zijn zijn ogen blauw van gloed. Ik weet dus dat er een vervelling aan zit te komen. MAAR met de grasslangen en andere soorten die ik gehad heb kwam het vel er vaak na 1 a 2 dagen al af. Het is nu zondagmiddag en hij is nog steeds niet vervelt.

Wie weet hoe lang dat ong kan duren vanaf dat de ogen blauwig zijn geworden?

Donja

Re: Snelle vraag aan andere slangeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:53

Mijn rattenslangen worden dof, zijn dat dan 2 dagen, daarna worden ze weer een dag helder en dan gaat het vel eraf. Dus bij die van mij duurt het 3 dagen na het dof worden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 12:48

OK. Nou ja, hij is vandaag weer helder (de ogen met name) dus dan hoop ik dat ie vannacht of morgen gaat vervellen.
Zoonlief (waar is officieel van is) maakt zich best zorgen. :(:)

Heb Koning Kronkel (ja hoe verzin je het _O- ) vandaag nog even gesproeid ook de bak, zodat het niet te droog is daarbinnen. Dat schijnt ook te helpen had ik van een fokker gehoord (door het vocht stroopt de oude huid makkelijker af?)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:50

teveel vocht is ook niet goed, pas daar dus mee op. Ik zorgde er altijd voor dat ze een waterbak hadden waar ze helemaal in konden, meestal is het verdampen v/h water genoeg om de luchtvochtigheid op pijl te houden. En mochten ze er behoefde aan hebben dan gaan ze wel even erin liggen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 12:53

Waterbak staat erin idd! Maar heb tot nu toe alleen een voermuis eruit zien drinken :P Nee heb even 3 keer met plantenspuit slang besproeid, vind ie altijd lekker eens per week (blijft echt rustig liggen enzo) en van zo'n afstand dat de korrels om hem heen ook wat vochtig worden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:02

Zilfstar schreef:
Koning Kronkel

:')

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:07

onze boa's en python blijven gemiddeld een week dof met blauwe oogjes, dan ineens weer helder en dan binnen twee dagen zijn ze wel verveld. De ene doet er net iets langer over dan de ander, en per keer verschild het soms ook wel wat. Succes met koning Kronkel!